Gå til innhold

Innkalt til ekstra foreldremøte pga feil regnvotter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I all stresset på morgenen fant vi ikke alt utstyret mini skulle ha med mandagsmorgen. De skulle ha turdag og det regnet. Jeg fant alt annet enn regnvottene. Vi har hatt en god tone med barnehagen fra dag en så jeg tenkte ikke at det ville skape problemer med og lage en alternativ løsning. Selv synes vi det var noe morsomt da far slengte opp i oppvask hanskene i baggen. De er jo tross alt vanntette og det er da faktisk det viktigste? Etter dette har vi blitt innkalt til møte. Hva skjer nå? 

Anonymkode: 7d214...b2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var en morsom reserveløsning 😄 Rart å ha et møte om det. Kunne tatt det opp på et par minutter ved henting eller levering. Er du sikker på at møtet bare skal handle om dette? Kan hende det er en ordinær foreldresamtale.

Når det er sagt, så har vi fått beskjed om å ha to av alt. Vi har et eget skap i barnehagen hvor alt av utstyr ligger. Må dere ta med dere alt av klær og utstyr hver dag? Det er lettere å ha alt liggene i barnehagen. 

Anonymkode: 68479...be5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du trollet om før. Det er ingen ting morsomt med det, verken oppvaskhansker eller trollingen. 

Anonymkode: 4fd10...73a

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Hva er morsomt med at et barnehagebarn skal gå på tur med oppvaskhansker? 

- og ikke minst, hvorfor tror du DET er grunnen til møtet? 

Endret av Carrot
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Garantert ikke grunnen til møtet det skal svært mye til før man blir innkalt til møtet ang klær, det har sikkert skjedd mange mange ganger og alltid mangler noe, skittent og lukter vondt 

Anonymkode: e7822...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig de føler dere ikke tar ansvaret med å ha barn 

Anonymkode: 2b9eb...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette har du trollet om før. Det er ingen ting morsomt med det, verken oppvaskhansker eller trollingen. 

Anonymkode: 4fd10...73a

Denne posten har du skrevet før. 

Anonymkode: 3e5e0...d32

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehh… Et lite barn kan ikke gå med oppvaskhansker, mener du virkelig at hendene til det lille barnet skal ha på de hanskene? ☺️. Hvorfor hadde dere ikke pakket kvelden før og sørget for å ha ting klart? Skjer dette ofte? 

De innkaller nok til møte pga flere hendelser og ikke bare denne ene hendelsen. 

Anonymkode: 7433f...93b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var et av de barna som alltid manglet varmt tøy, hadde flekkete klær og ugredd hår.

Dersom barnehagen eller skolen hadde tatt tak, hadde jeg kanskje hatt et enklere liv.

Anonymkode: eb7c1...bc8

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var et av de barna som alltid manglet varmt tøy, hadde flekkete klær og ugredd hår.

Dersom barnehagen eller skolen hadde tatt tak, hadde jeg kanskje hatt et enklere liv.

Nå i dag er ting mye strengere og de har prosedyrer de følger. Så dette hadde i dag med all sannsynlighet blitt tatt opp med foreldrene dine, og evt meldt til barnevernet. 

Anonymkode: 7433f...93b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke sikkert, skylde på skole,barnehage,nav går i arv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig samme tråd har vært her før, så ingen grunn til å bite på. 

Anonymkode: e17bf...bbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er tydeligvis flere som har så god fantasi at de bruker oppvaskhansker i stedet for regnvotter.
Selv hadde jeg tatt den kjedelige løsningen, der jeg hadde pakket ned så mange tørre par votter som jeg hadde tilgjengelig, slik at barnet kunne byttet votter når de ble våte, og så forklart situasjonen til en ansatt ved avlevering.

Men for å svare på TS'spørsmål, hvis oppvaskhanskene er grunnen til at dere er kalt inn til møte, kommer de til å stille spørsmål for å finne ut av om alt er som det skal være i hjemmet.

Anonymkode: 79a1a...3ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lest før. Greit å finne på noe nytt om man først skal prøve å få folk til å bite på 

Anonymkode: ffe3e...15c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig.

Anonymkode: d8906...746

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle kan oppleve vonde ting i livet sitt, men det er kun du selv som må velge å reise deg opp og bygge opp livet ditt. Slutt å synes synd på deg selv. 

Anonymkode: aa91d...f5b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle kan oppleve vonde ting i livet sitt, men det er kun du selv som må velge å reise deg opp og bygge opp livet ditt. Slutt å synes synd på deg selv. 

Du kunne lett droppet den siste setningen! Veldig lite empatisk.

Anonymkode: dfadf...8f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Å vise empati for seg selv og det en har opplevd er veldig sunt. Sette ord på følelser og vonde hendelser er en viktig del av det å komme seg videre. Hjelper ofte å snakke om det med andre. Forstår at du ikke er den personen familie, barn og venner kan komme til når de har det vondt. 

Anonymkode: 68479...be5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De er iallefall litt varmere..jeg sendte med vinyl hansker...🤣🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke sikkert, skylde på skole,barnehage,nav går i arv 

Men kanskje, handler ikke om å skylde på noen for vedkommende tror jeg, men at ting kunne vært annerledes om noen hadde grepet inn. Sannsynligheten er absolutt til stede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...