AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Hei! Jeg må inn å spise lunsj, ha mye med å gjøre med faren til sjefen, da sjefen har ferie. Dette er en person som jeg har hatt mye med å gjøre før, da hen var sjef før. Denne personen snakker nedlatende til meg, er en bessevisser i de grader! Hen liker også å provosere bare for å lage en diskusjon. Har prøvd flere ganger å stå på meningene mine, men det er veldig vanskelig, for jeg kommer ingen vei, da hen "alltid har rett" Jeg er også litt redd for å si hva jeg mener, da hen er veldig "vennlig" når du er der, men snakker dritt om deg til andre etterpå. Kjenner at jeg gruver meg veldig til å starte på jobb, og lurer egentlig på om noen har noen tips til hvordan jeg kan takle dette best mulig, uten å bli lei meg og sint hver eneste dag? Anonymkode: e7677...1b9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Det er lite vits i å prøve å anonymisere kjønn ved å bruke hen, når du allerede har sagt at det er faren. Ta en konfrontasjon. Folk som opererer på denne måten er ofte enklest å være direkte med. Si at du ikke finner deg i å bli behandlet på den måten. Anonymkode: 9c7ca...4ba 9 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 exictence skrev (2 minutter siden): Ha minst mulig kommunikasjon med ham? Men jeg må jo inn å spise lunsj med hen, skal jeg bare ignorere hen totalt? Og la hen snakke uforstyrret om alt, nikke å være enig i alt? Problemet da er at jeg føler meg elendig etterpå, siden jeg ikke "turte" å stå opp mot hen.. Men det er kanskje bedre enn å prøve og "tape" hele tiden? Anonymkode: e7677...1b9
exictence Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg må jo inn å spise lunsj med hen, skal jeg bare ignorere hen totalt? Og la hen snakke uforstyrret om alt, nikke å være enig i alt? Problemet da er at jeg føler meg elendig etterpå, siden jeg ikke "turte" å stå opp mot hen.. Men det er kanskje bedre enn å prøve og "tape" hele tiden? Anonymkode: e7677...1b9 Er dere ikke flere sammen til lunsj? Du kan jo svare ham kort. Men du behøver vel ikke si noe ellers. Det er ikke å tape og ikke si noe. Å til kan være gull. Jeg orker ikke å snakke mye i lunsjen. Da vil jeg spise og nyte pausen 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 exictence skrev (26 minutter siden): Er dere ikke flere sammen til lunsj? Du kan jo svare ham kort. Men du behøver vel ikke si noe ellers. Det er ikke å tape og ikke si noe. Å til kan være gull. Jeg orker ikke å snakke mye i lunsjen. Da vil jeg spise og nyte pausen Er dessverre en liten arbeidsplass, så vi to er oftest på vakt samtidig, har prøvd å bytte vakt, men det er ikke så lett når jeg har to barn og er avhengig av barnehagen og skolen, for å få det til å gå opp😵💫 Er veldig fornøyd i jobben ellers, men har vurdert å bytte kun pga han😂 Er ikke bare, bare å få seg ny jobb heller Anonymkode: e7677...1b9
Andro Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Si "Hei" og "hadet", og hold deg til det. Annen kommunikasjon er unødvendig. Dersom du må prate med ham; vis aldri, under noen omstendighet, hva du føler. Særlig ikke sinne eller skuffelse. Han tenner på å kontrollere følelsene dine, og den gleden skal du ikke gi ham. Han kommer til å bli verre hver gang han knekker skallet ditt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er lite vits i å prøve å anonymisere kjønn ved å bruke hen, når du allerede har sagt at det er faren. Ta en konfrontasjon. Folk som opererer på denne måten er ofte enklest å være direkte med. Si at du ikke finner deg i å bli behandlet på den måten. Anonymkode: 9c7ca...4ba hehe det er faren ja. Den var litt morsom. Dagens hen vits! Anonymkode: 02562...c6b 1
Endorfin Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 Si det rett ut, slutt og være en slik besserwisser. Høres ut som en mann med komplekser
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er lite vits i å prøve å anonymisere kjønn ved å bruke hen, når du allerede har sagt at det er faren. Ta en konfrontasjon. Folk som opererer på denne måten er ofte enklest å være direkte med. Si at du ikke finner deg i å bli behandlet på den måten. Anonymkode: 9c7ca...4ba Kan ikke kvinner være fedre heller, nå??? Anonymkode: aa63e...bd2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan ikke kvinner være fedre heller, nå??? Anonymkode: aa63e...bd2 😅 Anonymkode: 617ae...bfa
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 Vær høflig og vis respekt, svelg noen kameler men si ifra dersom han går over streken. Ellers bør du benytte en hver anledning til å holde deg langt unna ham. Anonymkode: 9e76c...695
Gjest ti10 Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 9.46): Det er lite vits i å prøve å anonymisere kjønn ved å bruke hen, når du allerede har sagt at det er faren. Ta en konfrontasjon. Folk som opererer på denne måten er ofte enklest å være direkte med. Si at du ikke finner deg i å bli behandlet på den måten. Anonymkode: 9c7ca...4ba Det der lurte jeg også på😂
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 Kan være lurt å enten unngå personen til ditt eget beste eller forsøk å lytt til hva personen sier. Vi mennesker oppfatter toneleie,stemmebruk osv mer enn ordene . Mange kan faktisk ikke for at de høres nedlatende, grinete, usikre, selvsikre,slitsomme ut. Ingen som liker å omgås slike personer heller, så de kan slite med sitt. Men ja det kan være best å være direkte, sikkert det de er vant med fra barndommen Anonymkode: d9e79...966
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 Si hei og Si at du bruker lunsjen til å høre lydbok for p gjøre en bedre jobb ellers. « får jo ikke lest så mye ellers vet du med under og slik he he» om du hører på en bok eller ei bestemmer du. Pek på øreluren ( jeg har glemt navnet akkurat nå 😳😳😂😂) om han sier noe. Anonymkode: 9fb74...9b3
Nymerïa Skrevet 4. mars 2023 #16 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 9.49): Men jeg må jo inn å spise lunsj med hen, skal jeg bare ignorere hen totalt? Og la hen snakke uforstyrret om alt, nikke å være enig i alt? Problemet da er at jeg føler meg elendig etterpå, siden jeg ikke "turte" å stå opp mot hen.. Men det er kanskje bedre enn å prøve og "tape" hele tiden? Anonymkode: e7677...1b9 Ta med deg avis eller mobiltelefon til lunsjen og koble han helt ut. Hvis du synes det blir for uhøflig så kan du si "Jeg kom over en skikkelig interessant artikkel som jeg vil lese." Jeg er ikke så sikker på at det beste er konfrontasjon. Hvis dette er en utspekulert fyr og du ikke er så dreven på konfrontasjoner så kommer han til å spille dum og fryde seg innvendig over at han klarer å trigge deg. Kan du komme med eksempler på hva han sier og gjør som er plagsomt? Kanskje vi kan hjelpe deg med noen avvæpnende svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå