Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg glemt! … for og redde plantene har jeg satt dem i frysen med masse vann. Men nå er de helt frossen. De kommer hjem i i morgen og blomste/ne virker ødelagte. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: decc8...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trooooooooollllllllllll

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å hate ferietid på kg! Det er så mye crap her nå. 

Anonymkode: 5ee13...f5a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

La de stå i stekeovnen på 27 grader i 8 timer så ordner det nok seg! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Softgun skrev (2 minutter siden):

Vil det ordne seg da?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er de helt frossen. 

Nå er de helt frosne. 

Anonymkode: 2b785...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Man kan lett tro det er åpenbart troll. Og det er det nok.

men da jeg jobbet i butikk, så kom det en gang en dame og klaget på at vi solgte livsfarlige produkter. Hun hadde kjøpt en type fjøslykt til jul, helt i parafin (som noen fjøslykter på den tiden hadde), tent på og så hadde den ekspodert. Livsfarlig sa damen som var ordentlig i harnisk. Lykten hun hadde kjøpt var dog for telys, og ikke for parafin, så hadde hun brukt telys hadde det helt sikkert gått bra. Poenget mitt? Noen folk er faktisk så dumme som TS kanskje er.

Anonymkode: 33cd1...791

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil det ordne seg da?

Ja:)

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan fikses, men det trengs innsats. Du må dessuten ikke være særlig fintfølende.

Det som skjer når man fryser biologisk materiale, er at celleveggene sprenges av iskrystaller og blir dermed ødelagt. Dette må følgelig regenereres, og til den jobben trengs nitrogen. Som du kanskje vet, er nitrogen en viktig bestanddel i plantegjødsel, og er beleilig nok også tilstede i menneskelig urin. 

Denne bloggeren blander ut tisset sitt til gullvann med 1dl tiss per liter vann; i ditt tilfelle trengs det nok kraftigere gjødsel så jeg vil anbefale å bruke konsentrert urin. 
https://mariaberghestad.no/blogg/2019/03/25/gjodsle-innendors-med-gullvann

Anonymkode: 982f9...5f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg begynner å hate ferietid på kg! Det er så mye crap her nå. 

Anonymkode: 5ee13...f5a

Vg, dagbladet og nettavisen har alle minst 3 artikler øverst med Sophie Eise.

Det er helt på trynet alt.

Anonymkode: 7332e...289

Gjest Lemoncurd
Skrevet
Softgun skrev (24 minutter siden):

😆😆😆

Jo, men jorda kan bli skadedyrfri av ordentlig steking faktisk.

Om du er god til å hekle TS så har jeg sett noen hekle monstera. Ikke helt likt, men på lang avstand? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette har jeg glemt! … for og redde plantene har jeg satt dem i frysen med masse vann. Men nå er de helt frossen. De kommer hjem i i morgen og blomste/ne virker ødelagte. Hva gjør jeg? 

Plasser dem i et solarium ?

Anonymkode: 9f7f4...f76

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart troll… hvis ikke så ville man enten: a) sagt det som det var. Typ: beklager så mye, men jobben, kona whatever (her finner man opp en god grunn…) førte til at jeg dessverre har hatt altfor mange bekymringer. Jeg glemte derfor bort plantene dine. Evetnuelt: b) Man tar bilde av alle de døde blomstene, stikker på Hadeland og kjøper nye, erstatter de gamle med de nye. Voila!

Anonymkode: 18822...d31

AnonymBruker
Skrevet

Liker alternativ B godt må jeg innrømme, men lommeboka misliker det da så klart…

Anonymkode: 18822...d31

AnonymBruker
Skrevet

Fres de litt i panna med Malange og rømme før du koker det opp med to skiver brunost og en ss kefir. Dander det i dype skåler og sett de tilbake i sitt vante miljø, da skal du se de vokser seg tilbake 😊

Anonymkode: 7bef1...978

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi de en golden shower

Anonymkode: 2ecac...928

• Hjerte 1
Skrevet

Hell 1,5 dl Roundrup på dem, sett dem ute over natten, og la sola få minst 20 minutter på dem i morgen. Blir det ikke sol kan du sette dem i ovnen på 150 grader varmluft i ca 8-10 minutter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er tydeligvis flere enn TS som kjeder seg. 🙄 

Anonymkode: 30a84...064

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av dette ordner seg. Det er bare å si unnskyld og gi dem en konfekt eske. Shit happens

Anonymkode: 30d45...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...