Gå til innhold

Barnevernsansatt som har startet Facebookgruppe for barn. Greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om saken. En barnevernsansatt som lager en Facebook-gruppe for alle som har barn i området. Kan jo være fint, men får meg til å stusse litt også. Aldri vært borti en sånn gruppe før, denne personen har barn selv, det skal være sakt. Hadde dere tenkt noe rundt det? På en måte veldig hyggelig hvis man får noen bekjentskap, men jeg vet bare ikke hva jeg tenker likevel. Har delte meninger. 

Anonymkode: 68e15...b6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan sikkert være fint for å samle info om ting som skjer, som en slags oppslagstavle. Hva skal den brukes til?

Anonymkode: bb571...afb

Skrevet

Gjør hun det fordi hun er barnevernsansatt? Eller gjør hun det som privatperson som tilfeldigvis jobber i barnevernet? 

Tolker innlegget som at gruppen er for de voksne med barn og ikke for barna. 

I utgangspunktet synes jeg det er helt uproblematisk, med mindre det er noe vesentlig informasjon som er utelatt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barn? Ungdommer da siden det er 13 års grense på facebook?

Hadde vært skeptisk til dette uavhengig av hvor hun jobber.

Anonymkode: 36b41...446

AnonymBruker
Skrevet

Du kan føle deg relativt sikker på at ingen som jobber i BV har tid, overskudd, kapasitet eller behov for å tråle rundt etter mulig kompromitterende informasjon på fritida. De får mer enn nok henvendelser i arbeidstida. 

Anonymkode: 0d8d3...2ca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Burde nok skrevet i overskriften for foreldre med barn i området 😊 Jeg har uansett ikke vært borti det før, og stusset litt, men det er kanskje mer normalt enn jeg tror og ikke sikkert det er noen baktanker annet enn at det er hyggelig. Bare tenkte å høre med dere her hva dere tenkte 😊 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer veldig. En privatperson oppretter en facebook-gruppe som en slags oppslagstavle for å kunne informere om aktiviteter som skjer i nærområdet. Det er virkelig ingen big deal. 

Anonymkode: fe5df...5a5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes to grupper for mitt/mine nærområder. Aner ikke hvem som har startet dem. Flott å få tips om aktiviteter osv - tror de fleste tettsteder/byer har sånne grupper. Dette er virkelig ingen big deal. Tror du hun kommer til å foreslå treff og trilleturer for å overvåke foreldrene og sende inn bekymringsmeldinger...??

Anonymkode: b108f...266

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun har nok valgt yrket fordi hun liker barn og er engasjert i barn generelt.
Og som mamma vil hun sannsynligvis lage et felleskap i nabolaget kan planlegge aktiviteter osv. 

Anonymkode: 40e50...0c5

• Liker 5
Skrevet

Tror nok du overtenker denne TS. 

Hun ønsker nok bare en felles platform for foreldre i området :) Hadde du tenk annerledes om hun jobbet på Cirke K?

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Har aldri undersøkt hvem som startet opp aktivitets eller informasjonsgrupper. Det er uviktig informasjon så lenge ikke aktivitetene skjer i hennes hjem eller med henne som eneste voksenperson som sammen med barna. Da ville jeg nok sjekket henne ut litt nærmere. 

AnonymBruker
Skrevet

Også de som jobber i barnevernet er jo vanlige folk i sitt lokalmiljø og må få lov til å delta i frivilligheten og offentligheten. Det finnes sikkert mange barnevernsansatte som feks er fotballtrenere eller ledere i idrettslaget eller andre ting. Ser ingen prinsipiell forskjell mellom det og opprette en gruppe for å dele informasjon om relevante ting. 

Er du redd hun har baktanker med gruppen? 

Anonymkode: 20346...a8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, fint å se at jeg kanskje bare overtenkte litt 😊 

Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Burde nok skrevet i overskriften for foreldre med barn i området 😊 Jeg har uansett ikke vært borti det før, og stusset litt, men det er kanskje mer normalt enn jeg tror og ikke sikkert det er noen baktanker annet enn at det er hyggelig. Bare tenkte å høre med dere her hva dere tenkte 😊 

Ts. 

Hva mener du?

Hun har selv barn, og ønsker å skape et godt nærmiljø og knytte nettverk. 

Med mindre deres nærmiljø er ekstremt overrepresentert i barnevernets statistikk så er dette bare en hyggelig og veldig positiv ting. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville nok ikke skrevet for mye her mulig hun har gode hensikter og mulig hun har dårlig hensikter det er det ingen som vet kanskje hun vil redde situasjonen for mange foreldre ? men tror ikke man bør skrive at i helgen hadde vi skikkelig baluba hjemme  sånne folk verner om privatlivet og deler svært lite akkurat som lærere du ser de kun på skolen ikke noe annet sted 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig med slike grupper for foreldre i et område. Men det er fordi vi hadde en både der vi bodde før og en her vi bor nå, jeg vet ikke hvordan det er alle andre steder. Den ene ble startet av en mor som er lærer, den andre vet jeg ikke. I vår gruppe nå, legges det ut tips om aktiviteter og arrangeres noen treff. Ulike temaer rundt foreldreskap og det og ha barn diskuteres. Og noen spør om råd, om alt fra babyer og søvn til hvilket regntøy som er mest vanntett. 

Anonymkode: 502b6...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei, barnevernsansatte er også mennesker og har et privatliv. De har like mange roller i løpet av en dag som deg og meg. Har hun startet en privat FB-gruppe som privatperson, er det ingen ting galt i det og det er frivillig å være med i fb-grupper. Utøver hun yrket sitt igjennom en gruppe på FB, bør det meldes inn til arbeidsgiver. 

Anonymkode: 27ca9...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...