Gå til innhold

Bilferie til Italia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen av dere som har vært på bilferie til Italia, eller lenger? Noen tips og råd til oss? Hva er verdt å se og oppleve? Hvilken opplevelser er bra? :) 

Anonymkode: 29f54...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av dere som har vært på bilferie til Italia, eller lenger? Noen tips og råd til oss? Hva er verdt å se og oppleve? Hvilken opplevelser er bra? :) 

Jeg elsker Italia!. Har vært der 2 ganger. jeg ville sett Venezia og tatt en tur til Verona. :) 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er dere interessert i? Hvem er dere? Voksne? Barn? 

Anonymkode: 1eb7a...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du skriver litt mer kan jeg gi tips, har besøkt alle regioner. Det handler jo om ønsker og interesser. 

Pleier imidlertid ikke å kjøre ned. Det spiser opp mye av ferien, og blir raskt dyrere enn fly+leiebil. 

Anonymkode: 3c922...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt bilferie i Italia, men leide leiebil der nede heller. Var i Toscana og i Emilia-Romagna, og en tur til San Marino. Reiste på høsten, så litt mindre turister i disse områdene da, men utrolig flott å kjøre rundt til de små landsbyene. Bare et tips når man kjører i Italia, vær forsiktig når dere kjører inn i gamle byer. Veldig mange har en zone som kun er for lokale, og man får bot med en gang man kjører inn her (det registreres på kamera). Mange små landsbyer har store parkeringsplasser i utkanten av byen som er veldig grei å bruke. Da slipper man også å kjøre gjennom veldig smale gater og risikere å skrape opp bilen. Bare se på forhånd hvor disse parkeringsplassene ligger gjerne. Noen av dem har også shuttlen inn til gamlebyen, dersom det er et stykke å gå.

En av de byene jeg likte best i Toscana var Pienza, utrolig koselig by. Og Bologna er også en undervurdert by synes jeg, og så mye god mat i området!

Anonymkode: 3fd36...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...