AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 Føler at jeg gjør noe ulovlig ved å si opp jobben. Jeg har ikke levert oppsigelse, men vet at jeg innerst inne ønsker å bytte jobb og at jeg må sende den inn før eller siden. Det føles nesten ulovlig å skulle si opp jobben. Får utrolig dårlig samvittighet og hele greia er ubehagelig. Jeg vet at jeg er erstattelig, men jeg klarer ikke la være å tenke at jeg skuffer arbeidsplassen min. Flere som har hatt det slik? Anonymkode: dd602...8eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 3. mars 2023 #2 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler at jeg gjør noe ulovlig ved å si opp jobben. Jeg har ikke levert oppsigelse, men vet at jeg innerst inne ønsker å bytte jobb og at jeg må sende den inn før eller siden. Det føles nesten ulovlig å skulle si opp jobben. Får utrolig dårlig samvittighet og hele greia er ubehagelig. Jeg vet at jeg er erstattelig, men jeg klarer ikke la være å tenke at jeg skuffer arbeidsplassen min. Flere som har hatt det slik? Anonymkode: dd602...8eb Da har du vel hatt det bra der og jobbet med fine folk. Alle endringer medfører uro, helt naturlig. Tror det dreier seg først og fremst om at man føler at man skuffer noen. Og det er tungt. For de fleste av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. mars 2023 #3 Del Skrevet 3. mars 2023 Fokuser på grunnen til at du ønsker gå videre for din egen del i stednfor å fokusere på arbeidsgiver.. Det er ingen grunn til at du skal ha samvittighetskvaler for å gå videre og utvikle deg i en annen retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. mars 2023 #4 Del Skrevet 3. mars 2023 Slik har jeg det ikke. Det er en formell avtale, ikke en privat eller emosjonell relasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Del Skrevet 3. mars 2023 Ja, jeg slet veldig med å si opp sist gang jeg gjorde det. Sjefen var lite hyggelig, og jeg visste at det kom til å bli ubehagelig. Jeg gjentok flere ganger i møte (jeg er opptatt av å ta en samtale når jeg leverer oppsigelsen) at jeg hadde gruet meg, men jeg synes det er mest reelt og si det fjes til fjes samtidig som jeg leverer det skriftlig. Som alt annet som er ubehagelig, så blir det bedre og bedre for hver gang man tar den "kampen". Anonymkode: 66022...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Del Skrevet 3. mars 2023 Føler det samme enda det bare er en ekstra jobb. Jeg har gjort veldig mye i den jobben, kjenner alle rutiner og regler og det er ofte de andre som må spørre meg om ting (i forhold til hvor ting er eller hvordan ting fungerer) enn at jeg trenger hjelp fra de andre. På en måte vil jeg savne jobben (skal flytte, så må si opp uansett), men på en annen måte vil det bli fantastisk å si hade fordi det har vært mye press på meg, fordi de andre ikke "gidder" da de tenker at andre uansett kommer til å gjøre det. Jobber i butikk der hele butikken må så og si omorganiseres minst én gang i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Del Skrevet 3. mars 2023 Mennesker er vanedyr og behov for trygghet. Ikke uten grunn at mange tilbyr gratis innmelding og prøvetid osv Sjansen for å bli støttemedlem er stor Anonymkode: 5266c...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Del Skrevet 3. mars 2023 Har det akkurat likt. En del av grunnen er at sjefen neppe kommer til å ansette noen i min stilling hvis jeg sier opp, så det blir mer på de som er igjen. Anonymkode: 7da54...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 3. mars 2023 #9 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler at jeg gjør noe ulovlig ved å si opp jobben. Jeg har ikke levert oppsigelse, men vet at jeg innerst inne ønsker å bytte jobb og at jeg må sende den inn før eller siden. Det føles nesten ulovlig å skulle si opp jobben. Får utrolig dårlig samvittighet og hele greia er ubehagelig. Jeg vet at jeg er erstattelig, men jeg klarer ikke la være å tenke at jeg skuffer arbeidsplassen min. Flere som har hatt det slik? Anonymkode: dd602...8eb Nei, sånn har jeg aldri følt det. Det er et kontraktsforhold. Du yter det du skal og får betalt for det i den tiden du er ansatt. Så lenge du følger vilkårene for oppsigelse, skjønner jeg ikke hvorfor det berører deg emosjonelt. Selvsagt trist å forlate kolleger osv, men det er noe annet enn skyldfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå