Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Tanker, erfaringer kring om det å ha single venner er til glede eller besvær når man selv er i forhold. Tror ikke det er svart-hvit. Men noen mulige fallgruver (til besvær), og noen muligheter (til glede).
ESFP Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 En venn er en venn. Kan ikke forstå at det skal ha noe betydning om vennen er singel eller ikke. 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Venner er venner, om de er gift eller single utgjør ingen forskjell. Anonymkode: 4b0d2...433 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 ESFP skrev (2 minutter siden): En venn er en venn. Kan ikke forstå at det skal ha noe betydning om vennen er singel eller ikke. Enig. Vennene mine er vennene mine uavhengig av sivilstatus. Hvorfor skulle det være et problem? Jeg synes i alle fall ikke det er noe mål å bare ha par som venner slik at vi kan ha «dobbeltdate» hver gang vi møtes. Anonymkode: bc1e2...a04 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Da jeg var yngre (18-25) så merket jeg forskjell. Da jeg selv var ai gel så syns jeg det var litt kjipt at de fleste andre hadde kjæreste. Kjekt for se selvsagt, men men man ble jo litt glemt. Samtidig, jeg var lik da jeg fikk kjæreste. Og det var ikke gøy å dra på byen med single venninner som skulle finne et knull i stedet for å være sosial med de som var med ut. Så like barn leker best! Syns nå jeg...Hvertfall den perioden! Men nå er jeg 30. De aller fleste har kjæreste nå. Noen få single, men jeg føler alle er mer "likestilt" nå. Ingen er opptatt av å jage etter ons på byen, i såfall drar feks to single venninner på byen sammen. Alle er inkludert, men det hender jo at kun par møtes. Men aldri slik at de to single utelates. Inviterer vi par, så er det gjerne 1-2 par, ikke alle parene i gjengen. Det eneste som er slitsomt er nær den evig single venninnen alltid klager på menn, men ser ikke selv at hun kan endre seg litt. Blir mye mas og klaging om det samme. Råd hjelper ikke. Var også en som var sjalu på alle i forhold en stund. Klaget fordi vi av og til ville ha kjærestetid en helg, og ikke alltid ut på byen for at hun skulle finne en date/ligg. Anonymkode: e2fa5...1c3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Synes heller skillet går mellom å ha (små) barn vs barnløs/ha voksne barn. Vanskelig å være hun barnløse når mange av vennene har små unger. Anonymkode: 7eda3...625 1 1 1
Andro Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Ser ikke relevansen av mine venners sivilstatus? 3
Myml1 Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 Jeg synst det er vanskelig å prioritere de vennene jeg har som ikke har barn, da jeg har 3 barn selv. Enklere å finne på ting med andre voksne som har barn også. Ellers har det ingenting å si om de er singel eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 En av mine bedre kompiser gjorde det slutt med kona for 10ish år siden. I den tiden var han veldig frempå for at jeg skulle bli han med på byen. Siden vi bor som vi bor så er det ikke bare å ta en tur på byen og komme hjem samme kveld uten at det koster en formue i taxi så er det rimeligere med overnatting på hotell. Ble med han et par ganger. Hans fokus var å komme i seng med flest mulig kvinner på kortest mulig tid. Greit nok det, men tenker også at det kan være til besvær for den andre parten som sitter igjen hjemme, og det er lett å gjøre en feil for de som higer etter oppmerksomhet og bekreftelser. Den samme kompisen traff ei dame et år etter bruddet og de har holdt sammen siden da. Fikk en telefon fra han i romjula hvor han garanterte at dette forholdet ikke kom til å vare ut 2023. Så nå venter jeg på nytt at han skal dra meg med på byen, hvor hans fokus nok en gang er å komme i seng med flest mulig kvinner på kortest mulig tid. Nachspill på hotellet er en selvfølge for han. Tror ikke samboer blir overbegeistret og applauderer hvis jeg velger å bli med han ut hver gang han ønsker det. Anonymkode: 427b4...af5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 Jeg er langvarig singel, og godt voksen. Det jeg synes er synd, er at de fleste har ikke tid til meg i det hele tatt, da de går inn i forhold. Men da de var single, så var vi sammen og fant på ting ofte. Og det har aldri vært snakk om å gå ut på byen å feste. Og jeg har full forståelse for at vi møtes mindre, da de går inn i forhold. Men da det går fra å møtes ukentlig, til 2 ganger i året, så er det ikke gøy. Jeg er kvinne, har og hatt noen mannlige veldig gode venner, men de forsvinner helt da de får seg dame. Anonymkode: b71f2...bbf 5 2
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2023 ESFP skrev (5 timer siden): En venn er en venn. Kan ikke forstå at det skal ha noe betydning om vennen er singel eller ikke. Spennende, hvor bor du? Det jeg har observert, er at sivilstatus ofte kan påvirke dynamikken i vennskap. Men det har du ikke observert, eller tenkt kan skje?
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er langvarig singel, og godt voksen. Det jeg synes er synd, er at de fleste har ikke tid til meg i det hele tatt, da de går inn i forhold. Men da de var single, så var vi sammen og fant på ting ofte. Og det har aldri vært snakk om å gå ut på byen å feste. Og jeg har full forståelse for at vi møtes mindre, da de går inn i forhold. Men da det går fra å møtes ukentlig, til 2 ganger i året, så er det ikke gøy. Jeg er kvinne, har og hatt noen mannlige veldig gode venner, men de forsvinner helt da de får seg dame. Anonymkode: b71f2...bbf Så til dere i forhold, tenk hvis dette var en av deres venner. Hvorfor kan det bli sånn som beskrevet i denne posten? 1
ESFP Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 Fremmed fugl skrev (51 minutter siden): Spennende, hvor bor du? Det jeg har observert, er at sivilstatus ofte kan påvirke dynamikken i vennskap. Men det har du ikke observert, eller tenkt kan skje? Har det noe å si hvor jeg bor? Selvfølgelig påvirker endring i sivilstatus dynamikken i et vennskap. Men om mine venner er single eller i forhold har ikke betydning for om de er en venn eller ikke. Dynamikken endrer seg uansett i de fleste relasjoner over tid. At en venn er singel når jeg er i et forhold går ikke ut over meg verken negativt eller positivt. Hun trenger da kanskje å bli husket ekstra på i høytider, og bli invitert selv om det bare er par som kommer. 1 1
ESFP Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 Fremmed fugl skrev (55 minutter siden): Så til dere i forhold, tenk hvis dette var en av deres venner. Hvorfor kan det bli sånn som beskrevet i denne posten? Jeg tror det kan bli sånn fordi vi mennesker har ulike typer relasjoner. Se for deg et menneske i sentrum. Rundt dette mennesket er det flere sirkler. I den innerste sirkelen er en intim partner. I neste sirkel er nære venner. I neste sirkel er venner som ikke er like nær. Osv. Et menneske som blir singel, og mister den intime partneren i den innerste sirkelen, kan ikke forvente at en eller to nære venner skal ta over den plassen. Da må man som singel sørge for at man får flere nære venner å spille på, slik at man får alle sine behov dekket. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Sjeleglad for at mine venner ikke har utelatt meg selv om jeg er singel. Blir invitert i parmiddager osv. som den største selvfølge. Anonymkode: 18e72...404 1 1
Trolltunge Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 (endret) Har ingenting å si for min del om venner er single eller ikke. Er man i kretsen er man det, som den man selv er, med eller uten partner. Endret 3. mars 2023 av Trolltunge 1
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #17 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sjeleglad for at mine venner ikke har utelatt meg selv om jeg er singel. Blir invitert i parmiddager osv. som den største selvfølge. Anonymkode: 18e72...404 Har opplevd at single har begynt å si nei til å bli med ikke kun på ting som opplagt kan tolkes som par aktiviteter, men også på andre sosiale ting som ikke involverer stor nok sannsynlighet for flørting og oppmerksomhet.
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #18 Skrevet 3. mars 2023 ESFP skrev (52 minutter siden): Har det noe å si hvor jeg bor? Selvfølgelig påvirker endring i sivilstatus dynamikken i et vennskap. Men om mine venner er single eller i forhold har ikke betydning for om de er en venn eller ikke. Dynamikken endrer seg uansett i de fleste relasjoner over tid. At en venn er singel når jeg er i et forhold går ikke ut over meg verken negativt eller positivt. Hun trenger da kanskje å bli husket ekstra på i høytider, og bli invitert selv om det bare er par som kommer. Lurte på hvor i verden det faktisk er søik at livssituasjonen til folk ikke påvirker sosiale relasjoner.
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #19 Skrevet 3. mars 2023 ESFP skrev (53 minutter siden): Har det noe å si hvor jeg bor? Selvfølgelig påvirker endring i sivilstatus dynamikken i et vennskap. Men om mine venner er single eller i forhold har ikke betydning for om de er en venn eller ikke. Dynamikken endrer seg uansett i de fleste relasjoner over tid. At en venn er singel når jeg er i et forhold går ikke ut over meg verken negativt eller positivt. Hun trenger da kanskje å bli husket ekstra på i høytider, og bli invitert selv om det bare er par som kommer. Tråden handlet ikke om man kan være venn på tvers av sivilstatus... er vel kun et meget begrenset antall særinger som ikke tror det. Vel samme gruppe som ikke tror mann kan være venner på tvers av kjønn. Men spørsmålet var om man har erfart, observert eller kan tenke seg både positive og negative ting ved en singel venn (i forhold til enn venn som også er i forhold). Noe jeg opplagt kan tenke kan være en mulig fordel. En singel venn av motsatt kjønn... der vil man ikke risikere en sjalu kjæreste til vennen som lager kødd. Men så kan på andre siden kanskje en singel venn skape økt risiko for sjalusi hos egen partner. Men kan legge inn to felles deklarasjoner: - Ikke glem dine single venner når du er i forhold. - Det får helt fint å ha single venner av begge kjønn når man er I et forhold. Så trenger ikke folk lage poster om disse tingene som ikke er trådens tema. 1
ESFP Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Fremmed fugl skrev (38 minutter siden): Tråden handlet ikke om man kan være venn på tvers av sivilstatus... er vel kun et meget begrenset antall særinger som ikke tror det. Vel samme gruppe som ikke tror mann kan være venner på tvers av kjønn. Men spørsmålet var om man har erfart, observert eller kan tenke seg både positive og negative ting ved en singel venn (i forhold til enn venn som også er i forhold). Noe jeg opplagt kan tenke kan være en mulig fordel. En singel venn av motsatt kjønn... der vil man ikke risikere en sjalu kjæreste til vennen som lager kødd. Men så kan på andre siden kanskje en singel venn skape økt risiko for sjalusi hos egen partner. Men kan legge inn to felles deklarasjoner: - Ikke glem dine single venner når du er i forhold. - Det får helt fint å ha single venner av begge kjønn når man er I et forhold. Så trenger ikke folk lage poster om disse tingene som ikke er trådens tema. Vikitg å huske på single venner, men det er ikke alle som synes det er greit å ha single venner av begge kjønn når man er i forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå