Gå til innhold

Hvordan forebygge å bli singel resten av livet når man er i slutten av 30-åra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at menn alltid har det lettere når det gjelder å få kjæreste i den alderen?

Har vi damer i slutten av 30-åra muligheter for nytt forhold i denne alderen, hvis vi går ned på «krav» og har veldig få krav til en partner? Tenker på oss som gjør nesten «hva som helst» for å slippe å leve som singel. 

Anonymkode: da572...49a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår virkelig ikke hvorfor man skulle kreve mindre av en partner i noen alder?

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid mulig å finne kjærligheten, uansett alder. Det man kan jobbe med er å øke selvfølgelsen sin, bli trygg i seg selv og hva man faktisk ønsker av en partner. Og så bevisst se etter de tingene framfor å kun gå etter utseendet. Med andre ord sette tydeligere krav, ikke gå ned på dem.

Anonymkode: 9479b...4f7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aksepter at menn har en sterk seleksjonsbias når det kommer til alder, og bruk det til din fordel. Jeg tror en god strategi for deg er å gå for menn 10 år eldre enn deg selv. For i deres øyne vil du fortsatt være ung, og det har noe å si. Alt er relativt sånn sett (heldigvis).

Da er sjansen større for at du slipper å fire på andre krav som f.eks. trent kropp, høy nok status, selvtillit og sosiale antenner. En mann som er eldre enn deg kan ha alle de tingene du mest sannsynlig vil ha. Men menn på din egen alder som også har alle de tingene kan få noen yngre, så konkurransen der vil være hardere og mer brutal. 

Anonymkode: 49592...4dc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det sånn at menn alltid har det lettere når det gjelder å få kjæreste i den alderen?

Har vi damer i slutten av 30-åra muligheter for nytt forhold i denne alderen, hvis vi går ned på «krav» og har veldig få krav til en partner? Tenker på oss som gjør nesten «hva som helst» for å slippe å leve som singel. 

Det er irrelevant om menn generelt lettere får kjæreste om du er kvinne, hvis du er kvinne. Da er det det du må forholde deg til og ditt unike utgangspunkt på hvor attraktiv du er og kan være. Ikke bare fysisk, men som menneske. Men egentlig vil det være sunnere for deg om du begynner å tenke på hva du ideelt sett ønsker i en partner og i et sunt forhold enn at du skal gjøre "hva som helst". Du vil søke etter og se etter det du vil ha og trenger om du definerer det du ser etter. Og at du fokuserer på de beste sidene dine og fremhever dem.

Anonymkode: 5d6e0...50b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler ikke så mye om alder, som at enkelte blir kjedelige og "satte" når de passerer en viss alder, og kanskje gir opp litt utseendemessig. Blir fort mye konehår, boblejakke og jeans på damene, mens menn slår seg til ro med pappakropp og klær fra Jula og Biltema.

Så lenge du bryr deg litt om hvordan du ser ut, og ikke slutter å interessere deg for kultur, og beholder litt lekenhet, spiller det ikke nødvendigvis så stor rolle hvor gammel du er.

Anonymkode: e0fea...50a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For noe tull. Rundt 40 så har det da virkelig vært nok av attraktive menn å velge mellom, både eldre og yngre enn meg.

• Liker 6
Skrevet

idiotien i dette er at det åpenbart er mange menn og kvinner som sliter med akkurat det samme (ref mange andre tråder her). Vel, da har man jo tilgang til mennesker av det motsatte kjønn hvor det er noe til felles i bunn. To mennesker som virkelig vil være i et forhold og har en slags 'felles fortid', høres hvertfall for meg ut som et godt utgangspunkt. Parallellt med "desperasjonen" bør det følge en dose ekstra tålmodighet rundt andres feil/uvaner og en vilje til å endre egne feil/uvaner når det blir nødvendig. Eller sagt på en annen måte: to personer som jobber sammen om å få et forhold til å fungere.

Og, ingen vet vel bedre enn "kronisk single" at det å være i en slik posisjon ikke sier så mye om en persons evner til å være i et forhold, eller på en annen måte trenger være et rødt flagg.

Syns ikke folk trenger stryke alle krav, men en kan i alle fall spørre seg hva som er "luksuskrav" og hva som faktisk er nødvendige krav.

Skrevet

Markedet jevner seg nok litt mer ut når man er rundt 40 eller over. I yngre alder er damene mer attraktive og da er det lettere å havne i et forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (22 minutter siden):

Markedet jevner seg nok litt mer ut når man er rundt 40 eller over. I yngre alder er damene mer attraktive og da er det lettere å havne i et forhold.

Men hvordan få seg kjæreste som dame i slutten av 30-åra? Har fortsatt langt hår, slank og fine ansiktstrekk (i følge noen) uten rynker.   Jeg vil heller senke krav til en partner enn å leve som sexløs og singel kvinne. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan få seg kjæreste som dame i slutten av 30-åra? Har fortsatt langt hår, slank og fine ansiktstrekk (i følge noen) uten rynker.   Jeg vil heller senke krav til en partner enn å leve som sexløs og singel kvinne. 

Jeg foreslår at du poster med brukernavn her. Kvinneguiden er stappfull av menn som mener at kvinner skal senke kravene. Du er deres store fantasi, TS.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Aksepter at menn har en sterk seleksjonsbias når det kommer til alder, og bruk det til din fordel. Jeg tror en god strategi for deg er å gå for menn 10 år eldre enn deg selv. For i deres øyne vil du fortsatt være ung, og det har noe å si. Alt er relativt sånn sett (heldigvis).

Da er sjansen større for at du slipper å fire på andre krav som f.eks. trent kropp, høy nok status, selvtillit og sosiale antenner. En mann som er eldre enn deg kan ha alle de tingene du mest sannsynlig vil ha. Men menn på din egen alder som også har alle de tingene kan få noen yngre, så konkurransen der vil være hardere og mer brutal. 

Anonymkode: 49592...4dc

Dette. Er vel bare å gå inn på en dating side. Søke etter 5-20 år eldre menn og vipps så har man fått mye bedre utvalg av seriøse kandidater. Mye lettere å finne en god mann da.

Anonymkode: 4413c...dca

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bør fortsatt være gode sjanser om man er middels pen eller penere, er slank osv. Må bare sørge for at menn vet at du finnes, være på datingtjenester og ute blant folk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/3/2023 at 6:17 PM, AnonymBruker said:

boblejakke og jeans på damene

Hva er galt med det?

Anonymkode: 75d3f...392

• Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (På 3.3.2023 den 22.11):

Bør fortsatt være gode sjanser om man er middels pen eller penere, er slank osv. Må bare sørge for at menn vet at du finnes, være på datingtjenester og ute blant folk.

Jeg aner ikke hva slags krav du er villig til å senke, men å være 38 år og si: jeg ser etter en som synes jeg er ung, og aksepterer stygg boblejakke og jeans. Hele tråden er fylt med overfladiske egenskaper. Og er det noe du er opptatt av, ta på boblejakka og kjør på, men ingen gjør deg en tjeneste ved å være sammen med deg. Velg en person som liker deg og som passer for deg. Tenk på livsstil og verdier og finn noen som matcher det. Styr unna de som ikke har andre verdier enn utseende. Du kan ligge med en kjekk mann, men om du ønsker en partner,velg en som passer din personlighet og ditt liv.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Andro skrev (På 3.3.2023 den 14.07):

Forstår virkelig ikke hvorfor man skulle kreve mindre av en partner i noen alder?

Fordi man i høyere alder ikke selv lenger lever opp til de samme kravene som før.

Å være 38-årig kvinne og fortsatt kreve like mye av en mann som man gjorde da man var 26 er fullstendig åndssvakt, fordi man selv ikke lenger lever opp til kravene en mann kan stille til en en 26-årig kvinne.

Det kalles å forholde seg til virkeligheten.

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 18.49):

Jeg føler at ts er en mann….

Anonymkode: 42f52...a74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 19.07):

Dette. Er vel bare å gå inn på en dating side. Søke etter 5-20 år eldre menn og vipps så har man fått mye bedre utvalg av seriøse kandidater. Mye lettere å finne en god mann da.

Anonymkode: 4413c...dca

Eller 10 år yngre 😛

Anonymkode: 42f52...a74

• Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Fordi man i høyere alder ikke selv lenger lever opp til de samme kravene som før.

Å være 38-årig kvinne og fortsatt kreve like mye av en mann som man gjorde da man var 26 er fullstendig åndssvakt, fordi man selv ikke lenger lever opp til kravene en mann kan stille til en en 26-årig kvinne.

Det kalles å forholde seg til virkeligheten.

Virkeligheten er jo at de fleste som er 26 ikke har de samme kravene som en på 38. Det er ikke lavere eller høyere krav, men andre krav. Om en mann på 38 har som preferanse: deilig og ung, er ikke dette en mann som kan tilfredstille de fleste kvinner på 38 med lave krav som: evne til å samarbeide, ser nyheter av og til, har lest en bok, kan føre en samtale og som er reflektert og moden på et nivå man kan forvente av en på 38.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma ble sammen med stefaren min når hun var i slutten av 30 årene. Han var i midten av dem. De ble forelsket, og har det fortsatt fint. De er på kjærestetur akkurat nå, de er veldig søte sammen 

Anonymkode: 7706d...54c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...