AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 har det vært tilfeller av dette i Norge? at psykiatrisk diagnose ikke kunne direkte forklare lidelsen til vedkommende? Men mistanken har vært av at personen var besatt av noe overnaturlig? Anonymkode: e8dbf...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Del Skrevet 3. mars 2023 Tok et enkelt googlesøk, og her er den første artikkelen som dukket opp https://www.nrk.no/kultur/arlige-demonutdrivelser-i-norge-1.8067731 Anonymkode: 400d6...58e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok et enkelt googlesøk, og her er den første artikkelen som dukket opp https://www.nrk.no/kultur/arlige-demonutdrivelser-i-norge-1.8067731 Anonymkode: 400d6...58e interessant. hva legger presten i "ikke personlige makter, men onde prinsipper"? Anonymkode: e8dbf...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 3. mars 2023 #4 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): interessant. hva legger presten i "ikke personlige makter, men onde prinsipper"? Anonymkode: e8dbf...56c chatGPT svarer: "ikke personlige makter, men onde prinsipper" betyr at onde handlinger eller negative konsekvenser kan skyldes systemiske eller strukturelle faktorer, snarere enn at enkeltpersoner er onde eller har onde intensjoner. Med andre ord kan visse prinsipper eller strukturer i samfunnet føre til at dårlige ting skjer, selv om ingen enkeltperson kan holdes ansvarlig for det som skjer. Det kan være et uttrykk som brukes for å beskrive situasjoner der negative resultater eller handlinger skyldes faktorer som er større enn enkeltpersoners kontroll eller ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Del Skrevet 4. mars 2023 Illuminatum skrev (21 timer siden): chatGPT svarer: "ikke personlige makter, men onde prinsipper" betyr at onde handlinger eller negative konsekvenser kan skyldes systemiske eller strukturelle faktorer, snarere enn at enkeltpersoner er onde eller har onde intensjoner. Med andre ord kan visse prinsipper eller strukturer i samfunnet føre til at dårlige ting skjer, selv om ingen enkeltperson kan holdes ansvarlig for det som skjer. Det kan være et uttrykk som brukes for å beskrive situasjoner der negative resultater eller handlinger skyldes faktorer som er større enn enkeltpersoners kontroll eller ansvar. Innflytelse av skjulte makter i samfunnet som helhet med andre ord. De kan for eksempel påvirke sosiale medier. Anonymkode: e8dbf...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg har sett to stykker som har blitt demonbesatt i rusmiljø uten å være ruset selv, aldri prøvd rus bare oppvokst i dårlige vilkår. Da så jeg det hvite i øynene ble helt svart på di to peraonene. Ddm begge hadde et sinnsykt raseriutbrudd og va helt manisk. Men hele ansiktet forandret seg på dem og øynene ble helt innhulte og svarte kjeven ble veldig bred. På han ene fikk han veldig spisse og lange tenner. Ansiktet forandret seg på dem veldig fort i flere former. Jeg vet at folk kan bli demonbesatt for jeg finner ikke noe annet forklaring på det. Jeg har også sett en hund bli demonbesatt i samme huset. Helt svarte øyner og begynte å knurre veldig aggresivt det skummet ut av munnen på den og den virket helt paralysert. Den døde bare noen dager etterpå. Dette var i samme huset og tror at kombinasjonen av amfetamin som er satans rus, psykopatens rus, verre enn heroin etter min mening., og det at huset var hjemmsøkt av noe ondt. Bare en veldig mørk råtten og dyster atmosfære. Anonymkode: 4db32...5f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 13.14): interessant. hva legger presten i "ikke personlige makter, men onde prinsipper"? Anonymkode: e8dbf...56c Ja, det er ganske interessant. https://www.aftenposten.no/norge/i/863Pr/driver-demonutdrivelser-i-norge https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ejyqy/overlege-er-biskopens-hemmelige-eksorsisme-hjelper https://www.dagbladet.no/nyheter/nordens-eneste-offisielle-eksorsist/76093554 Her er en bok fra 1981. https://www.nb.no/items/000cb869f87368b2f83b9ea0f8631d36?page=1 Anonymkode: 400d6...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, det er ganske interessant. https://www.aftenposten.no/norge/i/863Pr/driver-demonutdrivelser-i-norge https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ejyqy/overlege-er-biskopens-hemmelige-eksorsisme-hjelper https://www.dagbladet.no/nyheter/nordens-eneste-offisielle-eksorsist/76093554 Her er en bok fra 1981. https://www.nb.no/items/000cb869f87368b2f83b9ea0f8631d36?page=1 Anonymkode: 400d6...58e Kan du muligens dele nyhetsartikkelen fra VG? Ser det er pluss for å lese den. Anonymkode: e8dbf...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg kan kort nevne at innen psykiatrien holder en ikke på med demonutdrivelse eller har mistanker om at noen lider av det. Hvis noen derimot går til noen som driver med slikt etter at en har forsøkt alt moderne helsehjelp kan tilby, så er spørsmålet heller "føler du at dette hjelper?". Hvis ja så vil dette i utgangspunktet være greit, da en naturlig nok ønsker at pasienter tar steg videre i en retning som bidrar til forbedring. Anonymkode: 9bcac...b24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 15. mai 2023 #10 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan kort nevne at innen psykiatrien holder en ikke på med demonutdrivelse eller har mistanker om at noen lider av det. Hvis noen derimot går til noen som driver med slikt etter at en har forsøkt alt moderne helsehjelp kan tilby, så er spørsmålet heller "føler du at dette hjelper?". Hvis ja så vil dette i utgangspunktet være greit, da en naturlig nok ønsker at pasienter tar steg videre i en retning som bidrar til forbedring. Anonymkode: 9bcac...b24 Er dette ein gjengs tanke for dei som arbeider i psykiatrien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mai 2023 #11 Del Skrevet 24. mai 2023 Ja det er det var en en gærning oppe i Nord-Norge eller i Trøndelag på 1970 -1980-1990 tallet eller når det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Del Skrevet 24. mai 2023 Smascha skrev (På 15.5.2023 den 8.13): Er dette ein gjengs tanke for dei som arbeider i psykiatrien? Jeg jobber selv ikke innen psykiatrien, så jeg kan ikke hevde noe som helst. De jeg kjenner som jobber, og de jeg kjenner som har jobbet, innen psykiatrien, er i hovedsak opptatt av pasientens framgang. Jeg forventer at de fraråder pasienter å gå til en eksorsist. Om ikke så antar jeg de i hvert vil være kritisk, noe de bør da det er nok av problemer deres pasienter allerede forholder seg til. Hvis man for eksempel skaper nye problemer ved å ilegge en spirituell dimensjon til problemene, så er ikke det den rette veien å gå. Åndeverdenen og eksorsisme er av helt åpenbare grunner veldig vanskelig å forholde seg til. Men, for å komme tilbake til spørsmålet ditt, så er det min oppfatning at om a) pasienten ikke har framgang hos psykiateren og b) opplever å få det bedre et annet sted, og at c) psykiateren ikke opplever at dette er til skade for pasienten, så vil ikke psykiateren bekymre seg så mye. Du har tilsvarende eksempler på dette ved alkoholisme og rusmisbruk. Man sier ofte det er to utveier. Enten så dør en, eller så blir en kristen. De som behandler og prøver å hjelpe er mest opptatt av at det skal gå bra. De er sannsynligvis ikke så bekymret for at pasientene skal bli kristne. På samme måte tror jeg de ikke er så redd for at de går til en eksorsist. Problemet med sistnevnte er at det er mer ullent. Man vet ikke helt hva dette er, og det er for øvrig ganske unormalt å forholde seg til i vårt samfunn. Selv blant kristne er dette uvanlig å forholde seg til selv om rundt 1/3-del av miraklene til Jesus var demonutdrivelser. Eksorsisme føles naturlig nok også som et ganske "heavy" felt for de aller aller fleste innen det spirituelle, så folk holder seg gjerne unna det teamet; Det er kanskje et litt spennende tema, men vi ser på det helst på avstand. Anonymkode: 9bcac...b24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg ble fortalt av moren min at jeg var besatt av en uren demon når jeg egentlig var i en psykose når jeg var 20 år. Teipet kors under senga mi og ugleså på meg. Hu er veldig kristen. Har ikke kontakt med hu i dag btw. Sannheten var at jeg var i en psykose fordi jeg hadde blitt seksuelt misbrukt som barn. Men forsto dette først 7 år senere. Og overgriperen var pappan min. Som moren min fortsatt er gift med i dag. Så der har du den ironien. Etter det ble jeg ganske skeptisk til folk som snakket om demoner, forståelig nok. Anonymkode: f7243...8c8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 22.57): Jeg har sett to stykker som har blitt demonbesatt i rusmiljø uten å være ruset selv, aldri prøvd rus bare oppvokst i dårlige vilkår. Da så jeg det hvite i øynene ble helt svart på di to peraonene. Ddm begge hadde et sinnsykt raseriutbrudd og va helt manisk. Men hele ansiktet forandret seg på dem og øynene ble helt innhulte og svarte kjeven ble veldig bred. På han ene fikk han veldig spisse og lange tenner. Ansiktet forandret seg på dem veldig fort i flere former. Jeg vet at folk kan bli demonbesatt for jeg finner ikke noe annet forklaring på det. Jeg har også sett en hund bli demonbesatt i samme huset. Helt svarte øyner og begynte å knurre veldig aggresivt det skummet ut av munnen på den og den virket helt paralysert. Den døde bare noen dager etterpå. Dette var i samme huset og tror at kombinasjonen av amfetamin som er satans rus, psykopatens rus, verre enn heroin etter min mening., og det at huset var hjemmsøkt av noe ondt. Bare en veldig mørk råtten og dyster atmosfære. Anonymkode: 4db32...5f6 Å gud bedre.... det er jo du som var "besatt", men av ruspåvirkning av noe slag da. Du skjønner vel selv at det er umulig at et menneske plutselig "fikk veldig spisse og lange tenner" og sånt vås. Tror du tenner vokser sånn i virkeligheten, mens du står og ser på? Det er UMULIG. Folk får ikke svarte øyne heller, det er også umulig. Tenk deg om litt. Du var garantert rusa på noe, gudene vet hva. Om du ikke tok noe frivillig, så var det noen som hadde gitt deg det. Du sier jo selv at du var i et hus fullt av rus og rusa folk. Anonymkode: 1b3db...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ble fortalt av moren min at jeg var besatt av en uren demon når jeg egentlig var i en psykose når jeg var 20 år. Teipet kors under senga mi og ugleså på meg. Hu er veldig kristen. Har ikke kontakt med hu i dag btw. Sannheten var at jeg var i en psykose fordi jeg hadde blitt seksuelt misbrukt som barn. Men forsto dette først 7 år senere. Og overgriperen var pappan min. Som moren min fortsatt er gift med i dag. Så der har du den ironien. Etter det ble jeg ganske skeptisk til folk som snakket om demoner, forståelig nok. Anonymkode: f7243...8c8 Jeg tror mange, slik som hun, kan være for rask med å dra en konklusjon. Det er åpenbart ikke bra at hun gjorde det. Hun burde visst bedre og heller kontaktet profesjonelle for å hjelpe deg. Det høres ut som om hun kanskje var redd, både for demoner og (kanskje) psykiatrien. Det er veldig trist å høre at du har blitt misbrukt, og jeg synes ikke noe om at moren din fremdeles er i et parforhold med din far. Det han gjorde er forkastelig, og jeg håper det er et kapittel du har greid å legge bak deg. Det er bare bra at du er skeptisk til folk som snakker om demoner, det bør vi alle være. Det er mye overtro, og mye er påvirket av ting som er blitt fortalt, sett på film, hørt i historier, uten at det har så mye med virkeligheten å gjøre. Anonymkode: 9bcac...b24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. juni 2023 #16 Del Skrevet 29. juni 2023 Virker spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå