Gå til innhold

Briller med progressive glass +prismer. Hvor er det best å kjøpe de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid kjøpt briller hos Specsavers, men tror ikke de er billigere eller flinkere enn andre butikker.

Har et komplisert syn og trenger progressive glass og prismer, i tillegg til styrke.

Trenger gåbriller, lesebriller og solbriller.

Anonymkode: d1132...037

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du lesebriller når du skal ha progressive? Bare nysgjerrig 

Anonymkode: ef104...1ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor trenger du lesebriller når du skal ha progressive? Bare nysgjerrig 

Anonymkode: ef104...1ce

På mine briller har jeg kun hatt et lite progressivt felt som ikke har vært for å lese skikkelig, men mer for å lese skilt, kikke på mobilen, lese meny osv.

Siden jeg har prismer i tillegg blir det mye og vanskelig å ha lesefelt, styrke og prismer i glassene ifølge optiker.

Jeg har taklet dårlig å ha stort progressivt felt i brillene, da jeg har blitt svimmel og følt at jeg har gått på puter.

Ts

Anonymkode: d1132...037

AnonymBruker
Skrevet

Fra min erfaring så blir det dyrt uansett hvis du trenger litt mer kompliserte briller. Gått til optikerkjeder som specsavers, brilleland, etc. tidligere, men byttet nylig til en spesialist optiker. Betalte ca. samme pris for glassene alle stedene. 

Anonymkode: 3fead...36b

• 10 måneder senere...
Skrevet

Du må gå til en optometrist for å få prismebriller. De har best kunnskap om sjeling. Selv har jeg vært operert for sjeling, takket være en optometrist. Den flinkeste optimetristen i hele landet, finner du på Voss. Jeg bor i Bergen, men har reist til Voss annet hvert år siden 1987. Før det slet jeg med mye hodepine og dibbeltsyn. og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke tilfeldigvis fikk vite om ham. 
Selv om jeg har vært operert, får jeg stadig flere prismer. Jeg vet det er krevende når man har progressive glass, men jeg har hatt det de siste 45 årene. Det kommer litt an på hvor mange prismer du trenger. 

Anonymkode: b6468...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...