Gå til innhold

Jobbe samme dagen som innsett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med første forsøk IVF og har derfor ikke peiling på hva jeg går til. Jeg skal ha innsett på mandag kl 12, men begynner på jobb kl 11 den dagen. Vil jeg være i form til å stikke nedom og sette inn, for deretter å fortsette med jobb? Eller bør man ta en sykedag? Jeg jobber i etasjen over klinikken så det er ikke langt :ler:

Anonymkode: 64a68...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet kan du det. Etter uttak, tror jeg de fleste får sykemelding ut dagen. Jeg fikk det, men kunne nok egentlig ha jobbet , med unntak av rett etter da jeg tror jeg var merkbart påvirket av smertestillende og beroligende jeg hadde fått. Innsett skal hverken være smertefullt eller kreve medisiner. Men noen kan ha smerter og plager etter overstimuleing, og det finnes sikkert andre årsaker til at sykemelding er nødvendig. Jeg hadde ikke noen problemer med å dra på jobb etter mine innsett. 

Anonymkode: f9060...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hvordan formen din er tenker jeg. Noen er veldig plaget av bivirkninger av medisiner. Føler du deg fin og bra form så kan du heller prøve deg å dra men lytt til din kropp. Noen klarer ikke å jobbe andre klarer. spørs jo litt hva du jobber med. Lykke til :)

Anonymkode: 7b62d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett merker man ingenting til :) Var liksom over før jeg skjønte de var i gang!

Anonymkode: b917a...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Innsett merker man ingenting til :) Var liksom over før jeg skjønte de var i gang!

Regnet med det. Og da er det ikke sånn at man må ta det helt med ro den dagen? Jeg har ikke en veldig fysisk jobb, men litt bevegelse er det jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Regnet med det. Og da er det ikke sånn at man må ta det helt med ro den dagen? Jeg har ikke en veldig fysisk jobb, men litt bevegelse er det jo

Nei du kan dra på jobb. Er mange som ikke klarer det på grunn av medisin bruk men om du føler deg bra så er det bare å jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel også bra å være i bevegelse, fikk jeg høre. For blodgjennomstrømning. Så kan være bra med fysisk jobb 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wysteria skrev (9 timer siden):

Nei du kan dra på jobb. Er mange som ikke klarer det på grunn av medisin bruk men om du føler deg bra så er det bare å jobbe

Medisinbruk ved innsett? Fikk ingen medisiner ved innsett. Ved uttak ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei nei, de sa det var bare å leve som normalt. De sa også at det er bra å bevege seg for det gir mer gjennomstrømming i kroppen og blod til livmoren :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fikk du ikke progesteron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva slags medisiner fikk du vet uttak ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags medisiner fikk du vet uttak ? 

Ikke meg du siterer, men jeg fikk paracet og vival per os, og morfin i.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du siterer, men jeg fikk paracet og vival per os, og morfin i.v

Jeg fikk bare paracet og Vival så derfor jeg lurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk bare paracet og Vival så derfor jeg lurte

Jeg spurte om morfin og da jeg sliter med smerter. Morfin var noe forbanna drit for meg, men det var hvertfall ikke så vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte om morfin og da jeg sliter med smerter. Morfin var noe forbanna drit for meg, men det var hvertfall ikke så vondt

Det forstår jeg. Har hørt man burde ta det litt rolig i noen dager etter innsett men da fra privatklinikk. Synes man hører så mye forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett var ikke smertefullt i seg selv, så i teorien kunne jeg nok ha jobbet, selv om man kanskje ikke er helt mentalt tilstede. Jeg jobbet ikke den dagen, for jeg ble innlagt pga ohhs.

Anonymkode: 04abe...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fikk du ikke progesteron?

Jo, jeg tenkte mer på medisin i form av morfin - men det er jo ikke noe man blir sykemeldt over ved innsett den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, jeg tenkte mer på medisin i form av morfin - men det er jo ikke noe man blir sykemeldt over ved innsett den dagen?

Men skal ikke jobbe hvis man får morfin. Men man får ikke morfin ved innsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...