Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Lang historie kort: jeg ble seksuelt misbrukt gjennom ca 10 år i barndommen av min far. Dette har gitt meg alvorlige traumer og kompleks PTSD, i den grad at det er nesten umulig for meg å ha sex. Eller, jeg kan ha sex men jeg får panikkanfall av det. Halsen struper seg, jeg er livredd, blir kvalm og svimmel, og kan bli ute av stand til å føle ekte følelser på flere dager, noen ganger uker. Jeg har fortalt samboeren min dette for flere år siden, siden han ønsket en forklaring på hvorfor vi nesten aldri har sex. Han sier han forstår at jeg føler det sånn, men at jeg må prøve. Samarbeide litt…. Sier han. Han er kåt hele tiden, og "maser stille" konstant, ved at han blir i dårlig humør og kommer med små stikk om at vi aldri har sex osv. I det siste har han begynt å snakke om at vi skal bli kjent med noen som kan komme å se på at jeg utfører oralsex på han, for det er en fantasi som han har. Han har opprettet en profil på en "sextreff-side" og leter der etter noen som kunne passe til "oppdraget". Disse skal vi bli venn med sånn at dette kan skje på jevnlig basis sier han. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre her… burde det ikke være en selvfølge for han at dette blir helt uholdbart for meg? Eller er det jeg som er tverr og vanskelig?
tøydokka Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Du bør helt ærlig si at det er fullstendig uaktuelt og gå fra han. 27 1 9
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 tøydokka skrev (2 minutter siden): Du bør helt ærlig si at det er fullstendig uaktuelt og gå fra han. Gå fra han uansett om han godtar det eller ikke tenker du?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 Dette er jo helt sykt. Han overskrider alle normale grenser og tar ikke hensyn til deg. Du skal også samtykke til at andre skal se på dere og han prøver å presse deg ved å gi deg dørllg samvittighet for at dere ikke har sex!!! Herregud han tenker som en overgriper selv og du bør slå opp, seriøst!! Anonymkode: 2340e...1e4 25 1 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Kanten av stupet skrev (3 minutter siden): Gå fra han uansett om han godtar det eller ikke tenker du? Gå fra ham uansett. Han respekterer deg ikke og prøver å utsette deg for nye seksuelle overgrep og traumer Anonymkode: 2340e...1e4 23 1 4
tøydokka Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Kanten av stupet skrev (2 minutter siden): Gå fra han uansett om han godtar det eller ikke tenker du? Det er jo ikke noe han trenger å godta. Det er ditt valg enten han er enig eller ikke. Jeg ville gått fra enhver mann som hadde gått bak min rygg og invitert andre på en sextreffside til å se meg suge han så de fikk se på. Det er ikke en mann som er hel ved. 14
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Helt dønn seriøst - du bør avslutte dette forholdet. Du bor sammen med en mann som har null innsikt i hva du får gjennom, og det han planlegger, tross at han vet din bakgrunn, det er nesten en form for overgrep! (enten han mener det eller ikke) Selvfølgelig må det være vanskelig for en partner å leve uten sex, men dette er ikke måten å løse det på. Om dere skal ha en fremtid sammen tror jeg dere må i terapi sammen. Men helt ærlig, jeg tror ikke han er mannen for deg, for slik han tenker og oppfører seg kommer du til å bli retraumatisert stadig vekk. Og da er ikke dette rett mann for deg. Han maser og driver direkte og indirekte press på deg for å ha sex hele tiden. Da har han null forståelse av hva du har gått gjennom. At han nå vil ha andre til å se på at du tilfredsstiller ham, det virker på meg som et overgrep i din situasjon, og det er noe du absolutt ikke bør gå med på. Jeg har ikke opplevd det du har og jeg har heldigvis et ukomplisert forhold til sex og har glede av sex og jeg vil gjerne ha sex ofte. Men om en kjærest hadde oppført seg slik din mann gjør, da hadde jeg gått videre uansett. For han lytter ikke til deg, han foreslår "løsninger" som i realiteten blir et overgrep på deg (selv om han kanskje ikke mener det), og han skaper en mer utrygg situasjon ved å dra ukjente inn i ditt og hans sexliv. Han har forsåvidt rett i at begge må samarbeide, men det må skje på en helt annen måte. Og det vil være umulig å få til så lenge han har null innsikt i hva du faktisk har blitt utsatt for som barn og hvordan det påvirker deg. At det å leve uten sex er frustrerende og vanskelig for ham, det kan hvem som helst ha forståelse for, men likevel er måten han stadig maser på deg og hinter om sex og nå i tillegg skal involvere flere i deres sexliv... Nei, beklager, jeg tror du bør komme deg unna for din egen del. Jeg tror også helt oppriktig at om du møter en mann som har innsikt, en som lar deg få den tiden du trenger for å få tillit og positive opplevelser rundt sensualitet, hvor du kan styre hvor langt dere går, og hvor du alltid kan stole 100 % på at det aldri går lenger enn du vil - da tror jeg det er mulig for deg å i fremtiden kunne få positive opplevelser med sex. Men jeg har ingen tro på at det er mulig for deg med denne mannen. Kom deg bort fra ham før du blir enda mer retraumatisert. Har du en terapeut, fortell denne hvordan samboeren din holder på, for det er virkelig helt uakseptabelt. Anonymkode: f4ed3...d02 12 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 tøydokka skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke noe han trenger å godta. Det er ditt valg enten han er enig eller ikke. Jeg ville gått fra enhver mann som hadde gått bak min rygg og invitert andre på en sextreffside til å se meg suge han så de fikk se på. Det er ikke en mann som er hel ved. Enig, bare det å gjøre dette ene er grunn nok til å gå fra ham. Anonymkode: f4ed3...d02 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 Kanten av stupet skrev (8 minutter siden): Gå fra han uansett om han godtar det eller ikke tenker du? Er du redd for at han ikke skal godta at du går fra ham? Er du redd for at han vil gjøre deg noe? I så fall er det bare enda større grunn til å komme deg unna ham! Om du er redd han kan bli voldelig, allier deg med venner, familie, terapeut eller Krisesenter slik at du har støtte når du går. Anonymkode: f4ed3...d02 7 1 1
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 tøydokka skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke noe han trenger å godta. Det er ditt valg enten han er enig eller ikke. Jeg ville gått fra enhver mann som hadde gått bak min rygg og invitert andre på en sextreffside til å se meg suge han så de fikk se på. Det er ikke en mann som er hel ved. Han gikk ikke bak min rygg når han opprettet denne profilen, han opprettet den etter at han hadde fortalt meg om at han ønsket dette. Men jeg skjønner hva du mener.
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du redd for at han ikke skal godta at du går fra ham? Er du redd for at han vil gjøre deg noe? I så fall er det bare enda større grunn til å komme deg unna ham! Om du er redd han kan bli voldelig, allier deg med venner, familie, terapeut eller Krisesenter slik at du har støtte når du går. Anonymkode: f4ed3...d02 Nei, jeg er ikke redd for at han skal bli voldelig, men bråk blir det nok… vi har barn sammen…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 Kanten av stupet skrev (3 minutter siden): Nei, jeg er ikke redd for at han skal bli voldelig, men bråk blir det nok… vi har barn sammen… Om han begynner å "bråke" så forhold deg rolig, si at ingen av dere har det bra som det er, og at dere kan bli bedre foreldre om dere ikke ødelegger hverandre. Ring og bestill time til mekling på familievernkontoret. Eller parterapi om du vil. Men pass på at du ikke lar deg presse til noe som helst. Det at han gikk bak din rygg og planla seksuelle handlinger han måtte vite ikke var bra for deg, det er egentlig kroken på døren, en slik mann kan du ikke bo sammen med, for han driver jo uansett og maser direkte og indirekte om sex hele tiden, noe som gjør at du blir gående konstant i beredskap og føler deg presset. Du kan ikke ha det slik. Anonymkode: f4ed3...d02 5
Mr&Ro Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 Ok,, da dere ble sammen, og før dere fikk barn. Fortalte du han at du kun vil ha sex med han for å få barn og etterpå sende han ut i et samliv med deg i sølibat? 2 4
Btw Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 19 minutter siden, Kanten av stupet said: Nei, jeg er ikke redd for at han skal bli voldelig, men bråk blir det nok… vi har barn sammen… Uff, så trist. Tenker at han har vært en slik karakter helt siden dere møttes? Uansett, da må du hvertfall dra før barnet blir utsatt for et miljø med tilfeldige sex-gjester som kommer inn og ut.🤢
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Mr&Ro skrev (2 minutter siden): Ok,, da dere ble sammen, og før dere fikk barn. Fortalte du han at du kun vil ha sex med han for å få barn og etterpå sende han ut i et samliv med deg i sølibat? Hadde det vært det som var tilfellet så hadde jeg nok fortalt han det ja, men nå er det jo ikke helt sånn denne historien her er. Hvordan du kom frem til at dette er nøye planlagt fra min side… beklager men det er jeg ikke smart nok til å forstå..
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 (endret) Btw skrev (6 minutter siden): Uff, så trist. Tenker at han har vært en slik karakter helt siden dere møttes? Uansett, da må du hvertfall dra før barnet blir utsatt for et miljø med tilfeldige sex-gjester som kommer inn og ut.🤢 Han ville aldri utsatt barnet for et slikt miljø, så det bekymrer meg absolutt ikke. Endret 3. mars 2023 av Kanten av stupet
Btw Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 (endret) 20 minutter siden, Kanten av stupet said: Han ville aldri utsatt barnet for et slikt miljø, så det bekymrer meg absolutt ikke. Fint. Men han er ok med å utsette deg for det eller? Endret 3. mars 2023 av Btw 1 1
Fremmed fugl Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Du må beskytte deg selv, og gi deg mulighet til å vokse. Beklager denne mannen du er sammen med er ond. Det er helt 100 % sikkert fra hva du skriver. Kom deg bort fra han. Lykke til. 2 1 1
Gjest Kanten av stupet Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 Btw skrev (2 minutter siden): Fint. Men han er ok å utsette deg for deg eller? Nei for meg er ikke det ok i det hele tatt. Jeg er livredd hele tiden
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Først av alt, det som skjedde med deg er helt forferdelig, og det er helt forståelig at du har store issues med seksualitet etter noe sånt. Så det jeg skal si sier jeg ikke for å bagatellisere det du har vært utsatt for, eller for å insinuere at det på noen som helst måte er lett eller forventet at man klarer å komme seg forbi det. Men jeg har lest flere av trådene dine, og tenker at du nok ikke burde være i noe forhold i det hele tatt før du evt. har jobbet deg igjennom det her på egenhånd. Menn vil ha sex med kjærestene sine, og sånn er det med den saken. Så ethvert forhold du befinner deg i vil kun føre til frustrasjon for hans del, og press for din del (uttalt eller ikke). Når det gjelder din nåværende type syns jeg det blir feil å bare avskrive ham som en stor drittsekk. Det her er en vanskelig situasjon for ham også. Dine problemer blir til hans problemer så lenge dere er sammen. Det er en vanskelig situasjon for dere begge, og det beste for hans del ville nok vært å bare gå. Det ville nok også vært det beste for din del. Dere har barn sammen, og å begynne med "blame games" - enten den ene eller den andre veien - er ikke konstruktivt for samarbeidet videre når det kommer til det felles barnet deres. Å drive å gnure videre på det her vil bare gjøre relasjonen mellom dere giftig, og vanskeliggjøre et videre samarbeid om det som tross alt er viktigst. Mitt forslag er at dere bare kaster inn håndkleet når det gjelder deres forhold, går hver til sitt og heller fokuserer på hvordan dere kan ha samarbeide videre som platoniske venner og medforeldre. Anonymkode: d77f9...3e1 9 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå