Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå opplevd en ekstremt stor krise i livet og en umenneskelig belastning. Jeg er 100% sykmeldt og har fått utskrevet sobril. Aldri tatt slike medisiner før. 
Jeg har fått det for å få sove, da kroppen er i sjokk og alt er kaos. 
Er det noen som har erfaring med sobril? 

Anonymkode: f5aac...460

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja fikk det i krise og det hjalp meg veldig. 

Anonymkode: 1a452...c9e

• Liker 1
Skrevet

Sobril er lett angstdempende, funker ca som et par glass vin. Roer ned tanker og kropp.  Lett å bli glad i og bør kun brukes kortvarig da det er vanedannende og fare for avhengighet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringen min er at det reddet meg når jeg stod i en krise. Dette er en av de mildeste av de beroligende tablettene og ikke noe "farlig" å ta sånn sett. Det gir deg en pauseknapp på redselen, hjelper kroppen å slappe av og kan hjelpe til å få snudd en nedadgående spiral. Jeg ble trøtt av dem og sovnet veldig greit. Det er avhengighetsskapende, men ha fokus på at dette er en krisemedisin som du kun skal benytte deg av i en kort periode. Søvn er viktig. Sender en klem.

Anonymkode: d66ba...ea7

• Liker 1
Skrevet

Tørrfyll. Hjelper i en krise, men ikke ta dem lenge!

AnonymBruker
Skrevet

Reddet meg da jeg var i krise. Hadde brukt det igjen i krise med god samvittighet, men som de andre sier, det er avhengighetsskapende og du bør finne en annen løsning asap. Har en regel på å aldri bruke mer enn 2 uker av gangen, da begynner toleransen å øke merkbart.

Anonymkode: abfb2...300

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for diskusjon om medisindosering. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på at det tar opp til to timer før de virker

Anonymkode: 1a071...e55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Erfaringen min er at det reddet meg når jeg stod i en krise. Dette er en av de mildeste av de beroligende tablettene og ikke noe "farlig" å ta sånn sett. Det gir deg en pauseknapp på redselen, hjelper kroppen å slappe av og kan hjelpe til å få snudd en nedadgående spiral. Jeg ble trøtt av dem og sovnet veldig greit. Det er avhengighetsskapende, men ha fokus på at dette er en krisemedisin som du kun skal benytte deg av i en kort periode. Søvn er viktig. Sender en klem.

Vi har opplevd et brutalt dødsfall av et ungt familiemedlem og vi er i sjokk. På dagen går det i bølger og jeg står i det og håndterer det med masse gråt og det å være sammen med familien. Men på natta må jeg sove for å samle krefter for en ny dag med sorg og  sjokk 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har opplevd et brutalt dødsfall av et ungt familiemedlem og vi er i sjokk. På dagen går det i bølger og jeg står i det og håndterer det med masse gråt og det å være sammen med familien. Men på natta må jeg sove for å samle krefter for en ny dag med sorg og  sjokk 

Kondolerer så mye. ❤️ Benytt deg av de verktøyene du har tilgjengelig. Håper det hjelper og at du får sove litt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du har fått sobril for søvn.

Anonymkode: 92167...ff4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Merkelig at du har fått sobril for søvn.

Jeg aner ikke hva som er vanlig. Men det er både angstdempende og for søvn. 
Når en er i sjokk og er full av spenning og stress i kroppen er sobril først og fremst beroligende som igjen hjelper på søvn. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når en er i sjokk og er full av spenning og stress i kroppen er sobril først og fremst beroligende som igjen hjelper på søvn. 

Ja, jeg tror du får sove med sobril altså! Men i følge min lege vil et benzodiazepinlignende medikament, som imovane, være førstevalg foran benzodiazepiner. Bare pass på at du ikke blir avhengig :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sender deg mange varme tanker, TS :klem3:

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (13 minutter siden):

Sender deg mange varme tanker, TS :klem3:

Takk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...