Gå til innhold

TV på hytta via fiberkabel.

Pillarguri

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe TV til hytta, og ønsker en så rimelig løsning som mulig. Tenker å kjøpe en smart TV som vi kan bruke via Te We app. Har Te We boks hjemme. Er det en god løsning? Vi er eldre folk, så det må være en løsning som er ukomplisert å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert telenor er tilbyder på fiber der du har hytte, så da må du nesten sjekke med Fiberleverandøren hva de kan levere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (8 minutter siden):

Det er ikke sikkert telenor er tilbyder på fiber der du har hytte, så da må du nesten sjekke med Fiberleverandøren hva de kan levere. 

Vi har allerede fiberkabel på hytta fra en annen leverandør enn Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (25 minutter siden):

Vi har allerede fiberkabel på hytta fra en annen leverandør enn Telenor.

Da er det ikke sikkert at Telenor kan levere der, kommer an på om utbygger fortsatt har monopol på levering av tv-tjenestene/nett. Men hør med Telenor

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (8 timer siden):

Da er det ikke sikkert at Telenor kan levere der, kommer an på om utbygger fortsatt har monopol på levering av tv-tjenestene/nett. Men hør med Telenor

Takk, det skal vi gjøre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man laster ned Te We appen på smarttven, så logger du bare inn med din Telenor-innlogging (stort sett mobilnr og passord).

Hvem som leverer internetten til hytten har ingenting å si. Så lenge du har internett på TVen, kan du bruke Te We appen.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest takinova
Pillarguri skrev (20 timer siden):

Vi skal kjøpe TV til hytta, og ønsker en så rimelig løsning som mulig. Tenker å kjøpe en smart TV som vi kan bruke via Te We app. Har Te We boks hjemme. Er det en god løsning? Vi er eldre folk, så det må være en løsning som er ukomplisert å bruke.

Da ville jeg kjøpt en apple-tv og brukt appen i den. 

Evt. litt billigere med google chrome, men mer pjusk og ikke så barnevennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2023 at 11:12 AM, anon01 said:

Når man laster ned Te We appen på smarttven, så logger du bare inn med din Telenor-innlogging (stort sett mobilnr og passord).

Hvem som leverer internetten til hytten har ingenting å si. Så lenge du har internett på TVen, kan du bruke Te We appen.

Er det noen TV'r som har T-we-app? Trodde man måtte ha AppleTV, iPhone eller Android-telefon for å få tilgang til den appen. Telenor har ikke engang orket å gjøre den tilgjengelig på nVidia Shield. Jeg finner heller ikke T-we-app i programmene til Samsung tv (Q95t 2020-modell).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/3/2023 at 11:14 AM, takinova said:

Da ville jeg kjøpt en apple-tv og brukt appen i den. 

Evt. litt billigere med google chrome, men mer pjusk og ikke så barnevennlig.

Sammenligner du apple tv med en nettleser?

Jeg har både apple tv og google chromecast i nyeste versjon. Sistnevnte har nå også en meget enkel fjernkontroll, og er også meget enkel i bruk, med for eks. TeWe-app, apper for de ulike strømmetjenestene hos NRK, Discovery+ osv.

Men, TS sier det blir vurdert å kjøpe en smart-TV som skal kjøre appen(e), så diskusjonen, og din kommentar for øvrig, er irrelevant. 

Anonymkode: dfffb...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/6/2023 at 4:02 PM, newman01 said:

Er det noen TV'r som har T-we-app? Trodde man måtte ha AppleTV, iPhone eller Android-telefon for å få tilgang til den appen. Telenor har ikke engang orket å gjøre den tilgjengelig på nVidia Shield. Jeg finner heller ikke T-we-app i programmene til Samsung tv (Q95t 2020-modell).  

Du får den i google play i hvert fall, trenger ikke noe dyre eplegreier ;) 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canaldigital.twe&hl=en&gl=US

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du får den i google play i hvert fall, trenger ikke noe dyre eplegreier ;) 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canaldigital.twe&hl=en&gl=US

Men har du funnet den appen til en annen enhet enn telefonen din? Jeg har ikke funnet den til Philips tv'n min, nettbrettet mitt eller Nvidia shield. Og da blir det meningsløst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Blizz1 said:

Kjøp en Android-tv. Da har du alt av streamingapper og kanaler på tven.

Jeg er rimelig sikker på at man ikke får lastet ned T-we-app til Android TV, kun Android telefoner, nyere Android nettbrett og Apple TV. 

Så om man ønsker å se lineær tv (eller ukesarkiv) må man bruke Chromecast på telefonen. Eller abonnere på latterlig mange streamingtjenester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 18.07):

Sammenligner du apple tv med en nettleser?

Jeg har både apple tv og google chromecast i nyeste versjon. Sistnevnte har nå også en meget enkel fjernkontroll, og er også meget enkel i bruk, med for eks. TeWe-app, apper for de ulike strømmetjenestene hos NRK, Discovery+ osv.

Men, TS sier det blir vurdert å kjøpe en smart-TV som skal kjøre appen(e), så diskusjonen, og din kommentar for øvrig, er irrelevant. 

Takk for hyggelig og totalt uvesentlig og usammenhengende svar😆🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Pillarguri skrev (På 2.3.2023 den 15.09):

Det burde gå an. Så lenge dere har TeWe på mobilen med egen app, er det bare å strømme det over på tv’n. Bare koble tlf til ruter, koble tlf til tv’n, og vips så er dere i gang. Trenger ikke hverken AppleTv eller Chromecast for å få bilde over på tv. 

Anonymkode: 136e1...670

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...