Gå til innhold

Dating i idag er nesten umulig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du enig? 

Har Tinder ødelagt romantikken?

Anonymkode: 63ed7...dcd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moderne kvinner har ødelagt romantikken. De har skyld i dette selv.

Anonymkode: 02528...f03

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Romantikken forsvant med «likestillingen»…

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, folk vil lete etter det som muligens er bedre, tror de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behold dine roser
dekk av bordet
i stedet

behold dine roser
lyv litt mindre
i stedet

behold dine roser
hør hva jeg sier
i stedet

elsk meg mindre
tro på meg mer

Behold dine roser

Märta Tikkanen

Anonymkode: 49a14...11a

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det koker nok mest ned til at appene forsterker holdninger som allerede eksisterer hos både menn og kvinner. Kvinner har alltid hatt tilgang på flere mulige partnere enn menn, men i praksis har antallet blitt begrenset av hvor mange som faktisk finnes i vennekretsen og nærområdet. Med appene er utvalget plutselig tilnærmet uendelig, noe som har gjort sorteringsjobben langt vanskeligere, som igjen fører til at man bare blir mer og mer kravstor. Resultatet er et stadig større antall kvinner som aldri klarer å finne en brukbar fyr, og et stadig større antall menn som faller helt utenfor.

Anonymkode: e764a...cd1

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Absolutt. De bare vet det ikke selv. 

Anonymkode: 68a66...77f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner vil alltid være, og har alltid vært, mer "in demand" enn menn. Derfor er det kvinner selv som setter kriteriene for hvordan et seksualmarked blir seende ut. Menn bare tilpasser seg basert på hva kvinner belønner (med sex), og hva de ikke belønner. Det er derfor vanskelig å ta seriøst kvinner som klager over et seksualmarked de selv har designet, og fortsetter å designe. 

Anonymkode: dabe8...21b

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kvinner vil alltid være, og har alltid vært, mer "in demand" enn menn. Derfor er det kvinner selv som setter kriteriene for hvordan et seksualmarked blir seende ut. Menn bare tilpasser seg basert på hva kvinner belønner (med sex), og hva de ikke belønner. Det er derfor vanskelig å ta seriøst kvinner som klager over et seksualmarked de selv har designet, og fortsetter å designe. 

Anonymkode: dabe8...21b

Stiller meg kritisk at du bruker ord som "alltid"; "at de vil altid være" osv.

Tror du har rett at det er sånn i mange tilfeller, men ikke alltid. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du enig? 

Har Tinder ødelagt romantikken?

Anonymkode: 63ed7...dcd

Jeg syntes dating er veldig lett.

Men jeg er ikke på Tinder da.

Anonymkode: 89caf...7a8

Skrevet
Motelvibes skrev (1 time siden):

Tvang forvant med likestillingen

(Tvang forekommer fortsatt, men forhåpentligvis i mindre grad, alle har ikke likestilling heller)

Er det ikke bare å plukke opp en bukett, tenne noen lys, si noen fine ord? Bli glad i noen, gi dem et ømt kyss? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt. De bare vet det ikke selv. 

Anonymkode: 68a66...77f

Folk er da fortsatt romantiske? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg syntes dating er veldig lett.

Men jeg er ikke på Tinder da.

Anonymkode: 89caf...7a8

Jeg er på Tinder, og synes det er lett å gå på date. Det er kjekt.  Men ikke så lett å treffe en kjæreste. Synes du det? Hvordan synes du det er lett å gå på date? Gjør du det ofte, og hvor treffer du dem?

Skrevet

Det finnes dem som finner kjærester på Tinder, men det er jo faktisk ikke til det formålet folk flest bruker appen - så hvorfor ikke finne andre arenaer?

Tror ikke vi skal slå fast at dating er noe vanskeligere enn før. Møter du noen "på gamlemåten" og får slått av en prat og kjemien er der, så har du et fortrinn over random matcher på Tinder, uansett.

Dette med "moderne kvinner som har ødelagt romantikken" er norsk rekord i idioti. Som om det var noe mer romantisk i gamle dager, da mannen ordnet penger, og kvinnen stelte hus - eller i datinglivet: kvinnen sto og ventet på at andre skulle velge dem. Om noe, trenger vi MER likestilling, slik at vi blir kvitt denne rare ideen vi har om at menn skal jakte på kvinner, og kvinner liksom skal være "byttedyret" til mannen.

At kvinner bør ta eierskap til sjekking på samme måte som mannen har gjort det lenge, hadde vært en fin parole til kvinnedagen. Det er bare tull at det skal eksistere ulike forventninger her, som er til skade for kvinner som egentlig vil gjøre noe men ikke tør pga sosiale forventninger, mens andre menn er sjenerte og dermed blir utkonkurrert av den samme mekanismen, der de kunne funnet noen hvis det var mer stuerent for kvinner å være frempå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
knooters skrev (36 minutter siden):

Det finnes dem som finner kjærester på Tinder, men det er jo faktisk ikke til det formålet folk flest bruker appen - så hvorfor ikke finne andre arenaer?

Mange bruker nok appen med det formålet, men mange ikke. Jeg har truffet mange seriøse.

Treffer hverandre der, og avtaler om å treffes på gamlemåten og bli kjent. Fungerer fint

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Rosakatt said:

Tvang forvant med likestillingen

(Tvang forekommer fortsatt, men forhåpentligvis i mindre grad, alle har ikke likestilling heller)

Er det ikke bare å plukke opp en bukett, tenne noen lys, si noen fine ord? Bli glad i noen, gi dem et ømt kyss? 

Eh, du mener tvang forsvant med likestillingen, men du vet likevel ikke om den har blitt mindre utstrakt?

Ikke veldig overbevisende argumentasjon.

Anonymkode: 01154...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (1 time siden):

"Folk flest" bruker appen til bekreftelse, og tidsfordriv, og noen bruker den for å møte nye mennesker. Til forveksling likt livet utenfor.  

Anonymkode: fb55a...d3e

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (6 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. Vi gir hverandre blomster, gaver, passer på å kjøpe med oss det vi vet at den andre liker fra butikken, planlegger koselige reiser - om så bare for en langweekend, gir massasjer og ikke minst, det mest romantiske av alt; avlaster hverandre når den ene er sliten.

Blir like glad for å få favoritt-tyggisen min eller en bok jeg har snakket om, som større og dyrere ting. Romantikk for meg er at det er gjennomtenkt og at vi viser omsorg. Romantikk for partneren min er å gi, gjøre ting (som å vaske bilen min og fylle på spylevæske), overraske med reiser til steder jeg har nevnt, gå tur sammen eller bare at vi ligger lenge i helgene eller tar en kveld på sofaen med pizza og bare slapper av.

Har kun hatt én kjæreste som overhodet ikke var romantisk bortsett fra å tenne noen stearinlys om kvelden i håp om å sette riktig «stemning» - men han var heller ikke forelsket i andre enn seg selv.

Aldri i livet om romantikken er død - men vi har alle ulike meninger om hva som er romantikk. Jeg syns roseblader på gulvet og i sengen er søtt (men styrete å rydde opp), mens partneren min hadde mest sannsynlig begynt å le hvis jeg gjorde noe sånt for ham.

Vi har et veldig likestilt forhold, tror faktisk han gjør mer husarbeid enn meg - han er i alle fall mye flinkere og mer nøye. Og verdens flotteste mann. Så har vi alle våre feil og mangler og sånn er det.

Så - takk til Tinder

Anonymkode: a1137...5b6

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, exictence said:

Mange bruker nok appen med det formålet, men mange ikke. Jeg har truffet mange seriøse.

Treffer hverandre der, og avtaler om å treffes på gamlemåten og bli kjent. Fungerer fint

"Mange" er jo tidenes mest diffuse begrep. Det er jo per definisjon "mange" i alle kategorier på enhver plattform.

Du kan selvsagt være uenig med meg, men jeg mener at Tinder, med sitt utseendefokus, legger opp til at man skal ha noe overfladisk for en kort stund - først og fremst. Hvis ikke, ville man latt bildene ligge mer i bakgrunnen, og latt mer relevante ting for et forhold vært mer synlig.

Skrevet

Umulig? Har møtt samme mann et lite tiår, og vi dyrker hverandre fortsatt :)

Jeg ville aldri ha brukt en datingapp. Det er en magnet for puleklare masekopper. Det går helt fint å leve livet sitt, og bli kjent med folk på sin vei. Det hjelper veldig å gå ut, der man møter interessante folk. Noen man kanskje har noe felles med?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...