Gå til innhold

Teste seg for HIV når man går inn i nytt kjæresteforhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig at begge parter gjør ved nytt forhold? Tenker dere at dette er så sjeldent i Norge at dere ikke er bekymret for det?

Dermed ikke vanlig å teste seg i nytt forhold? 

Anonymkode: 5f4a0...f68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Det er dog anbefalt å teste for klamydia mellom hver nye partner. Med mindre man er blodgiver eller har sex som gir høyere risiko for HIV, er det mange som aldri hele sitt liv tester seg for dette.

Anonymkode: 43d3e...1ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid en fullsjekk etter hver nye sexpartner og mellom partnere. Da sjekker de for HIV også. 

Anonymkode: 861f3...b4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei det er ikke vanlig. Det er dog anbefalt å teste for klamydia mellom hver nye partner. Med mindre man er blodgiver eller har sex som gir høyere risiko for HIV, er det mange som aldri hele sitt liv tester seg for dette.

Anonymkode: 43d3e...1ee

Det er helt vanlig å teste seg for HIV.  Kanskje du bor på bygda? I Oslo har vi Olafiaklinikken og fokus på seksuell helse 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurt, men tror de færreste gjør det

Anonymkode: 93f17...eff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet meg for hiv 2 ganger hittil. Første gang da jeg var gravid og 2 gangen var i fjor vår. Etter sex med over 400 menn var det lurt å teste seg tenkte jeg. 

Anonymkode: 76747...c97

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig sjekker man seg mellom hver partner. Ikke bare for hiv, men hepatitt, syfilis, gonoré, klamydia, myko og helst resistente bakterier. Verre å ikke teste seg enn å være utro og teste seg etterpå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker bare hvorfor ikke?

Jeg har selv testet meg for Hiv. 

Anonymkode: 7ddba...645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri, noen sinne ubeskyttet sex utenom med fast partner/kjæreste i forpliktende forhold. 

Tester meg allikevel for hele rekka. 

Anonymkode: 533aa...917

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tester meg aldri, i frykt over at jeg skulle ha noe. Tenker som så at det man ikke vet har man ikke vondt av. Dessuten ville det blitt så mye styr dersom noe skulle bli påvist, og jeg måtte begynne å ringe rundt til alle jeg har hatt sex med. Har aldri testa med noen gang, så da måtte jeg vel ha ringt absolutt alle noensinne.

Anonymkode: 26a20...7e6

Skrevet

Man tester seg for kjønnssykdommer, og der er HIV inkludert. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tester meg aldri, i frykt over at jeg skulle ha noe. Tenker som så at det man ikke vet har man ikke vondt av. Dessuten ville det blitt så mye styr dersom noe skulle bli påvist, og jeg måtte begynne å ringe rundt til alle jeg har hatt sex med. Har aldri testa med noen gang, så da måtte jeg vel ha ringt absolutt alle noensinne.

Anonymkode: 26a20...7e6

Helt til du får Hiv...

Ja, det vil bli litt styr da, men huff da...

Anonymkode: 7ddba...645

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg testet meg for hiv 2 ganger hittil. Første gang da jeg var gravid og 2 gangen var i fjor vår. Etter sex med over 400 menn var det lurt å teste seg tenkte jeg. 

Anonymkode: 76747...c97

😐

400? Hvor mange var ubeskyttet? Herregud, jeg hadde fått angst. Om du ikke har fått HIV har du garantert mye annet knask...

Anonymkode: 65530...dc4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😐

400? Hvor mange var ubeskyttet? Herregud, jeg hadde fått angst. Om du ikke har fått HIV har du garantert mye annet knask...

Anonymkode: 65530...dc4

Trodde ikke på den hvis d ikke er Rune Rudberg som skriver

Anonymkode: 42115...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig, men hvorfor ikke en full understellssjekk uansett. Er nok en god ide. 

Anonymkode: da386...caf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid full sjekk på damene jeg møter i Pattaya. 

Anonymkode: da386...caf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er helt vanlig å teste seg for HIV.  Kanskje du bor på bygda? I Oslo har vi Olafiaklinikken og fokus på seksuell helse 

Det er ikke helt vanlig nei. Med mindre man lever et utsvevende liv med homofile, eller ligger med prostituerte eller folk fra enkelte land. En venninne av meg fikk nei til hiv-test siden hun var utenfor den typiske faresonen. Det er ikke bare veldig få heterofile som har hiv, det skal også mye til å få det.

Anonymkode: 97a4c...b32

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dro til gynekologen og tok en sjekk for det meste før jeg hadde ubeskyttet sex med han som nå er min samboer. Han dro til legen og gjorde det samme ved et "uhell" - skulle egentlig sjekke han for noe annet, han nevnte st han hadde begynt å date og møtt  meg, og da sjekka de han for kjønnsykdommer og. Legen visste ikke at han var jomfru, han var ikke klar over at de sjekket alt før han fikk prøveresultatet 😂 

Anonymkode: 2a7e7...329

AnonymBruker
Skrevet

Det er rimelig spesielt å teste seg for alt mulig rart uten å ha hatt et eneste symptom på noe som helst. Men, dette er forumet der folk skifter bukser etter å ha tatt bussen, og nekter å la gjester gå på do hjemme hos dem, så det er en del litt spesielle holdninger angående hygiene her.

Anonymkode: 788e8...f64

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har aldri testet meg for hiv, og har ikke hørt noe om dette i gjengen - så vil ikke kalle det vanlig.

Men synes det er en god ting å teste seg for kjønnssykdommer før man begynner å ligge med noen man tenker det kan bli noe seriøst med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...