Gå til innhold

Hva er det som påvirker her?

Anbefalte innlegg

Hørte en historie. Var en same som tenkte veldig hardt på at en person skulle brekke foten, så dagen etter skjedde det. 

Det jeg tenker er hva er det som får dette til å skje? Er det tankens kraft eller har vi alle en slags evne til å påvirke noe på denne måten? Hva er det som egentlig skjer? Noen med lignende erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: a2a47...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: a2a47...427

Overskriften spør jo om hva som påvirker, og det er jo det innlegget handler om 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conall skrev (1 time siden):

Hørte en historie. Var en same som tenkte veldig hardt på at en person skulle brekke foten, så dagen etter skjedde det. 

Er dette en vandrehistorie, eller har du dokumentasjon på at det har skjedd?

Hvis det har skjedd, hvor ofte pleide denne samen å tenke sånne ting, og hvor stor andel av gangene skjedde det faktisk noe?

Mest sannsynlig er det en vandrehistorie, men hvis ikke, er det ingen grunn til å tro at det er mer enn et tilfeldig sammentreff før det har blitt undersøkt. Jeg kan gjerne melde meg frivillig til å la hvem som helst som mener de har slike evner, til å tenke hva som helst om meg, så kan vi verifisere om det skjer.

Sitat

Det jeg tenker er hva er det som får dette til å skje? Er det tankens kraft eller har vi alle en slags evne til å påvirke noe på denne måten? Hva er det som egentlig skjer? Noen med lignende erfaringer?

Du stiller feil spørsmål. Først trenger du å finne ut om noe slikt faktisk har skjedd i det hele tatt. Hvis du får verifisert det, er neste skritt å finne ut om det faktisk er en sammenheng. Først etter at begge disse spørsmålene er besvart, kan det gi mening å stille dine spørsmål.

...det vil si hvis du bryr deg om å ikke tro på masse overtro som er usant da. Hvis det ikke spiller noen rolle for deg om det du tror på er fantasi, kan du hoppe rett til disse spørsmålene slik du gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Høyrest ut som ein tilfeldighet!

Anonymkode: c72d4...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...