Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 
Kommer nok til å få litt hat nå, og det er helt ok, men jeg håper jeg også får noen gode og konstruktive råd. 

Jeg har vært i et godt ekteskap i 20 år, fylt med kjærlighet og trygghet. Men i fjor høst fikk jeg nok veldig nok av liv med familie og barn, og følte jeg stagnerte, og veldig låst. I tillegg fikk jeg følelser for en gift mann, og han gjengjeldte følelsene. Vi hadde et forhold bak våre ektefelles rygg i noen måneder. Vi flyttet rett ut fra våre ektefeller, inn i en felles leilighet, og vi har det veldig bra sammen. Min nye kjærste er en helt annen skapning enn min eksmann. Min eksmann var noe kjedelig og i vaner/rutiner, mens min nye kjærste er full av fart og nye impulser. Jeg er veldig forelsket, og han er flink med mine barn, og jeg har blitt godt kjent med hans barn. 

Vi har nå vært sammen rundt 1 år, og jeg har nå begynt å kjenne litt på en viss dårlig følelse. Hva hvis han er utro mot meg også? Jeg var jo et godt vitne til at han var utro mot sin kone, og hun ante jo selvfølgelig ingenting. Er det noen som har erfaring fra samme? Er det slik at "en gang utro alltid utro" på generell basis, eller gjelder det bare i et eksisterende forhold? 

Anonymkode: 15b94...feb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere var begge utro. Hva om begge blir det igjen?

• Liker 25
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om forhold som startet med utroskap som også endte med utroskap. Jeg tror jo den som først er utro en gang har større sannsynlighet for å være det igjen. Det er en barriere som er brutt. Samtidig vet jeg om forhold som startet mer utroskap og som har vart i mange år og der begge virker veldig lykkelige. Så det er vel ingen garanti for noe.

Her reagerer jeg litt på at du beskriver ham som «full av fart og nye impulser». Det høres jo ut som en type som kanskje fortere kjeder seg og søker spenning - og dermed har større risiko for å være utro? 

Anonymkode: e42ba...77d

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ja men han NEI

men vi wr annerledes NEI

men han elsk- NEI

en mann som er utro ER UTRO,  dvs han har brutt den barrieren allerede,  og han kan bryte den igjen ja. Du som person har ikke noe å si  

Og samme med deg. Når ting blir harde, kjedelige og stagnerer, så er du utro og finner letteste veien vekk for deg selv. Hadde ikke satsa på deg heller. 

Anonymkode: 94df8...232

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som har vært utro i mitt tidligere forhold, men jeg føler meg veldig trygg på at det ikke vil skje igjen. Det er fordi jeg har vært gjennom en heftig prosess og virkelig analysert og forstått hva som skjedde med meg i situasjonen jeg var i. Jeg tror ikke det er tilfelle at "en gang utro, alltid utro". Men jeg tenker det betinger at man virkelig har reflektert over grunnen til at det skjedde, at man har innsett hvordan det påvirker den andre partnere, og samtidig at utroskapen ikke var fordi man søkte spenning.

Anonymkode: 629d9...ec3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje, det kan ikke skje. Man vet aldri.

Anonymkode: de69c...872

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei, 
Kommer nok til å få litt hat nå, og det er helt ok, men jeg håper jeg også får noen gode og konstruktive råd. 

Jeg har vært i et godt ekteskap i 20 år, fylt med kjærlighet og trygghet. Men i fjor høst fikk jeg nok veldig nok av liv med familie og barn, og følte jeg stagnerte, og veldig låst. I tillegg fikk jeg følelser for en gift mann, og han gjengjeldte følelsene. Vi hadde et forhold bak våre ektefelles rygg i noen måneder. Vi flyttet rett ut fra våre ektefeller, inn i en felles leilighet, og vi har det veldig bra sammen. Min nye kjærste er en helt annen skapning enn min eksmann. Min eksmann var noe kjedelig og i vaner/rutiner, mens min nye kjærste er full av fart og nye impulser. Jeg er veldig forelsket, og han er flink med mine barn, og jeg har blitt godt kjent med hans barn. 

Vi har nå vært sammen rundt 1 år, og jeg har nå begynt å kjenne litt på en viss dårlig følelse. Hva hvis han er utro mot meg også? Jeg var jo et godt vitne til at han var utro mot sin kone, og hun ante jo selvfølgelig ingenting. Er det noen som har erfaring fra samme? Er det slik at "en gang utro alltid utro" på generell basis, eller gjelder det bare i et eksisterende forhold? 

Du kan aldri stole helt på ham.

Når du vet at han er tilbøyelig for utroskap, kan du ikke utelukke at du blir erstattet med en yngre modell han passer enda bedre med.

Kanskje ikke nå i starten, men om noen år ...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det at han er en type som er full av fart og stadig på jakt etter nye impulser gjør selvsagt faren større.

Anonymkode: 27864...c59

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg reagerer mest på det at dere flyttet rett ut fra partner og inn til ny. Det må jo være den aller verste måten og håndtere et brud med barn på. Han høres jo ikke veldig gjennomtrengt eller omtenksom ut om han kan gjøre noe slikt mot sine egne barn. Tror ikke det at forholdet begynte med utroskap betyr at det må avsluttes med det. Når han allerede har utsatt barna for dette føler han (forhåpentligvis) på ansvar for at han må få dette forholdet til å virke i det minste. Det hjelper uansett ikke å bekymre seg for det. Enten er du sammen med han og da må du stole på han, eller så er du det ikke. Han blir ikke mindre utro av at du bekymrer deg, tvert om vil det ødelegge forholdet på sikt. 

Men jeg håper aldri du får egne barn med han! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere to fortjener hverandre. Synes veldig synd på barna.

Anonymkode: ee9b5...32c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo ikke stole på deg heller!?!

Anonymkode: 1d3ae...84b

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, han var utro og vi er nå sammen. Han sier han elsker meg og jeg tror han fullt ut. Jeg vet hvorfor han var utro, jeg kjenner hans X kone og vet hvordan hun var, derfor vet jeg og forstår hvorfor han til slutt falt for utroskap. Jeg tror ikke han kommer til å være utro igjen nei.

Anonymkode: 2e8d1...6a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Lurven
Skrevet

Et forhold er jo mest spennende i begynnelsen, kanskje dere er utro igjen begge to når det begynner å bli kjedelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i samme situasjon, han var utro og vi er nå sammen. Han sier han elsker meg og jeg tror han fullt ut. Jeg vet hvorfor han var utro, jeg kjenner hans X kone og vet hvordan hun var, derfor vet jeg og forstår hvorfor han til slutt falt for utroskap. Jeg tror ikke han kommer til å være utro igjen nei.

Anonymkode: 2e8d1...6a7

Godt å høre vi er flere. Jeg kjenner hans eks-kone også, og hun er en fin person, men hun ga han ikke alt han trenger. Det han trenger får han hos meg, så egentlig vil jeg bli veldig overrasket hvis han er utro. Men jeg vet jo at hans eks tenkte det samme. Så, ja... 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Både du og han er utroe mennesker. En gang utro alltid utro. 

Anonymkode: e0765...be9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er fort et forhold som skranter litt på tilliten til hverandre for hverandre. Dere begge har vist dere kan gå over en grense ovenfor en partner. 

Det betyr jo ikke at det vil skje igjen, MW  jeg skjønner usikkerheten kan komme. Her er det vel kommunikasjon som er viktig, for vet ikke din partner om din redsel så er det vanskelig for han å trygge deg. 

Anonymkode: e6786...158

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Dere flyttet ut fra boligene dere delte med ektefellene deres og rett inn sammen?? Fy fader så usmakelig, ingen i miljøet rundt dere som trenger å lure på om det var kraftig med overlapping (altså heftig utroskap) der nei...

Anonymkode: 7eed8...b8e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva tenker du egentlig forskjellen på deg og ham er?

Tror du at du selv kan gjøre det samme igjen?

Uansett så må du bare ta et valg. Stole på ham eller ikke. Et forhold kan ikke leve uten tillit. 

Drizzt skrev (8 timer siden):

Du kan aldri stole helt på ham.

Når du vet at han er tilbøyelig for utroskap, kan du ikke utelukke at du blir erstattet med en yngre modell han passer enda bedre med.

Kanskje ikke nå i starten, men om noen år ...

Det er jo akkurat det samme andre veien. Han har gjort nøyaktig det samme som henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde før at om man var en gang utro, så kunne man alltid være utro. 

Meg selv også…. Jeg var samboer før, og var med en fot ut av forholdet lenge. Han kunne ikke gi meg det jeg trengte, og da søkte jeg etter det hos andre. 

Nå er jeg gift og har er i forhold på det 14 året og kan aldri se for meg å være utro. Begge bena er godt plantet i dette ekteskapet, og etter en fest eller hva som helst, så er det kun mannen jeg vil hjem til. Ingen andre interessere meg på den måte. 

Så eg har endret tanke, og tror at visst man er godt plantet med begge bena i forholdet, så trenger man ikke å være utro igjen. Kommer an på om den andre parten gir deg det du trenger i forholdet. 

Anonymkode: 4f611...6ce

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud... Stakkars unger 

Anonymkode: 7ed9c...314

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...