Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var og møtte ei venninne av meg her om dagen. Hu merket ikke at jeg var gravid men ideet jeg sa dette så sa hun gratulerer og gikk rett på med rynkede øyenbryn og sa : er det en gutt??

Utrykket virket litt spesielt som om hun ville vite kjønnet med en gang uten og spørre hvor mange uker jeg var på vei og  åssen det har gått? Er jeg innbilsk eller hva tolker man det som?? 

Anonymkode: 61731...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var og møtte ei venninne av meg her om dagen. Hu merket ikke at jeg var gravid men ideet jeg sa dette så sa hun gratulerer og gikk rett på med rynkede øyenbryn og sa : er det en gutt??

Utrykket virket litt spesielt som om hun ville vite kjønnet med en gang uten og spørre hvor mange uker jeg var på vei og  åssen det har gått? Er jeg innbilsk eller hva tolker man det som?? 

Takk for alle svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for alle svar. 

Værsågod.

Anonymkode: 75d28...c73

• Liker 26
Skrevet

Kanskje hu bare fikk en instinktiv følelse. Ville ikke hengt meg opp i det uansett hva.. det er ikke så interessant med graviditet og babyer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du legger for mye i det.

Anonymkode: 5d1d3...aca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør det deg innbilsk…? Skjønner ikke helt. 

Anonymkode: 5e955...cdd

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk er ekstremt opptatt av kjønn.... Er gravid selv og det virker som kjønn er det eneste som betyr noe. Jeg har i tillegg tydelig fått inntrykk av at det er jente som er best🙈 Så jeg må tydeligvis prøve på nytt etter denne😅 Bare rist sånt av deg. Folk er rare🤪

Anonymkode: f48f9...b02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du kan tolke det som at hun lurte på om det er en gutt du har i magen. 

Anonymkode: ed5bb...7a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor du henger deg opp i det. 

Innbilsk blir jo helt feil å bruke i denne sammenhengen. 

Anonymkode: e892a...8e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man får ofte en følelse av kjønn folk er gravid med. Betyr ingenting og stemmer ofte heller ikke.. (50/50..)

Anonymkode: bfcc7...194

Skrevet

Nå overtenker du voldsomt her😂 det er vel helt naturlig å spørre om

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

omg.... du må slappe av. 

Anonymkode: 37cec...0db

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at for mange - spesielt de som ikke har gått gravide selv eller er spesielt interessert i det - så er «hvilket kjønn» et spørsmål som popper veldig fort opp i hodet. Det kan man forstå og relatere til, mens trimestere og antall uker og den slags er litt fjernere for en. 

Ikke tenk så mye på det. Det er ikke alltid lett å si de helt riktige tingene til en hver tid. Hun er din venninne, vær litt raus med henne! 

Anonymkode: 1ed3d...57d

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke spurte henne hvis du lurte på hva hun mente med det?

Utifra innlegg på KG virker det som om veldig mange kvinner ønsker seg jentebarn. Uvisst hvorfor. Jeg kan ikke begripe denne fascinasjonen for å få jentebarn. Jeg ønsket meg gutt, og fikk det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror at for mange - spesielt de som ikke har gått gravide selv eller er spesielt interessert i det - så er «hvilket kjønn» et spørsmål som popper veldig fort opp i hodet. Det kan man forstå og relatere til, mens trimestere og antall uker og den slags er litt fjernere for en. 

Ikke tenk så mye på det. Det er ikke alltid lett å si de helt riktige tingene til en hver tid. Hun er din venninne, vær litt raus med henne! 

Anonymkode: 1ed3d...57d

Ikke bare «hvilket kjønn» men også «var det planlagt?» dukker ofte opp 🙈

Anonymkode: d64f7...888

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Million said:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke spurte henne hvis du lurte på hva hun mente med det?

Utifra innlegg på KG virker det som om veldig mange kvinner ønsker seg jentebarn. Uvisst hvorfor. Jeg kan ikke begripe denne fascinasjonen for å få jentebarn. Jeg ønsket meg gutt, og fikk det.

Nei, så du ønsket deg gutt og det er mer greit å si enn at man ønsker seg jentebarn, da. 

Anonymkode: fbe0b...f83

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, så du ønsket deg gutt og det er mer greit å si enn at man ønsker seg jentebarn, da. 

Anonymkode: fbe0b...f83

Mer greit? Sa jeg det? Nei.

Jeg sier det at mitt inntrykk her på KG etter utallige leste tråder om temaet er at flertallet mødre ønsker seg jentebarn, og når de blir spurt av andre kvinner om det blir jente og får svaret nei, så svarer den andre kvinnen bare "å... men da får du prøve igjen senere, kanskje du får jente da" og lignende svar. Som om de må trøste seg med den tanken ,siden de dessverre skal få gutt nå. Og som om jentebarn er det beste kvinner kan få når det kommer til barn.

Det har jeg personlig aldri skjønt.  

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for alle svar. 

innbilsk vet jeg ikke men utolmodig kanskje 🤣

Anonymkode: abb00...577

• Liker 1
Skrevet

Hva i all verden har det med innbilskhet å gjøre???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

innbilsk vet jeg ikke men utolmodig kanskje 🤣

Anonymkode: abb00...577

Og passiv-aggressiv...

Anonymkode: 1de9f...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...