Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen leste klassen Moby dick. Det var den første ordentlige boken jeg, og de aller fleste andre i klassen, leste. Fikk inntrykk av at de fleste i klassen likte boken selv om det var noen kjedeligere partier. Mener å huske at flere gutter enn jenter likte boken, men sånn generelt mener jeg å huske at det var positiv stemning. 
Jeg har en mye yngre lillebror som går i niende klasse nå, og de har ikke felles klasselesing av hverken Moby dick eller noen annen roman. Har derfor lyst til å gi ham Moby dick i gave. Men alle rundt meg er kjempenegative og sier at ingen ungdomsskoleelever orker å lese en så tykk og kjedelig bok. Det synes jeg er en rar påstand. 
Lurer på, er det ikke vanlig at ungdomsskoleelever leser romaner? Eller er det vanlig at de ikke gidder? 

Anonymkode: be37b...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri lest moby dick, den ble aldri nevnt når jeg gikk på skolen.

MEN vi hadde høyt opplesning av bøker på barneskolen, samt lesevake (sove over på skolen for å lese bøker), og det var generelt en stor del av barneskolen å lese bøker. 

Anonymkode: 66ef2...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste aldri den boken der noensinne...  

Anonymkode: 1188c...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste Moby Dick i den alderen selv, men dette er vel en bok som er mest kjent for å ha vært en del av den tradisjonelle pensumpakka i amerikanske skoler. Tenker ungdom i dag heller leser Harry Potter, eller disse bøkene om ungdom som har kreft.

Anonymkode: 15dca...41c

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste mye da jeg gikk på ungdomsskolen, men ikke Moby Dick. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, leste ikke den på skolen. Er født på 80 tallet. Jeg har to ungdommer, og det skal mye til å få dem til å velge å kose seg med en bok. Når vi er på ferie og ligger ved bassenget og på stranda flere timer i strekk er eneste gang jeg får dem til å lese. 
men ville kjøpt boka jeg, forsøket verdt. Gull verdt å finne roa med en bok!

Anonymkode: 73e74...370

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...