AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jeg snakker om mindre områder nå. Ikke bydeler eller strøk. Enkeltveier/gater osv. Høydedrag. Områder jeg liker som man aldri hører noe om. - Solfjellshøgda rett ved Ryen( navnet er passende) Flotte hus og ganske fil utsikt over byen - Risløkka, en del eldre ( før krigen) flotte villaer litt bort fra T-banen. Risløkkveien og Midtveien. - Høyenhall( Furuveien og Steinborgveien) - Disen/Lofthus, Ymers og Friggs vei - Hasle/Frydenberg, Adam Hjorths vei og Hasleveien - Lindern, Fayes Gate, Armauer Hansens gate Anonymkode: b75a5...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Enig i Risløkka. Vil slenge på Bjølsen og Etterstad. Anonymkode: 4289b...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Keyserløkka, på et høydedrag over byen med luft mellom blokkene. Samtidig sentrumsnært. Anonymkode: af721...d75 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Nevner ikke Ekebergparken, Telthusbakken, Botanisk Hage, øyene i Oslofjorden og de stedene «alle» vet om fra før. Her er noen av de stedene som gir meg glede i hverdagen: - Havnabakken ved Korsvoll. Det er en sittebenk der med nydelig utsikt! - Plenen ved gamle Deichmanske bibliotek, ca. april. Noen har satt masse krokus der. Når plenen er tørr og krokusen har bredt seg ut, finner du meg der med en roman og take away-kaffe. - En gammel steintrapp i området mellom Pilestredet / St Hanshaugen. Jeg vet ikke hva det heter der, men det er et av de beste stedene i sentrum dersom man trenger å komme seg vekk fra mylderet og tømme hodet. - Øvre Haugen (ikke langt fra Haugenstua). Skjermet og grønt boligområde i Groruddalen, et stykke unna trafikken. Helt på toppen er det en høyde med 360 graders utsikt. Det pleier å stå en sittebenk der (som sikkert er forbeholdt de som bor i borettslaget, men det blåser jeg i). Jeg bor i nærheten, og når jeg hadde hjemmekontor tok jeg ofte med lunsjen opp dit. - Parsellhagen på Geitmyra i Oslo. Denne er også kjent, men jeg har møtt overraskende mange som har bodd lenge i Oslo og aldri vært der. Den er åpen for alle på dagtid, og det er flott å se på alt som spirer og gror! Anonymkode: e6596...e67 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bolteløkka Anonymkode: 086b3...651 Enig. Veldig fint der oppe. Anonymkode: b75a5...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Keyserløkka, på et høydedrag over byen med luft mellom blokkene. Samtidig sentrumsnært. Anonymkode: af721...d75 Ja det er sånn man bør bygge boliger. Blokker med luft i mellom, men ikke for høye. Anonymkode: b75a5...1e5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 Valleløkka og Jessenløkka. Anonymkode: 2b819...799
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 -Hasle/Frydenberg er kjempefint -Kvartalene på Lindern er nydelig. Har venner som bor der. Ante ikke at det var så vakkert der, men obs - en av gårdene har veldig dårlig styre, så den bør man unngå -Abildsø og Bøler er flott - En annen perle er Veksthusfløtten ved Lunden kloster Anonymkode: 88a4e...878 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 Lavere Ekebergåsen. Kampen, Vålerenga og faktisk Kværnerbyen. På vestsiden er Casinetto veldig undervurdert. Anonymkode: 90f11...f96
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 Ikke alle steder jeg har vært her, men signerer de aller fleste! Jeg elsker Akebakkeskogen - borettslaget altså.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Lavere Ekebergåsen. Kampen, Vålerenga og faktisk Kværnerbyen. På vestsiden er Casinetto veldig undervurdert. Anonymkode: 90f11...f96 Svartdalen er fint. Gamle murhus. Anonymkode: b75a5...1e5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 17.07): Enig i Risløkka. Vil slenge på Bjølsen og Etterstad. Anonymkode: 4289b...cc1 Hva kan man finne på i/på (?) Risløkka? Anonymkode: a35f6...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå