AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #21 Skrevet 3. mars 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg spør om erfaringer fra andre. Det kan være flere som har gått gjennom det samme og har gode tips å komme med. Spør du NAV svarer de bare på generelt grunnlag og henviser til informasjon på nettsidene. Anonymkode: 16731...30b Glem å få ordentlig svar fra de fleste her inne. Mange bitre kjerringer som har barn med forskjellige fedre som bruker barn som økonomiske gevinster. Fedre hatere mange av disse. Anonymkode: 1bbb4...a61
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #22 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nav som har siste ordet hvis ikke dere blir enige om en privat løsning. Hvis du sier du skal betale 0 i bidrag vil hun mulig bruke nav for å få fastsatt bidrag, da har du 14 dager på deg til å skaffe dokumentasjon på inntekt. Det er lite sannsynlig at nav vil godta reduksjonen i inntekt så lenge du ikke er på aap, ufør eller faktisk arbeidssøker på ledighetstrygd. Anonymkode: 7aec3...8d7 Det er jo nettopp derfor jeg spør etter erfaringer fra personer som har vært i samme situasjon. Det er jo ikke sånn at jeg går frivillig ned i lønn. Om du trenger fakta, så vil jeg gå fra 1,7 mill til 400k i året. Hun har 480k + utvidet barnetrygd. Om NAV kun går på gjennomsnittlig inntekt siste 3 år, eller reduserer med 20%, vil jeg ikke ha råd til å eie huset 50% som jeg gjør i dag sammen med samboer og hennes barn. Hun har heller ikke mulighet til å kjøpe ut min andel. Anonymkode: 16731...30b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #23 Skrevet 3. mars 2023 Men altså. Hvis du nå tjener mindre enn mor og dere har barna 50/50 så er det jo hun som skal betale deg bidrag. Anonymkode: f09d9...ad1 3
Enmanelskeråhate Skrevet 3. mars 2023 #24 Skrevet 3. mars 2023 Bruk NAV, men tipper også det blir 0,- når du har 50% samvær og tjener mindre enn eksen, samme hvor lite hun liker d;)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #25 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Glem å få ordentlig svar fra de fleste her inne. Mange bitre kjerringer som har barn med forskjellige fedre som bruker barn som økonomiske gevinster. Fedre hatere mange av disse. Anonymkode: 1bbb4...a61 Og du syns at ditt svar var ordentlig? Høres ut som du er ganske bitter selv... Anonymkode: e6bb2...f64 1
emlia Skrevet 3. mars 2023 #26 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nja, det det spiller jo egentlig ingen stor rolle siden jeg skriver at kalkulatoren kommer ut med 0 i bidrag basert på ny inntekt. Men fakta er at jeg har 50% samvær. Vi har ikke delt bosted, så hun får alle barnetrygdene. Anonymkode: 16731...30b Hva med å dele bosted? 50 % samvær, da skal jo du ha halvparten av trygden og ikke betale bidrag da. Få det satt i system, skrevet ned i en avtale, det faktiske samværet 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #27 Skrevet 3. mars 2023 emlia skrev (7 timer siden): Hva med å dele bosted? 50 % samvær, da skal jo du ha halvparten av trygden og ikke betale bidrag da. Få det satt i system, skrevet ned i en avtale, det faktiske samværet Ja, jeg ønsker i utgangspunktet det, men ikke hun..... Anonymkode: 16731...30b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #28 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg ønsker i utgangspunktet det, men ikke hun..... Anonymkode: 16731...30b Hun bestemmer ikke dette. Det høres ut som en eks som er godt vant mtp. en raus bidragsordning. Om barna bor 50-50 kan dere ha delt bosted. Hvorfor ikke? Fordi hun taper økonomisk på det? Du har betalt mye før men nå som økonomien din er såpass endret bør avtalene gjennomgås. Dere kan også få hjelp til megling på familievernkontoret. Anonymkode: 7d817...94d 1 1
Hedda-78 Skrevet 4. mars 2023 #29 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er nav som har siste ordet hvis ikke dere blir enige om en privat løsning. Hvis du sier du skal betale 0 i bidrag vil hun mulig bruke nav for å få fastsatt bidrag, da har du 14 dager på deg til å skaffe dokumentasjon på inntekt. Det er lite sannsynlig at nav vil godta reduksjonen i inntekt så lenge du ikke er på aap, ufør eller faktisk arbeidssøker på ledighetstrygd. Anonymkode: 7aec3...8d7 Bare en digresjon: Dersom TS har fått halvert arbeidstiden sin (altså ikke bare lønn, men stillingsprosent), så kan han ha rett på dagpenger.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #30 Skrevet 4. mars 2023 Det taes ikke hensyn til at du ikke kan bli boende der du er. Bidrag regnes ut ifra bruttolønn, og det kan taes med at du er samboer. Og går du ned fra 1,7 til 400 000 så bør du virkelig begynne se deg om etter ny jobb. Ved fastsettelse av barnebidrag har ny samboer eller ektefelle, inkl. deres inntekter mv., ingen selvstendig betydning, men kan få betydning ved vurdering av bidragspliktiges evne til å betale bidraget. Anonymkode: 46387...c08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå