Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg vet at AAP regnes som en midlertidig stønad. Jeg begynner i jobb igjen i høst. Jeg har nettopp fått ny e-takst av megler. 

Er det mulighet til å refinansiere boliglån, og evt bake inn usikret gjeld i boliglånet nå når jeg går på AAP? 

Blir søknaden automatisk avslått slik at det er unødvendig for meg å bruke tid på dette?

Takk for svar. 

Anonymkode: a85ec...bdd

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Ikke godt å si, avhenger jo av stønadens størrelse, fremtidige jobbmuligheter, hva den usikrede gjelden er og hvor mye, ditt tidligere forhold til banken(e), boligens verdi kontra lån, osv osv osv. Snakk med banken.

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (26 minutter siden):

Ikke godt å si, avhenger jo av stønadens størrelse, fremtidige jobbmuligheter, hva den usikrede gjelden er og hvor mye, ditt tidligere forhold til banken(e), boligens verdi kontra lån, osv osv osv. Snakk med banken.

Takk for svar. 

Jeg har en belåningsgrad på 66,67 %. Hvis det skal være en belåningsgrad på max 15% har jeg mulighet til å ta inn halve forbruksgjeld. Min bank vil ikke hjelpe meg og jeg tenker at jeg skal bare prøve å søke

Hvis dette ikke fører noe vei , vil jeg søke igjen når jeg begynner å jobbe siden både boliglån og usikret gjeld vil ha sunket da selvsagt. 

Jeg har ikke bil eller barn, men studielån i tillegg til boliglån og usikret gjeld på en halv million (Dessverre).

Men hva er egentlig best å gjøre? Prøve å få usikret gjeld inn i boliglånet eller søke forbrukslån med pant i bolig i en spesialbank? Kanskje det er lettere å få lån i spesial bank da renten nok er høyere.

Er så Usikker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. 

Jeg har en belåningsgrad på 66,67 %. Hvis det skal være en belåningsgrad på max 15% har jeg mulighet til å ta inn halve forbruksgjeld. Min bank vil ikke hjelpe meg og jeg tenker at jeg skal bare prøve å søke

Hvis dette ikke fører noe vei , vil jeg søke igjen når jeg begynner å jobbe siden både boliglån og usikret gjeld vil ha sunket da selvsagt. 

Jeg har ikke bil eller barn, men studielån i tillegg til boliglån og usikret gjeld på en halv million (Dessverre).

Men hva er egentlig best å gjøre? Prøve å få usikret gjeld inn i boliglånet eller søke forbrukslån med pant i bolig i en spesialbank? Kanskje det er lettere å få lån i spesial bank da renten nok er høyere.

Er så Usikker.

Jeg glemte å legge til at jeg vil ha 200 000 mer i årsinntekt når jeg begynner å jobbe igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte å søke da jeg gikk på aap, med en v

Bekåningsgrad på godt under 50%, blankt avslag overalt pga midlertidig inntekt (egentlig regnes det ikke som inntekt i det hele tatt av bankene).

Anonymkode: e5abd...bcc

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. 

Er så Usikker.

Du har allerede høy belåningsgrad og hvis du ved 85% kun klarer å få inn halve forbruksgjelda så er det bare å glemme det. Og det hadde vært det samme selv om du hadde høy inntekt. Kanskje bluestep eller lignende kan hjelpe, men tviler egentlig på det i dette tilfellet. Koster jo ikke noe å kontakte dem uansett.

Du har ikke barn. Hva med å selge boligen og leie så billig og smått som du klarer, bli kvitt forbruksgjelda, konsentrere seg om tiltakene i AAP og fokusere på helsa?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. 

Er så Usikker.

Du kan bare drite i å få refinansiert boliglån på aap og med EN HALV MILL (!???!!!!) i forbrukslån. Så nei, det er ikke noe å bruke tid på.

Anonymkode: 444d2...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du kan bare drite i å få refinansiert boliglån på aap og med EN HALV MILL (!???!!!!) i forbrukslån. Så nei, det er ikke noe å bruke tid på.

Sure dere altså

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AAP i seg selv er ikke ensbetydende med avslag. Vi flyttet boliglånet til ny bank for noen år tilbake. Jeg hadde AAP og jobbet fast 50%. Jeg er gift, men det er jeg som sto som hovedlånetaker. Vi skulle låne innenfor 50% av boligens verdi. Sånn sett var det nok ikke så stor risiko å tilby lån til oss.

Min situasjon var en annen enn den du er i. Jeg tror at den usikrede gjelden din er et større problem for bankene enn at du har AAP. Du må bare prøve å søke, og se om du får napp hos en bank.

Anonymkode: 82ef0...877

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

AAP i seg selv er ikke ensbetydende med avslag. Vi flyttet boliglånet til ny bank for noen år tilbake. Jeg hadde AAP og jobbet fast 50%. Jeg er gift, men det er jeg som sto som hovedlånetaker. Vi skulle låne innenfor 50% av boligens verdi. Sånn sett var det nok ikke så stor risiko å tilby lån til oss.

Min situasjon var en annen enn den du er i. Jeg tror at den usikrede gjelden din er et større problem for bankene enn at du har AAP. Du må bare prøve å søke, og se om du får napp hos en bank.

Anonymkode: 82ef0...877

Det spiller ingen rolle hvem som står som hovedlånetaker eller ikke når det kommer til å få bevilget lånesaken. Regnestykket er det samme uansett hvilket navn som står øverst, og når dere er 2 stk med 2 inntekter hvor da du har 50% fast og mannen har 100% så er saken høyst sannsynlig den at det regnestykket gikk helt fint opp uten å regne med aap.

AnonymBruker
Skrevet

Kun banken kan gi riktig svar, ikke tilfeldige folk på KG

Anonymkode: 6f314...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...