Gå til innhold

Nøkler hos leverings bud (posten/helt hjem/oda etc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hvordan posten osv kommer seg inn i oppganger og blokker? hvis man vil starte sitt eget firma som leverer pakker hvordan får man tilgang på nøkler? Noen som vet eller kjenner noen som jobber disse stedene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det kun postbudet som leverer helt vanlig post som har tilgang.

Postnord, Bring, Helthjem og alle andre leverer utenfor.

Så nei, man kan ikke bare starte egen bedrift og få tilgang til alle blokker og flermannsboliger i området.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Posten er en statlig tjeneste til alle landets innbyggere, og har derfor tilgang til å komme inn og levere post. 

Jeg tror også avisbud for de store abonnementsavisene (I den grad de fortsatt finnes) har tilgang. Og muligens noen av de største reklamedistributørene. (Men det er kanskje de samme som avisbudene) 

Det er ikke slik at firmaer som leverer pakker kommer seg inn i oppganger alle steder. 

Anonymkode: 22274...655

Skrevet

Men hva med helt hjem? Og oda? De leverer pakker på døra og har gjort det i alle forskjellige blokkene jeg har bodd, altså må de ha kommet seg inn. Men lurer på hvordan de har fått nøkler? Av posten? Eller spør de hvert enkelt borettslag?

Skrevet
inga.aa skrev (6 minutter siden):

Men hva med helt hjem? Og oda? De leverer pakker på døra og har gjort det i alle forskjellige blokkene jeg har bodd, altså må de ha kommet seg inn. Men lurer på hvordan de har fått nøkler? Av posten? Eller spør de hvert enkelt borettslag?

Hos oss leverer de utenfor hoveddøren. 
Posten har absolutt ikke lov til å gi uvedkomne tilgang til privat eiendom, uten at det foreligger ett samtykke fra eier/styre. 

AnonymBruker
Skrevet
inga.aa skrev (1 time siden):

HeltHjem samarbeider med postbud/distributører som allerede har tilgang, så de har ikke egne folk som leverer. Oda må man jo slippe inn for at de skal levere på døra? Om ikke du slipper de inn selv, så får de en av naboene til å gjøre det (noe som jo ikke er helt innafor).   

Anonymkode: 0459c...9b4

• Liker 2
Skrevet

Fant ut av det. Schibsted og deres avisbud har nøkler til blokker og leiligheter, mangler de til ett borettslag avtaler de med dem og får som regel det. Posten har jo åpenbart nøkler overalt.

Skrevet

Og helt hjem er en del av Schibsted

AnonymBruker
Skrevet

Helthjem bruker avisbud til å levere, så de har allerede tilgang. Oda ringer på.

Anonymkode: 6185f...5d7

AnonymBruker
Skrevet
inga.aa skrev (12 timer siden):

Oda ringer på, blir sluppet inn, leverer varene på døren, går ut igjen. 

Så nei, du vil aldri få nøkler til noen slike steder bare ved "å starte opp et firma" 😅

Anonymkode: 491ce...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...