AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 "Du skjønner det hvis han et interessert. " "Hadde han vært interessert, hsdde Du ikke vært i tvil" Dette er fraser som går igjen i alle "hva vil han"/"Er han interessert"-trådene. Men er det virkelig så "enkelt"? Er det ikke ganske sannsynlig at det sitter mange interesserte menn der ute som av ulike grunner ikke tar kontakt eller er "på"? Vi leser jo her inne også om damer som er interessert, men lar være å ta kontakt. ... Anonymkode: d17bd...b3c
Gjest ti10 Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Nei, det er klart at det finnes men som ikke tør ta kontakt eller initiativ, men mange av tilfellene her inne er sånne der man allerede har kontakt med en person, og vedkommende kun svarer på spørsmål og aldri tar kontakt eller gjør noe som helst på eget initiativ. Da kan man gå ut fra at han ikke er interessert.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Ja jeg tror det er sånn. Dette er et sitat som går igjen når man allerede har en form for relasjon og kontakt og den ene parten har vist tydelig interesse men får lunken respons tilbake. Da tror jeg det stemmer at om den andre hadde vært interessert hadde man ikke vært i tvil. Noe annet er jo om det er to stykker som ikke har noen relasjon eller kontakt og ingen vet at den andre er interessert, men når den ene parten har gitt tydelig klarsignal kanskje flere ganger og over tid så må man innse at "He/she is just not that into you" når interessen ikke blir imøtekommet like klart og tydelig tilbake. Anonymkode: ec403...b74 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): "Du skjønner det hvis han et interessert. " "Hadde han vært interessert, hsdde Du ikke vært i tvil" Dette er fraser som går igjen i alle "hva vil han"/"Er han interessert"-trådene. Men er det virkelig så "enkelt"? Er det ikke ganske sannsynlig at det sitter mange interesserte menn der ute som av ulike grunner ikke tar kontakt eller er "på"? Vi leser jo her inne også om damer som er interessert, men lar være å ta kontakt. ... Anonymkode: d17bd...b3c Nei det er ikke så enkelt. Selv gjør jeg ikke noe initiativ ovenfor kvinner jeg liker. Ikke gidder jeg noe «sjekkeforsøk» eller spill heller. Om en kvinne liker meg, så tar hun stort sett et initiativ. Jeg har aldri giddet det sjekkegreiene. Har funket utmerket for min del. Absolutt ikke meningen å virke arrogant eller selvgod, men akkurat interesse fra jenter/kvinner har ikke vært noe problem for å si det sånn. Anonymkode: dc140...e52 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Tror det nesten alltid er sånn når det gjelder menn, men ikke damer. Hørte en dating coach si at tørte han å be deg ut første date tør han å kontakte deg senere også, og syns dette var en fin huskeregel når man begynner med tolkningsfeber. Selv er jeg slik at jo mer jeg liker en mann jo mer unnvikende blir jeg, jeg slutter å tørre å sende melding og møtes kun om han spør. Dette finnes nok blant menn også men er nok ikke det er vanlig. Anonymkode: 2a611...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): "Du skjønner det hvis han et interessert. " "Hadde han vært interessert, hsdde Du ikke vært i tvil" Dette er fraser som går igjen i alle "hva vil han"/"Er han interessert"-trådene. Men er det virkelig så "enkelt"? Er det ikke ganske sannsynlig at det sitter mange interesserte menn der ute som av ulike grunner ikke tar kontakt eller er "på"? Vi leser jo her inne også om damer som er interessert, men lar være å ta kontakt. ... Anonymkode: d17bd...b3c Ja i mitt hode så er det så enkelt. Anonymkode: aad80...235 5
marsvin Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 vi kvinner kan jo innbille oss at han ikke er interessert hvis han ikke er «på» eller tar kontakt., og vil ikke mase, så da lar man lar vær og det blir ikke noe av. Hvorfor kan ikke menn ha det på samme måte? Min første kjæreste var betatt av meg, og jeg av han. Men hadde ikke jeg tatt initiativ til å møtes bare oss to, så vet jeg ikke om det hadde skjedd noe Han var litt avstandsforelsket, i felles gjeng. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 marsvin skrev (3 minutter siden): vi kvinner kan jo innbille oss at han ikke er interessert hvis han ikke er «på» eller tar kontakt., og vil ikke mase, så da lar man lar vær og det blir ikke noe av. Hvorfor kan ikke menn ha det på samme måte? Min første kjæreste var betatt av meg, og jeg av han. Men hadde ikke jeg tatt initiativ til å møtes bare oss to, så vet jeg ikke om det hadde skjedd noe Han var litt avstandsforelsket, i felles gjeng. Sitatet blir vel først og fremst brukt når den ene tar initiativ igjen og igjen men den andre er lunken eller vinglete Anonymkode: ec403...b74 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Jeg har snakket litt med en mann som sier han er interessert selv om jeg oppfatter det som at han ikke er det på grunn av manglende intitiativ/kontakt fra hans side. Til å begynne med så gjorde det meg veldig usikker, så jeg spurte bare rett ut. Han sa han var interessert, men det skjedde liksom ikke noe særlig mer etter det. Jeg har valgt å ta han på ordet, at han er interessert, men.. det er ett stort men her, for jeg vil gjerne ha en relasjon der mannen er betydelig mer på enn hva han jeg snakket med er. Så det spiller ikke så stor rolle om han er interessert eller ikke, for jeg ønsker noe annet enn hva han gir. Så jeg sitter ikke å venter på han. Vil han noe mer får han få fingeren ut å gjøre noe med det før det er for sent. Anonymkode: 8830e...daf 2 1 1
herzeleid Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): "Du skjønner det hvis han et interessert. " "Hadde han vært interessert, hsdde Du ikke vært i tvil" Dette er fraser som går igjen i alle "hva vil han"/"Er han interessert"-trådene. Men er det virkelig så "enkelt"? Er det ikke ganske sannsynlig at det sitter mange interesserte menn der ute som av ulike grunner ikke tar kontakt eller er "på"? Vi leser jo her inne også om damer som er interessert, men lar være å ta kontakt. ... Anonymkode: d17bd...b3c Det er nok ganske tøysete "livsvisdom" jeg ikke ville lagt særlig mye i, og som kanskje sier mer om vedkommendes erfaring og valg enn virkeligheten. En bør kanskje også ha i bakhodet at en har hatt kampanjer som forteller unge menn at å si hei på en hyggelig og respektfull måte på trikken er "ikke greit", så at noen ikke tør å ta initiativ burde ikke overraske. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg sitter ikke å venter på han. Vil han noe mer får han få fingeren ut å gjøre noe med det før det er for sent. Anonymkode: 8830e...daf Mulig han venter på at du gjør det samme? Eller så er han som meg. En som ikke gidder å være aktiv, ta initiativ. Hele greia med «jakt» og sjekking er turn off. Mulig det er slik for han også? Anonymkode: dc140...e52
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Det er nok ganske tøysete "livsvisdom" jeg ikke ville lagt særlig mye i, og som kanskje sier mer om vedkommendes erfaring og valg enn virkeligheten. En bør kanskje også ha i bakhodet at en har hatt kampanjer som forteller unge menn at å si hei på en hyggelig og respektfull måte på trikken er "ikke greit", så at noen ikke tør å ta initiativ burde ikke overraske. Skjerp deg. Herregud! Hvis du ikke klarer å skille mellom kampanjer mot seksuell trakassering+ det å sperre dama inne på setet på trikken og innlede til samtale når hun sitter med hodetelefoner og åpenbart ikke vil ha kontakt , og skille det fra vanlig flørting så håper jeg du holder deg langt vekk fra damer! Anonymkode: ec403...b74 6 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mulig han venter på at du gjør det samme? Eller så er han som meg. En som ikke gidder å være aktiv, ta initiativ. Hele greia med «jakt» og sjekking er turn off. Mulig det er slik for han også? Anonymkode: dc140...e52 Jeg har tatt initiativ jeg også, flere ganger uten at det har gitt det resultatet jeg ønsket. Så om han er som deg og vil at jeg skal bære lasset alene så passer vi rett og slett ikke sammen. Det må være en form for balanse for at det skal være interessant. Anonymkode: 8830e...daf 5
herzeleid Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skjerp deg. Herregud! Hvis du ikke klarer å skille mellom kampanjer mot seksuell trakassering+ det å sperre dama inne på setet på trikken og innlede til samtale når hun sitter med hodetelefoner og åpenbart ikke vil ha kontakt , og skille det fra vanlig flørting så håper jeg du holder deg langt vekk fra damer! Anonymkode: ec403...b74 Virker som du hisser deg opp over noe du ikke helt har forstått. "villebaresnakkelitt" var en direkte respons på en oppfordring til nettopp det å si hei på en hyggelig og respektfull måte, og slik respons må vi nesten kunne anta at har konsekvenser. https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tatt initiativ jeg også, flere ganger uten at det har gitt det resultatet jeg ønsket. Så om han er som deg og vil at jeg skal bære lasset alene så passer vi rett og slett ikke sammen. Det må være en form for balanse for at det skal være interessant. Anonymkode: 8830e...daf Ja Skjønner jo det. Folk er jo forskjellige. Jeg bare lanserte det som en mulig forklaring på hvordan han fungerer, da jeg kjenner meg igjen. Greia er at det er mange andre kvinner som ikke har noen sperrer etc mot å være aktiv, ta initiativ osv. det gjør det bare enda mer beleilig for sånne som meg, og kanskje han. Anonymkode: dc140...e52
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja Skjønner jo det. Folk er jo forskjellige. Jeg bare lanserte det som en mulig forklaring på hvordan han fungerer, da jeg kjenner meg igjen. Greia er at det er mange andre kvinner som ikke har noen sperrer etc mot å være aktiv, ta initiativ osv. det gjør det bare enda mer beleilig for sånne som meg, og kanskje han. Anonymkode: dc140...e52 Normalt å ta initiativ etter hvert om man er interessert. Vise at man har lyst til å bruke tid sammen. Høres ut som det ikke spiller noen rolle for deg om du treffer en date igjen. Anonymkode: b7b05...9c1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Det stemmer ikke alltid nei. Usikkerhet, uerfarenhet, dårlige erfaringer og frykt for å bli avvist kan gjøre at de ikke tør å fortsette å ta kontakt. Dess bedre relasjon man får, dess større er tapet. Dess bedre noen kjenner deg, dess vondere er det å bli avvist. Det kryr av menn på nett som sier de er ensomme, som ikke ønsker råd om å "by på seg selv" og "ta kontakt med alle damer uten å nøle", for det er ikke dem som person. Anonymkode: 1b3e5...b44 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 Dette er bare enda en vrøvlete læresetning diktet opp av kvinner som ikke tør eller gidder å ta initiativ. Den har nok en del til felles med "menn må jakte", og fungerer på mange måter som en slags forsvarsmekanisme. Anonymkode: 6d8a2...e18 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Nei så enkelt er det virkelig ikke. Jeg er en erfaren dame midt i 40 og har også hørt denne setningen mange ganger fra mine venninner. Jeg er usikker og med dårlig selvbilde etter en kjip skilsmisse, og når jeg nå er på dater igjen, så sitter jeg jo ofte og lurer på om han er interessert. Det er ikke så enkelt som å si "du hadde visst det, om han var det". Nei, mange menn skjuler det, mange menn er livredde for alt som heter følelser, mange holder kortene tett til brystet av forskjellige grunner, mange menn blir avvisende når de faktisk er fulle av følelser....Sistnevnte kan jeg også kjenne meg igjen i, dersom jeg er interessert i en mann, sånn skikkelig, så blir jeg mer unnvikende enn på. Hvordan kan man da si "å, men du hadde visst det om hun var interessert!"....overhode ikke, for jeg virker alt annet enn interessert, jeg kan gå omveier for å ikke møte på han, jeg kan holde en distanse som kan virke kjølig....alt bare fordi jeg har denne frykten for å bli avvist eller frykten for at dersom han faller for meg, hva da? det er jo hvertfall skummelt!!! Så neida, det er IKKE så enkelt som at man bare "vet". Men noen ganger, gir man ut et såpass tydelig kroppspråk at det ikke er noe å lure på....jeg har møtt mange menn, som ikke sier det med ord, men med kroppen sin, at de er interesserte.....så av og til ja, men som hovedregel? nei. Anonymkode: b615b...cb5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå