Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen venner som liker å samle ulike vennegrupper. F.eks at kollegaer, barndomsvenner, studievenner ig damer fra ulike barselgrupper samles i en og samme fest. Jeg foretrekker å droppe slike fester og heller møte venninna alene eller i en mindre gruppe.

Har aldri arrangert en slik type fest, og er en av grunnene til at vi ikke arrangerte bryllupsfest. Vi bare "stakk av" og giftet oss med nær familie og noen få venner. Mange synes det er rart at jeg ikke feiret en rund dag med kjempefest.

Vet ikke hvorfor jeg ikke liker slike fester, har ikke sosial angst. Synes det bare er utrolig kjedelig og ofte påtvunget å henge med folk som jeg ellers ikke henger med. Av og til er det god match og jeg blir kjent med nye folk. Har reist på backpacking alene og kost meg på fester med ukjente folk som bodde på samme hostel. Allikevel trives jeg best i en liten gruppe der jeg kjenner en sterkere tilhørighet. Hva foretrekker du? 

Anonymkode: 97a8c...eea

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker liten gruppe der jeg kjenner tilhørighet 

Anonymkode: 7e845...da3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det er fint med fester med blanding av ulike folk, jeg har da mulighet til å bli kjent med flere forskjellige

Men jeg har ingen vennegruppe eller sterk tilhørighet til noen så mulig det er derfor 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler ikke opp vennene mine, arrangerer jeg noe så er alle velkomne uavhengig av hvilken «gjeng» de tilhører.

Anonymkode: 3451f...294

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De få gangene jeg har fest inviteter jeg kreti og pleti. Venner, familie, bekjentskaper og kollegaer. Alltid moro å se hvem som finner tonen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Arrangerte damelag for ikke så lenge siden, og først tenkte jeg at jeg kun skulle invitere "venninnene". Mange av de ser jeg alt for sjeldent, og livene våre har tatt veldig ulik retning. Så tenkte jeg større, og inviterte de jeg omgår i det daglige, og folk jeg har det gøy med. Det ble skikkelig blanda drops, og fikk mange positive tilbakemeldinger.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det som er litt av poenget med fest? Å treffe nye folk.

Anonymkode: b2e0b...419

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Poenget med fest er å drekka seg dritings!

Anonymkode: 57e6e...5f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har ikke noen særlig sans for konseptet gjenger... da det hverken er fugl eller fisk og lett kan bli ekskluderende. Har sans for den type av fest der man blander, men er selv typen som gjerne trives best når jeg kan snakke med folk litt mer skikkelig.

Julebord med jobben, bryggefest med naboene... det er ikke ekskluderende og handler om å møtes å bli kjent i enn annen setting enn det man gjør til daglig. Men slike gjenger som skal ha et ekskluderende sosial arena... det har jeg ikke sansen for. Som ikke bryr at man kan invitere et par venner hjem.

Endret av Fremmed fugl
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en inkluderende person og synes det er hyggelig å treffe nye mennesker, så sånne sammenkomster er midt i blinken for meg. Ingen skal føle seg utelatt eller ensom! 

Anonymkode: 92917...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sånne fester!

Mine beste venner har jeg møtt via slike fester!

Og to gode venner av meg fra ulike "gjenger", en fra studietid og en fra jobb, fikk sansen for hverandre i en av mine bursdagsfester, og er nå gift.

Jeg synes det er supert å se at mine venner fra ulike sammenhenger møtes og blir venner.

Anonymkode: 0b60e...ef9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.09):

Hvorfor hele tiden treffe nye, istedet for å ta godt vare på dem man har? Jeg skjønner ikke det. Jeg tar vare på mine 6-7 venninner jeg har god hjertekontakt med. Jeg trenger ikke 50 venninner, som jeg ikke har kapasitet til å rekke over.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor hele tiden treffe nye, istedet for å ta godt vare på dem man har? Jeg skjønner ikke det. Jeg tar vare på mine 6-7 venninner jeg har god hjertekontakt med. Jeg trenger ikke 50 venninner, som jeg ikke har kapasitet til å rekke over.

Godt vi er forskjellige 😉 jeg har heller ikke behov for 50 venninner, men jeg synes da det er koselig å bli kjent med nye mennesker, trenger ikke bety at alle jeg blir kjent med blir nære venner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og dessuten så klarer jeg helt fint å opprettholde mine nære vennskap selv om jeg blir kjent med andre og.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde en sånn fest for noen uker siden, og jeg var litt nervøs på forhånd for om folk ville gå overens. Vet at flere av de som kom også var litt nervøse. Resultatet var en helt super kveld hvor alle storkoste seg. 

Jeg kjenner jo bare trivelige mennesker og trivelige mennesker går som regel overens. 

Skrevet

Er ikke glad i store sammenkomster generelt, så hjemme er det stort sett bare 10-15 personer.

Jobben min krever at jeg deltar på en del større selskaper, og det er utmattende. Hjemme har jeg fri :D

• 5 måneder senere...
Skrevet
On 3/3/2023 at 6:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg deler ikke opp vennene mine, arrangerer jeg noe så er alle velkomne uavhengig av hvilken «gjeng» de tilhører.

Det samme har jeg også gjort. Eller det vil si da jeg bodde i Trondheim og arrangerte privatfester. Da inviterte jeg mange bekjente fra ulike gjenger og ulike miljøer. Som regel fant de aller fleste tonen og det var flere som ble kjent med noen nye. Nå var det ikke så mange ganger jeg fikk muligheten til å arrangere, men det var likevel morsomt og hyggelig de gangene hvor jeg arrangerte privatfester. 

Per dags dato kjenner jeg ingen som inviterer meg på treff, uavhengig av gjeng. Alle mine nåværende bekjente inviterer kun folk i sin egen gjeng, noe som medfører at ingen nye får innpass. Det er fryktelig trist og dumt. 

Jeg skulle ønske flere var sånn som deg :) 

Anonymkode: b34b6...d56

• Hjerte 2
Skrevet
On 3/3/2023 at 2:20 PM, Trish said:

Syns det er fint med fester med blanding av ulike folk, jeg har da mulighet til å bli kjent med flere forskjellige

Men jeg har ingen vennegruppe eller sterk tilhørighet til noen så mulig det er derfor 

Jeg har heller ingen vennegjeng eller sterk tilhørighet til noen. Jeg også foretrekker sånne type fester!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og så lurer folk på hvorfor barn utestenger... 

Anonymkode: d8549...085

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har heller ingen vennegjeng eller sterk tilhørighet til noen. Jeg også foretrekker sånne type fester!

Er også så mye lettere å bli kjent med noen i en sånn setting 🙌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...