AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Akkurat nå er jeg i praksis i en barnehage, og må si jeg reagerer sterkt på hvor falleferdige enkelte av vognene er. En av dem er så ustødig at jeg er redd den skal falle fra hverandre. Skjønner at tankegangen er at de kun skal sove i dem, men personalet må faktisk trille de littegrann, og da er det jo greit om det er trygt?? Har selv barn og kjenner jeg er ekstra glad for at jeg kjøpte en ny billig vogn til barnegagen. Hva tenker dere foreldre til barnehagebarn. Anonymkode: d2e1c...f88 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Barnet mitt sover ikke i barnehagen, så tenker ikke noe på det. Anonymkode: 17f18...027
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 De aller fleste brukte vogner er god nok. De trenger absolutt ikke å være i super stand for å sove i barnehagen. Hilsen barnehageansatt. Anonymkode: ae5ba...807 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Umulig å svare på for oss som ikke har sett vognen du snakker om. Anonymkode: 9fa32...153 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Sover inne på madrass. Anonymkode: e6ce6...5e8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 I begge barnehagene mine gikk i sov de inne på små madrasser. Anonymkode: de71e...c0f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Barnet mitt sover ikke i barnehagen, så tenker ikke noe på det. Anonymkode: 17f18...027 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sover inne på madrass. Anonymkode: e6ce6...5e8 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I begge barnehagene mine gikk i sov de inne på små madrasser. Anonymkode: de71e...c0f Hvorfor svarer dere i tråden? Hvorfor?? Likte relevant som om jeg skulle kommet inn i tråden og svart at min morfar heter Nils.. Ts i vår barnehage er det noen krav for hvilke vogner som godkjennes. De må gjennom en sjekkliste og foreldre+barnehage må signere. Anonymkode: 64eae...279 13 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor svarer dere i tråden? Hvorfor?? Likte relevant som om jeg skulle kommet inn i tråden og svart at min morfar heter Nils.. Ts i vår barnehage er det noen krav for hvilke vogner som godkjennes. De må gjennom en sjekkliste og foreldre+barnehage må signere. Anonymkode: 64eae...279 Det er jo relevant fordi det er tryggere enn en falleferdig vogn. Anonymkode: e6ce6...5e8
DildoShwaggins Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor svarer dere i tråden? Hvorfor?? Likte relevant som om jeg skulle kommet inn i tråden og svart at min morfar heter Nils.. Ts i vår barnehage er det noen krav for hvilke vogner som godkjennes. De må gjennom en sjekkliste og foreldre+barnehage må signere. Anonymkode: 64eae...279 Heter morfaren din Nils? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 DildoShwaggins skrev (3 minutter siden): Heter morfaren din Nils? Ja, mormor het Marta. Hva med dine besteforeldre? AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo relevant fordi det er tryggere enn en falleferdig vogn. Anonymkode: e6ce6...5e8 Nei, det er ikke relevant når ts spør etter kriterier for vogn. Anonymkode: 64eae...279 6 1
DildoShwaggins Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, mormor het Marta. Hva med dine besteforeldre? Nei, det er ikke relevant når ts spør etter kriterier for vogn. Anonymkode: 64eae...279 Kari & Leif Oddvar Eva & Hans 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 Her fikk vi krav om at vognen måtte være i så god stand at den kunne trilles. Ut i fra hva jeg har sett, så har alle det. Her er god klassisk simo og emmaljunga populære. De selges ikke lengre nye. Anonymkode: 4b23b...3ba
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 Vogna står i bhg, så vi vet ikke lengre eksakt tilstand på den. Derfor hadde jeg blitt glad om noen hadde sagt at den var falleferdig eller om det var noe galt med den i det hele tatt. Anonymkode: 38355...a67 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 DildoShwaggins skrev (7 minutter siden): Kari & Leif Oddvar Eva & Hans Flotte navn. Glemte å nevne farmor og farfar. Der har du Kjell og Alma (svensk). Anonymkode: 64eae...279 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Har også reagert på dette. Har hørt om barn som har dødd i krybbedød rundt 2 års alder, og flere av de vognene ville jeg ikke lagt eget barn i. Mange av barna begynner jo i bhg rundt 1 år. Flere av de har ikke skikkelige seler heller. Mange mangler både regntrekk og myggnetting (sover ute). Heldigvis har vi sovevakt som følger med hele sovetiden. Anonymkode: 95623...d16 2
Supersmurf Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 Dersom en vogn er i så dårlig stand at du anser den som falleferdig, så må jo du si fra til foreldrene. Ikke sikkert de vet det, hvis det er en vogn som bare står i barnehagen! 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 Siden du er i praksis foreslår jeg at du snakker med veilederen din om dette og om du eventuelt kan få snakke med foreldrene om det😊 Anonymkode: 6856e...8e9 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): De aller fleste brukte vogner er god nok. De trenger absolutt ikke å være i super stand for å sove i barnehagen. Hilsen barnehageansatt. Anonymkode: ae5ba...807 Nei de må ikke være i super stand. Men den skal faktisk fungere. Når ryggen ikke lengre vil holde seg oppe, sånn at barnet ligger nedover med hode, bremsen ikke virker, hjulene er ødelagt, kalesjen ikke holdes oppe f.eks. Så er det for dårlig. Det skal også være en trygg sele i vognen. Noen ansatte er dårlig på å si i fra når noe går i stykker på vogner, så da kan ikke foreldrene klandres. Men flere leverer også vogner som ikke fungerer, og hos oss får de beskjed om at den ikke kan brukes. Vi har ansvaret for at barnet sover trygt. Anonymkode: 76b99...81d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 Vil bare påpeke at billig nytt ikke nødvendigvis bedre enn brukt. Vi kjøpte billig ny, som fungerte fint, fram til vi fikk se hvorfor den bar billig… vi måtte bytte den ut etter under et år. Kjøpte en brukt emmaljunga-vogn billig i stedet. Den er litt falma, men etter å ha vært i bruk i 3 år som sovevogn(2 barn) er den sikrere og finere enn den vi kjøpte ny var etter mindre enn ett år. Her har vi ikke fått noen retningslinjer. Så at den første vogna var ødelagt da vi tok den med hjem for vask og tilsyn i påsken Anonymkode: c9ab5...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #20 Skrevet 4. mars 2023 Synes ansatte i barnehagen alltid skal gi beskjed om noe ikke fungerer. De gjør det på klær og sko, så hvorfor ikke vogn? Det kan være feil på vognen, eller at den er blitt for kort. Jeg vet ikke hvordan krav de hadde i vår barnehage. Da vår babyvogn ble for kort, kjøpte jeg en ny vogn på salg som jeg visste jeg ville få igjen pengene for ved å selge videre. Det er også et godt bruktmarked for vogner på Finn, som så kan selges videre igjen. Så det er ingen grunn til å ha falleferdig sovevogn i barnehagen. Anonymkode: 5d455...b57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå