AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Hei. Regner med flere her som kan bli provosert av noe ansatte i bhg eller skolen sier, men så må man liksom beherske seg. Jeg klarer fint å beherske meg utad og svare ordentlig, men inni meg kjenner jeg at jeg brenner. Og dessverre varer det lenge etterpå før jeg får utløp for energien ved å klage til ei venninne eller noe sånt.. Dessverre legger jeg den personen litt for hat og jeg må holde ting enda mer overfladisk og minimal kommunikasjon. Hvordan kan jeg bare heve blikket og se en annen vei? Hva kan gjøre for å dempe de raseribølgene inni meg? Anonymkode: 4b9e2...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Hva blir du provosert over da? Kan det hjelpe å tenke på at folk er forskjellige - og at det både kan være bra og interessant. Tenk så kjedelig hvis alle mente det samme som deg! Anonymkode: fd692...9a5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Men hva det de/den sier da som er så provoserende? Du kan jo ta det videre og snakke med ped.leder eller styrer? Anonymkode: ef38b...e85
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva blir du provosert over da? Kan det hjelpe å tenke på at folk er forskjellige - og at det både kan være bra og interessant. Tenk så kjedelig hvis alle mente det samme som deg! Anonymkode: fd692...9a5 Det har vært noen kjipe antagelser pga barnas bakgrunn. Feks da de skulle ha skidag (bhg har ski), så sa jeg så gøy, hun har aldri gått på ski før, så ble hun helt stram og snakket om norsk kultur osv. Eller da jeg sa nei til at barnas ansikt kunne legges ut på Facebook så ble hun også ubehagelig. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva det de/den sier da som er så provoserende? Du kan jo ta det videre og snakke med ped.leder eller styrer? Anonymkode: ef38b...e85 Jeg vurderer det. Føler jeg ikke kan sette egne grenser for barna mine. Det er ikke snakk om noe spesial tilpasning, men måten jeg blir møtt på av én person når jeg tar opp ting. Anonymkode: 4b9e2...cf8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Jeg blir egentlig aldri provosert over hva andre sier. Kjenner meg egentlig ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Enten forstår jeg at de har et annet perspektiv enn meg, og reflekterer over om de kan ha et poeng. Eller så er jeg uenig, eller forstår ikke, og da åpner jeg for diskusjon om hva som faktisk er ment, og søker å forstå. Er noen direkte ufine/mobbende så gir jeg beskjed, og varsler videre. Anonymkode: 2efa5...752 3 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir egentlig aldri provosert over hva andre sier. Kjenner meg egentlig ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Enten forstår jeg at de har et annet perspektiv enn meg, og reflekterer over om de kan ha et poeng. Eller så er jeg uenig, eller forstår ikke, og da åpner jeg for diskusjon om hva som faktisk er ment, og søker å forstå. Er noen direkte ufine/mobbende så gir jeg beskjed, og varsler videre. Anonymkode: 2efa5...752 Jeg er ganske åpen og forstår at folk tenker forskjellig. Forstår ofte hvorfor de tenker som de gjør og mener det de gjør, jeg er dessverre konfliktsky, så har den fantastiske evnen til å glatte over og si imot på en hyggelig måte. Men inni meg kjenner jeg at jeg koker og revurderer hele effings barnehagen. Selvom det ikke er noen konflikt eller tvist what so ever. Forrige uke hadde en i bhg bursdag og på feiringen er det vanlig at man gir klemmer. Datteren min liker ikke sånt og hun sa hun ikke ville til bhg pga det. Jeg sa at hun ikke trenger å klemme noen om hun ikke vil, og jeg kan si ifra. Da hadde den ansatte sagt at "hun må jo en eller annen gang", men da svarte jeg at "det må jo ikke skje på den måten". Med fysisk kontakt, hva man viser av kropp osv synes jeg skal være opp til henne og er grenser som jeg mener bør Respekteres, men virker som akkurat denne ene ikke klarer å holde maska og det provoserer meg sånn.. Særlig når barnehagene vanligvis pleier å være så åpne og gode på sånt.. Anonymkode: 4b9e2...cf8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har vært noen kjipe antagelser pga barnas bakgrunn. Feks da de skulle ha skidag (bhg har ski), så sa jeg så gøy, hun har aldri gått på ski før, så ble hun helt stram og snakket om norsk kultur osv. Eller da jeg sa nei til at barnas ansikt kunne legges ut på Facebook så ble hun også ubehagelig. Jeg vurderer det. Føler jeg ikke kan sette egne grenser for barna mine. Det er ikke snakk om noe spesial tilpasning, men måten jeg blir møtt på av én person når jeg tar opp ting. Anonymkode: 4b9e2...cf8 Ski er ikke noe man mååååå gjøre i norsk kultur. Anonymkode: 395d6...a20
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ganske åpen og forstår at folk tenker forskjellig. Forstår ofte hvorfor de tenker som de gjør og mener det de gjør, jeg er dessverre konfliktsky, så har den fantastiske evnen til å glatte over og si imot på en hyggelig måte. Men inni meg kjenner jeg at jeg koker og revurderer hele effings barnehagen. Selvom det ikke er noen konflikt eller tvist what so ever. Forrige uke hadde en i bhg bursdag og på feiringen er det vanlig at man gir klemmer. Datteren min liker ikke sånt og hun sa hun ikke ville til bhg pga det. Jeg sa at hun ikke trenger å klemme noen om hun ikke vil, og jeg kan si ifra. Da hadde den ansatte sagt at "hun må jo en eller annen gang", men da svarte jeg at "det må jo ikke skje på den måten". Med fysisk kontakt, hva man viser av kropp osv synes jeg skal være opp til henne og er grenser som jeg mener bør Respekteres, men virker som akkurat denne ene ikke klarer å holde maska og det provoserer meg sånn.. Særlig når barnehagene vanligvis pleier å være så åpne og gode på sånt.. Anonymkode: 4b9e2...cf8 Enig med deg, man må faktisk ikkje klemma nokon om man ikkje vil. Det er ein ræva ting å læra barn.. Anonymkode: 6ad3f...243 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Skriv en utfyllende tilbakemelding, gjerne med dato og tidspunkt og et så direkte sitat som mulig og send det til styrer. Det er mange barnehager som sliter med å kvitte seg med folk som ikke fungerer i jobben fordi de mangler grunnlag nok. Anonymkode: 35bd5...732 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ski er ikke noe man mååååå gjøre i norsk kultur. Anonymkode: 395d6...a20 Nope. Morsom snøaktivitet liksom men alt med interesse 😅 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med deg, man må faktisk ikkje klemma nokon om man ikkje vil. Det er ein ræva ting å læra barn.. Anonymkode: 6ad3f...243 Når det kommer til det å sette grenser for seg selv og egen kropp er det noe man bør lære barna sine og at det er helt greit og at det skal være greit å si ifra. Men hun her tror det er pga kulturforskjeller når det egentlig bare er jeg som synes man skal få velge selv. Anonymkode: 4b9e2...cf8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 Hva som er vanlig eller ikke vet jeg ikke, men å bli hissig over smålige ting orker ikke jeg. Livet er for kort for det og som oftest er det helt betydningsløst. Anonymkode: 4d11a...4ae 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skriv en utfyllende tilbakemelding, gjerne med dato og tidspunkt og et så direkte sitat som mulig og send det til styrer. Det er mange barnehager som sliter med å kvitte seg med folk som ikke fungerer i jobben fordi de mangler grunnlag nok. Anonymkode: 35bd5...732 Synes liksom ikke kommentarene har vært veldig direkte uhøflig, fordi det er veldig indirekte kritikk osv.. Men helheten er jo ganske tydelig.. Anonymkode: 4b9e2...cf8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva som er vanlig eller ikke vet jeg ikke, men å bli hissig over smålige ting orker ikke jeg. Livet er for kort for det og som oftest er det helt betydningsløst. Anonymkode: 4d11a...4ae Hvordan klarer du å la være å bli sur? Anonymkode: 4b9e2...cf8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan klarer du å la være å bli sur? Anonymkode: 4b9e2...cf8 Om man vet man har rett og den andre er idiot, så biter det ikke på. Man trekker på skuldra, og det er glemt. Om den andre har et poeng begynner det å gnage, og følelsene bobler. Det er derfor jeg tar det direkte, med en gang, når jeg ønsker å forstå hva de egentlig prøver å si. Anonymkode: 2efa5...752 1
ESFP Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Problemet her er kanskje at du er konfliktsky og synes det er ubehagelig å sette grenser. Det er vanskelig for omverdenen å gjette hva du tenker og ta hensyn til det. Det er lite voksent å legge en barnehageansatt, som skal ha ansvar for ditt barn, for hat og minimere kontakt uten at hun selv får anledning til å løse den konflikten dere har. Da er det bedre å ha en ordentlig samtale med henne. Kan være lurt å tenke gjennom hvor mye du skal bruke venner til å få utløp for negativ energi. Det kan skyve folk fra deg i lengden. Du kan trene deg på å tåle at andre ikke liker deg, og å tåle at andre ikke liker når du sier nei på vegne av din datter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 ESFP skrev (15 minutter siden): Problemet her er kanskje at du er konfliktsky og synes det er ubehagelig å sette grenser. Det er vanskelig for omverdenen å gjette hva du tenker og ta hensyn til det. Det er lite voksent å legge en barnehageansatt, som skal ha ansvar for ditt barn, for hat og minimere kontakt uten at hun selv får anledning til å løse den konflikten dere har. Da er det bedre å ha en ordentlig samtale med henne. Kan være lurt å tenke gjennom hvor mye du skal bruke venner til å få utløp for negativ energi. Det kan skyve folk fra deg i lengden. Du kan trene deg på å tåle at andre ikke liker deg, og å tåle at andre ikke liker når du sier nei på vegne av din datter. Kan og trene litt på å forstå at ikke alle er født med ett blidt åsyn og ikke nødvendigvis er sure bare fordi man synes det ser slik ut. Anonymkode: dcb5c...a5d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 Jeg jobber som ped.leder og vil gjerne ha slike tilbakemeldinger fra foreldrene. Vi får jo ikke gjort noe med det når vi ikke er klar over problemet. Anonymkode: 77e57...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå