AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er har vært sammen med en mann i et års tid nå. Jeg var lenge skeptisk til han før vi ble sammen, da jeg kjenner han fra før og har oppfattet han som en arrogant, selvopptatt og respektløs fyr. Samtidig som jeg også hadde hatt et lite crush på han i flere år😅 jeg sa til han min oppfatning av han før vi ble sammen, og fortalte hva jeg trengte i et forhold. Og vipps var han alt jeg så etter, og vi hadde det kjempefint. Jeg ble tilslutt overbevist om at jeg hadde hatt feil inntrykk av han, og har aldri før hatt det bedre i et forhold. så for et halvt år siden var det som om alt bare snudde, og den tidligere så lyttende, omsorgsfulle og gode kjæresten min ga fullstendig blaffen i meg. Han har det siste halvåret kastet meg ut en gang i måneden, prater ikke til meg, er respektløs og likegyldig. Hvis jeg snakker til han ber han meg ti stille, og hvis jeg prøver å ta opp problemene eller sier at ting var annerledes før så sier han at jeg syter og at det som var før er fortid. Jeg kan ikke snakke om ting som er vanskelig for meg, da er jeg stakkarslig. Hvordan forholdet vårt er avhenger av om han har en god dag eller ikke, og jeg føler jeg må trå på eggskall rundt han. jeg føler jeg sitter litt med skjegget i postkassa, da den personen jeg ser nå samsvarer med det inntrykket jeg hadde av han før. Samtidig klarer jeg ikke å slippe det gode vi hadde, og tenker dette kanskje bare er en periode.. men det er vanskelig å stå i når han ikke vil prate til meg engang, jeg kan ikke fikse dette alene. hva tenker dere? Er det håp her, eller er det han som viser sitt sanne jeg, og at alt det gode i starten av forholdet ikke var ekte? Anonymkode: a0a47...7f8
svartkatt Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Her er det vel ingenting å lure på? Move on. 6 2
Kalikalinka Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Det «gode» dere hadde var falskt. Det kommer aldri mer tilbake. Kom deg ut av dette og kom deg videre. Lykke til ❤️ 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Alle voldelige forhold starter med at mannen er eksemplarisk, og tilpasser seg akjratt det du ønsker og trenger i en mann. Så sprekker fasaden, og nedbrytningen begynner. Den du så før var bare skuespill og den du ser nå er han. Jo raskere du innser dette og får gått fra han, jo mer redder du deg selv fra masse traumer og emosjonell lidelse. Herfra blir det bare verre desverre. Vær obs på at når du prøver å gå vil han nok bli aggressiv og manipulerende, for så å øse deg med kjærlighetserklæringer og innta den rollen han tok før, oppføre seg eksemplarisk og omsorgsfull igjen men du MÅ være klar over at dette er skuespill for å få deg inn igjen. Du vil miste deg selv om du holder fast i håpet om at han skal bli som før. Anonymkode: ce37e...ced 4 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle voldelige forhold starter med at mannen er eksemplarisk, og tilpasser seg akjratt det du ønsker og trenger i en mann. Så sprekker fasaden, og nedbrytningen begynner. Den du så før var bare skuespill og den du ser nå er han. Jo raskere du innser dette og får gått fra han, jo mer redder du deg selv fra masse traumer og emosjonell lidelse. Herfra blir det bare verre desverre. Vær obs på at når du prøver å gå vil han nok bli aggressiv og manipulerende, for så å øse deg med kjærlighetserklæringer og innta den rollen han tok før, oppføre seg eksemplarisk og omsorgsfull igjen men du MÅ være klar over at dette er skuespill for å få deg inn igjen. Du vil miste deg selv om du holder fast i håpet om at han skal bli som før. Anonymkode: ce37e...ced Dette! Husk på dette! Ikke gå i fella. Anonymkode: b42af...f80 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Slå opp så fort som mulig! Dette er ikke «bare en periode» det han viste deg i starten, DÉT var bare en periode. En periode hvor han skjerpet seg skikkelig, nå vet han at dere er sammen og at du har følelser for han - det blir ikke bedre, det kan derimot bli verre. For din egen del, så burde du slå opp. Anonymkode: 76996...994 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): har oppfattet han som en arrogant, selvopptatt og respektløs fyr. Samtidig som jeg også hadde hatt et lite crush på han i flere år😅 Og her har du problemet, du visste han var en drittsekk, men du synes han var kjekk og spennende uansett, så du ignorerte det. Trøst deg med at du er langt ifra den eneste kvinnen til å gå i drittsekk fella, så bare gå videre, og ikke gjør samme feil med neste mann Anonymkode: 430cc...c07
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Du fortalte han akkurat hva du ønsket i en mann, og han ga deg det, men nå har fasaden sprukket. I de fleste voldelige forhold vil mannens fasade sprekke innen 6mnd-2år, og som oftest etter at man har flyttet sammen, også eskalerer ting derfra. Gjør deg selv en tjeneste og slå opp og kom deg vekk. IKKE vær alene med han når du slår opp. Kom deg ut av leiligheten når han ikke er der, og slå opp over melding eller på en offentlig plass. Les deg opp om traumebånd også, og røde flagg du må være obs på før du begynner å date igjen. Mennesker som har vokst opp med dysfunksjonelle/voldelige foreldre, eller har vært i et dysfunksjonelt/voldelig forhold, har en større sjanse for å havne i et slikt forhold igjen. Han kommer til å overse deg med kjærlighet og sinne og stygge ord når du slår opp. Ikke ta telefonen når han ringer. Ikke svar på meldinger. Ikke la deg rive med. Kutt han fra livet ditt som om han var en kreft Anonymkode: af9a2...610 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Sånn var eksen min og. Hadde det fint en stund, så begynte gaslighting og manipulering, sjalusi og drama. I begynnelsen sa han han var stolt av meg, et stykke inn i forholdet begynte kritikken. Skal du gå sånn, har du godt av å trøkke det der i trynet, osv. Gikk på nåler og følte jeg mistet meg selv. Jeg kvittet meg med ham, kanskje litt for sent, men… Anonymkode: 33daf...7b6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og her har du problemet, du visste han var en drittsekk, men du synes han var kjekk og spennende uansett, så du ignorerte det. Trøst deg med at du er langt ifra den eneste kvinnen til å gå i drittsekk fella, så bare gå videre, og ikke gjør samme feil med neste mann Anonymkode: 430cc...c07 Hold kjeft bitre incel Anonymkode: ce37e...ced 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå