Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne ha så mange tips og råd som mulig, om alt mulig. Er det noe du skulle ønske du visste, noe du angrer på at du ikke gjorde mens du var gravid, noen gode kjøp eller avgjørelser. Tar imot alt av tips/råd🙋🏽‍♀️

Anonymkode: 6a0a5...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk at du skal leve så normalt som mulig. 

Tren hvis du kan, prøv å holde deg fysisk aktiv så lenge formen tillater det.

Prøv en rimelig gravidpute før du går til innkjøp av en dyr en.

Støttestrømper er genialt hvis du legger på deg en del ig eller får mye vann i kroppen et stykke ut i svangerskapet. Mot slutten tok jeg på meg støttestrømper i senga før jeg stod opp. Det gjorde dagen myyye bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg tok formen på alvor tidligere og roet ned, slappet av mer og ble delvis sykemeldt raskere (oppkast til uke 20). Nyt tiden, kos deg med innkjøp, gjør ting som får deg til å føle deg bra. Gå turer, få frisk luft, gjør yoga eller tren andre ting hvis du liker det. 

Anonymkode: 17648...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får sure oppstøt, kjøp gaviscon-miksturen fremfor tabletter. 

Ellers enig i det med gravidpute, ofte kan det være nok med ekstra vanlig pute mellom bena, så prøv det først. 

Aksepterer at form (kanskje) er veldig redusert og at du orker mindre, og tilrettelegg deretter. 

Tren hvis du liker å trene, men om du ikke orker er det også helt ok. Fødselen blir ikke mye lettere fordi du er godt trent. 

Når du er i siste trimester, kan det være lurt å lage og fryse ned enkle middagsporsjoner som du lett kan varme opp i mikro. Jeg overlevde den første tiden på hjemmelagde pizzasnurrer 😅 

Og øv deg på å smile pent og ignorere alle "gode råd" om barseltiden, typ "sov når baby sover" og "bare vent til...." osv. En ting jeg skjønte kjapt er at babyer er ekstremt forskjellige, og dine venner og familie er kun "ekspert" på akkurat sine  egne opplevelser og egen baby. 

Omgi deg med rause mennesker som vil deg vel og som respekterer at du gjør ting på din måte. 

Anonymkode: e643c...51b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...