Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby sov 2-4t sammenhengende før han måtte få mat inntil han ble 4mnd. Nå våkner han oftere, av og til hver time. Han våkner ikke helt. Ligger å beveger og lager lyder. Har prøvd å holde en hånd på han,gi smokk, avvente i tilfelle urolig søvn, men etter ca 5min våkner han. Får mme/flaske, drikker bare litt og sovner. 

Nå er han 5mnd og er slik enda. Vi har begynt med grøt. Gir litt på kvelden i forsøk for at han holder seg mett lengre, men det virker ikke. 

Har dere noen tips? Bør vi avvende melk på natt eller feks kun gi 1-2 ganger? Mulig det kun er for kos? Andre tips? 

Han legger seg 22 og våkner 07. Prøvd å legge tidligere, men det funker ikke. Men det er altså ikke leggetid som er problemet.

Anonymkode: c18e7...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er typisk i denne alderen. Søvn går i bølger. Spar deg stresset med å prøve og fikse det, og heller innstill deg på at sånn er det nå i noen uker. Så blir det bedre, så blir det ofte verre igjen ved 7-8 mnd alder. Jeg stresset mye med å prøve forskjellige triks med førstefødte, men nr to slapper jeg av og vet at alt er en fase. Så fremt barnet får nok mat og kjærlighet går alt godt til slutt❤️

Anonymkode: 97c74...eae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet grøt helt til min, ble bare urolig nattesøvn og vondt i magen med hyppige oppvåkninger hvor barnet kun roet seg med flaske… 

Anonymkode: 84578...8da

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i samme periode og babyen står opp oftere om natta. Vi bare kjører samme rutiner og står i det :) Litt mer trøtte, men det kommer til å gå over mest sannsynlig!

Anonymkode: 2c026...7b3

Skrevet

Har akkurat hatt en sånn periode her og. Det går over. 👍

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det sånn for en måneds tid siden her også! Nå er baby 6 mnd og sover kjempefint, våkner kun 1-2 ganger om natten.

Det endret seg bare fra en natt til en annen her, uten at vi gjorde noe nytt. Det forandrer seg hele tiden.

synes forøvrig det høres ut som barnet deres legger seg sent? Kanskje dere kan justere på noe dagtidssøvn for å få til tidligere legging? Vår er ihvertfall stuptrøtt kl 18 og i seng 18:30, da er han i sengen til rundt 06 😊

Anonymkode: 36598...af8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi hadde det sånn for en måneds tid siden her også! Nå er baby 6 mnd og sover kjempefint, våkner kun 1-2 ganger om natten.

Det endret seg bare fra en natt til en annen her, uten at vi gjorde noe nytt. Det forandrer seg hele tiden.

synes forøvrig det høres ut som barnet deres legger seg sent? Kanskje dere kan justere på noe dagtidssøvn for å få til tidligere legging? Vår er ihvertfall stuptrøtt kl 18 og i seng 18:30, da er han i sengen til rundt 06 😊

Anonymkode: 36598...af8

Håper det snart endrer seg🤞

Han er ikke urolig på kvelden. Får heller ikke magevondt av grøt slik en over tipset om. 

Forsøkt å legge før, men han er lys våken. Forsøkt å gå inn på rommet i mørket, bysse, gi flaske, legge. Men funker ikke. Sovner ikke før. Han sover 20min ca kl 10, 30min kl 1230. Før sov han ca 40min rundt kl 15, og 30min rundt kl 17. Men nå pleier det kun å være en liten dupp på ettermiddag, ikke to. Og jeg tror han trenger den. 

Anonymkode: c18e7...18f

AnonymBruker
Skrevet

Med mine har ikke oppvåkningene nødvendigvis handlet om sult, men nærhet og kos. Ammet begge og de har foretrukket hyppig amming på natten helt frem til vi avvente. Hvis du tenker å slutte å gi barnet mat på natten ville jeg hvertfall drøftet det med helsesøster først, mtp at babyen bare er 5 mnd. Din baby er liten og det er helt normalt at de våkner flere ganger ila natten. Dersom baby ikke virker plaget av noe ville jeg bare vært takknemlig for det. Jeg ville innstilt meg på at det kan være slik en stund nå, og heller håpt at det hjelper når baby er stor nok til å ikke få mat på natten lenger, eventuelt at det bare går over. Babyers søvn går i bølger, og for det fleste er det gode og dårlige perioder. For mye/for lite søvn på dagen, for tidlig/for sen legging på kveld etc. kan jo også påvirke, men ser du skriver det ikke hjelper med tidligere legging her.

Anonymkode: 4b436...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...