AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Er så kvalm og oppblåst, men er vel pga noe annet… Anonymkode: f05f2...215
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Nei. Det er nok noe annet ja. Anonymkode: 27b87...776 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er nok noe annet ja. Anonymkode: 27b87...776 Skjønner ikke hvaaaa!! Anonymkode: f05f2...215
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Nei. Først må et eventuelt befruktet egg komme seg ned til livmoren, feste seg der, og begynne å produsere graviditetshormoner. Først da vet kroppen selv at den er gravid. Dette tar i gjennomsnitt 8-10 dager. (Så om noen sier de kjente de var gravide tidligere enn det, er det nok heller at de kjente veeeldig godt etter og la dermed merke til alle slags "symptomer" som er helt vanlige etter eggløsning, og antok i ettertid at det skyldes graviditet når det viste seg at de faktisk var gravide.) Anonymkode: 18dfc...262 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Da jeg ble gravid visste jeg med det samme. Ikke før aaakkurst nå jeg har tenkt på at det var da rart.. Skjønner jo det er nærmest umulig. Men gravid var jeg. »visste» bare. Anonymkode: c6483...963
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 Ser svaret over. Skjønner jo biologien her. 😊 Anonymkode: c6483...963
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 3 dager etter el fikk jeg helt ekstremt ømme bryst. Kg mente at det var heeeeelt umulig at det kunne være graviditetssymptom. Vel, jeg var gravid og det var den eneste syklusen (eller eneste gangen hittil i livet generelt) at jeg har hatt ømme bryster på den måten. Tør påstå en kan merke graviditet få dager etter el, men kvalme og oppblåsthet er nok ikke symptomer som kommer så tidlig. Anonymkode: d7f2b...861
Sofakona Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 3 dager etter el fikk jeg helt ekstremt ømme bryst. Kg mente at det var heeeeelt umulig at det kunne være graviditetssymptom. Vel, jeg var gravid og det var den eneste syklusen (eller eneste gangen hittil i livet generelt) at jeg har hatt ømme bryster på den måten. Tør påstå en kan merke graviditet få dager etter el, men kvalme og oppblåsthet er nok ikke symptomer som kommer så tidlig. Anonymkode: d7f2b...861 Nei...det du merket var etter eggløsning og hormon progrestorn. Eggløsning kan gi deg ømme pupper,sex lyst etc. Du kan ikkje bli at du fikk gravid symptomer etter eggløsning...egget er da forsatt på vei ned og ikke fester seg engang. Heller ikke sikkert egget har blitt befruktet. Og selv eller den fester seg tar det 2-4 dager før du produserer hgc som kan etterhvert gi symptomer. Ok du var gravid..men du kjente ikke gravid symptomer dager etter el...du kjente eggløsning symptomer
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 Sofakona skrev (2 timer siden): Nei...det du merket var etter eggløsning og hormon progrestorn. Eggløsning kan gi deg ømme pupper,sex lyst etc. Du kan ikkje bli at du fikk gravid symptomer etter eggløsning...egget er da forsatt på vei ned og ikke fester seg engang. Heller ikke sikkert egget har blitt befruktet. Og selv eller den fester seg tar det 2-4 dager før du produserer hgc som kan etterhvert gi symptomer. Ok du var gravid..men du kjente ikke gravid symptomer dager etter el...du kjente eggløsning symptomer Er du lege eller googleekspert? Jeg skrev ikke dagen etter, jeg skrev _3_ dager etter. Det du kommer med her er de samme argumentene alle kom med her inne da jeg skrev innlegg om det. Men det er jo merkelig at jeg ikke kjente dette på alle de andre pp’ene da, kun da jeg var gravid. Dagen etter der igjen hadde jeg forsåvidt en bitteliten festeblødning så min teori er at egget festet seg dag 3 etter el og at kroppen reagerte med villt ømme bryster samme dag. Dag 4 hadde jeg festeblødning og dag 9 hadde jeg positiv test. Nå har jeg en nydelig liten baby 🥰 Anonymkode: d7f2b...861 1
Sofakona Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er du lege eller googleekspert? Jeg skrev ikke dagen etter, jeg skrev _3_ dager etter. Det du kommer med her er de samme argumentene alle kom med her inne da jeg skrev innlegg om det. Men det er jo merkelig at jeg ikke kjente dette på alle de andre pp’ene da, kun da jeg var gravid. Dagen etter der igjen hadde jeg forsåvidt en bitteliten festeblødning så min teori er at egget festet seg dag 3 etter el og at kroppen reagerte med villt ømme bryster samme dag. Dag 4 hadde jeg festeblødning og dag 9 hadde jeg positiv test. Nå har jeg en nydelig liten baby 🥰 Anonymkode: d7f2b...861 Da hadde du nok eggløsning tidlig da egget ikke fester seg dag 4. Jeg har prøvd i 2 år og det sier seg selv om du får ikke gravid symptomer 3 dager etter eggløsning da du ikke er gravid engang. Det kan også være at du ville være så gravid at du lagde deg selv symptomer. Men biologisk er du ikke gravid før egget fester seg og lager hgc og positive test.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da jeg ble gravid visste jeg med det samme. Ikke før aaakkurst nå jeg har tenkt på at det var da rart.. Skjønner jo det er nærmest umulig. Men gravid var jeg. »visste» bare. Anonymkode: c6483...963 Jeg visste også at jeg var gravid flere ganger. Var jo ikke det, og ble like skuffa hver gang, til jeg faktisk var gravid. Trodde helt ærlig og oppriktig at jeg var gravid hver gang. Anonymkode: 4da92...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå