AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Skal fjerne sjokoladecyste og eggstokk. Overnattet dere på sykehuset etter en sånn operajson? Anonymkode: 99a21...5bf
bambyb82 Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 jeg overnattet en natt. Var en grei kikkhullsoperasjon uten komplikasjoner Cysten var så stor at den hadde vridd hele eggstokken, så jeg måtte fjerne den ene eggstokken. Hadde sterke smerter i 2 uker etterpå. Og sleit litt med mageøvelser på trening i to år etterpå. Har kun to synlige arr etter de fire hullene. Det ene er nede ved bikinilinjen og det andre er inni navlen. Men alt i alt helt ukomplisert. Men ikke gjør som meg og si nei takk til smertelindring de neste to ukene Det er ikke så galt å knaske noen piler 😛 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Jeg skulle egentlig hjem samme dag, ettersom det er dagkirurgi, men fikk overnatte en natt på sykehuset siden jeg ble så innmari dårlig av narkosen.. Anonymkode: 10171...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 Passer kanskje fint å spørre om dette her. De siste dagene har jeg hatt ganske vondt i magen, kommer og går. Liksom nederst på høyre side, tror det er der eggstokken ligger. Har ikke hatt mensen på 4 måneder, og dette er unormalt for meg som pleier å ha regelmessige menstruasjoner. Jeg er redd det er noe feil, frykter cyste på eggstokken som dere beskriver. Hvordan fant dere ut at dere hadde det? Er 17 år… Anonymkode: 7d06e...857
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Passer kanskje fint å spørre om dette her. De siste dagene har jeg hatt ganske vondt i magen, kommer og går. Liksom nederst på høyre side, tror det er der eggstokken ligger. Har ikke hatt mensen på 4 måneder, og dette er unormalt for meg som pleier å ha regelmessige menstruasjoner. Jeg er redd det er noe feil, frykter cyste på eggstokken som dere beskriver. Hvordan fant dere ut at dere hadde det? Er 17 år… Anonymkode: 7d06e...857 Da må du bestille time hos legen din og få det sjekket. Om det faktisk er en cyste, kan bare sees på ultralyd. Anonymkode: 99a21...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 bambyb82 skrev (1 time siden): jeg overnattet en natt. Var en grei kikkhullsoperasjon uten komplikasjoner Cysten var så stor at den hadde vridd hele eggstokken, så jeg måtte fjerne den ene eggstokken. Hadde sterke smerter i 2 uker etterpå. Og sleit litt med mageøvelser på trening i to år etterpå. Har kun to synlige arr etter de fire hullene. Det ene er nede ved bikinilinjen og det andre er inni navlen. Men alt i alt helt ukomplisert. Men ikke gjør som meg og si nei takk til smertelindring de neste to ukene Det er ikke så galt å knaske noen piler 😛 Jeg har allerede mye sterke smerter og sier ikke nei takk til smertelindring etter en operasjon! 🤪 Anonymkode: 99a21...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da må du bestille time hos legen din og få det sjekket. Om det faktisk er en cyste, kan bare sees på ultralyd. Anonymkode: 99a21...5bf Var hos legen for et par dager siden pga mistenksom blindtarmbetennelse. Tok blodprøver og urinprøver og alt var bra, ikke smerter ved trykk på magen. Fikk beskjed om at det kunne være hovne lymfeknuter i magen, og nå er jeg blitt dårlig så kan jo stemme. Men synes det er rart at jeg har litt smerter på den ene siden fortsatt, og mensen er borte. Kom ikke på at det kunne være en cyste før i ettertid, men rart ikke legen sa noe om det.. Sa ikke at mensen er borte da… Anonymkode: 7d06e...857
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Passer kanskje fint å spørre om dette her. De siste dagene har jeg hatt ganske vondt i magen, kommer og går. Liksom nederst på høyre side, tror det er der eggstokken ligger. Har ikke hatt mensen på 4 måneder, og dette er unormalt for meg som pleier å ha regelmessige menstruasjoner. Jeg er redd det er noe feil, frykter cyste på eggstokken som dere beskriver. Hvordan fant dere ut at dere hadde det? Er 17 år… Anonymkode: 7d06e...857 Du må til lege/gynekolog for å sjekke det. Bestill time, det er vondt å ha det slik. Anonymkode: 95c3b...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må til lege/gynekolog for å sjekke det. Bestill time, det er vondt å ha det slik. Anonymkode: 95c3b...cf0 Det frister virkelig ikke å gå til gynekolog… noen andre måter man kan gjøre det på uten at noen må se inn der?.. Anonymkode: 7d06e...857
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det frister virkelig ikke å gå til gynekolog… noen andre måter man kan gjøre det på uten at noen må se inn der?.. Anonymkode: 7d06e...857 Det er sånn det må gjøres. Nå må du vennligst slutte å kuppe tråden min. Anonymkode: 99a21...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 Fjernet cyste og eggstokk med kikkhullsoperasjon i fjor. Operert på morgenen, dro hjem samme dag. Var jo i redusert form, men ingen smerter. Sykemeldt fem dager inkl. operasjonsdagen. Anonymkode: bb55d...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fjernet cyste og eggstokk med kikkhullsoperasjon i fjor. Operert på morgenen, dro hjem samme dag. Var jo i redusert form, men ingen smerter. Sykemeldt fem dager inkl. operasjonsdagen. Anonymkode: bb55d...cf0 Kunne du være alene første natten? Anonymkode: 99a21...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er sånn det må gjøres. Nå må du vennligst slutte å kuppe tråden min. Anonymkode: 99a21...5bf Hva mener du med å «kuppe tråden»? Du har fått svar om det du lurer på, og da må det gå an å spørre om andre ting som har relevanse. Siden du har vært i gjennom dette, tenkte jeg kanskje du var en riktig person å spørre. Anonymkode: 7d06e...857
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kunne du være alene første natten? Anonymkode: 99a21...5bf Fikk vel beskjed om å ikke være alene første natten. Men nå bor ikke jeg alene, så var ikke noe problem. Anonymkode: bb55d...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Jeg måtte overnatte begge gangene jeg ble operert for cyste. Andre gangen de fjernet cysten fjernet de også cysten. Var egentlig planlagt at jeg skulle hjem samme dag, men måtte bli i 2 netter. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva mener du med å «kuppe tråden»? Du har fått svar om det du lurer på, og da må det gå an å spørre om andre ting som har relevanse. Siden du har vært i gjennom dette, tenkte jeg kanskje du var en riktig person å spørre. Anonymkode: 7d06e...857 Lag din egen tråd da. Er slitsomt å forholde seg til to med ulike problemstillinger i samme tråd. Anonymkode: 9e4e4...412 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fikk vel beskjed om å ikke være alene første natten. Men nå bor ikke jeg alene, så var ikke noe problem. Anonymkode: bb55d...cf0 Okei, jeg bor alene og har ikke anledning til å få noen til å være her en natt heller. Vet de som fjerner livmora overnatter på sykehuset her, kanskje de gjør det med eggstokker også. Men jeg aner ikke.... Er også redd for at det blir en tøff operasjon hvor jeg kan bli veldig urolig både i for- og etterkant og vet ikke hvor lurt det er at jeg blir sendt hjem da. Men det går kanskje an å ringe poliklinikken og høre. Anonymkode: 99a21...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei, jeg bor alene og har ikke anledning til å få noen til å være her en natt heller. Vet de som fjerner livmora overnatter på sykehuset her, kanskje de gjør det med eggstokker også. Men jeg aner ikke.... Er også redd for at det blir en tøff operasjon hvor jeg kan bli veldig urolig både i for- og etterkant og vet ikke hvor lurt det er at jeg blir sendt hjem da. Men det går kanskje an å ringe poliklinikken og høre. Anonymkode: 99a21...5bf Bare ring dem Anonymkode: 7d06e...857 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare ring dem Anonymkode: 7d06e...857 Ja, får gjøre det på mandag. 🙂 Anonymkode: 99a21...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Okei, jeg bor alene og har ikke anledning til å få noen til å være her en natt heller. Vet de som fjerner livmora overnatter på sykehuset her, kanskje de gjør det med eggstokker også. Men jeg aner ikke.... Er også redd for at det blir en tøff operasjon hvor jeg kan bli veldig urolig både i for- og etterkant og vet ikke hvor lurt det er at jeg blir sendt hjem da. Men det går kanskje an å ringe poliklinikken og høre. Anonymkode: 99a21...5bf Da må du nok overnatte. Skal ikke være alene første natten etter narkose. Det er en forholdsvis liten operasjon, og det kommer til å gå helt fint! Anonymkode: bb55d...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da må du nok overnatte. Skal ikke være alene første natten etter narkose. Det er en forholdsvis liten operasjon, og det kommer til å gå helt fint! Anonymkode: bb55d...cf0 Takk. Håper det. 😟 Anonymkode: 99a21...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå