Gå til innhold

Hvorfor tar det så lang tid før pakker hentes av transportør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplever dette til stadighet. Nettbutikken pakker og klargjør pakken for sending på rekordfart. Men så kan det ta dagesvis før den registreres henta av transportselskapet. Bestilte for eksempel noe tidlig mandag morgen denne uken, først i dag er pakken registrert mottatt i pakkesporingen. Ting hadde jo gått så utrolig mye fortere hvis ting faktisk ble sendt når man får melding om det. 

Og dette er gjengs for flere nettbutikker og mange forskjellige transportselskap, så har ikke noe med det å gjøre heller. 

Anonymkode: 1e928...a5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husk at mange internasjonale nettbutikker med norsk avdeling sender varer til Norge i såkalte "bulk shipments" fra utlandet. Siden Norge ikke er medlem av EU må alt av varer fortolles når det ankommer landet. Da er det billigere for nettbutikken å sende alle forsendelser samlet i "bulk", slik at alt kan fortolles samlet. Deretter splittes forsendelsen og først da vil du kunne se bevegelser når du sporer pakken.

Anonymkode: ecaaf...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Opplever dette til stadighet. Nettbutikken pakker og klargjør pakken for sending på rekordfart. Men så kan det ta dagesvis før den registreres henta av transportselskapet. Bestilte for eksempel noe tidlig mandag morgen denne uken, først i dag er pakken registrert mottatt i pakkesporingen. Ting hadde jo gått så utrolig mye fortere hvis ting faktisk ble sendt når man får melding om det. 

Og dette er gjengs for flere nettbutikker og mange forskjellige transportselskap, så har ikke noe med det å gjøre heller. 

Anonymkode: 1e928...a5e

En forklaring kan være at nettbutikken ikke bestiller henting eller leverer til postmottak samme dag som ordren registreres som sendt eller fullført. Det er helt vanlig.

Anonymkode: 78e59...b02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 16.41):

En forklaring kan være at nettbutikken ikke bestiller henting eller leverer til postmottak samme dag som ordren registreres som sendt eller fullført. Det er helt vanlig.

Nei tror ikke det er det som er greien. 

Jeg har selv opplevd dette 3 ganger den siste måneden. Legger inn bestilling og få timer seinere får jeg e-post og sms om at det er pakket og klart for henting av PostNord. Får samtidig melding fra PostNord om at de har registrert at de skal hente en pakke for meg og jeg får sporingsnummer. Alikevel kan det ta 3-4dager før det registreres at pakken har blitt hentet og er på vei. Og så deretter ca 3 dager før den blir levert hos meg. 

Kanskje de ikke henter hver dag fra nettbutikkenes lager, men lar det gå noen dager mellom så de virkelig får fylt opp bilen ? 

Anonymkode: 90082...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har selv opplevd dette 3 ganger den siste måneden. Legger inn bestilling og få timer seinere får jeg e-post og sms om at det er pakket og klart for henting av PostNord. Får samtidig melding fra PostNord om at de har registrert at de skal hente en pakke for meg og jeg får sporingsnummer. Alikevel kan det ta 3-4dager før det registreres at pakken har blitt hentet og er på vei. Og så deretter ca 3 dager før den blir levert hos meg. 

Kanskje de ikke henter hver dag fra nettbutikkenes lager, men lar det gå noen dager mellom så de virkelig får fylt opp bilen ? 

Har alle butikkene lager i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Titania skrev (21 minutter siden):

Har alle butikkene lager i Norge? 

Alle de 3 jeg bestilte fra har lager på Østlandet et sted ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo nettopp det. Alt blir registrert via EDI, hvor du får sporing og info umiddelbart. Men med mindre sporingen blir oppdatert med at pakken er hentet/registrert i postmottak, så er det avsender som ikke har bestilt henting eller avlevert pakken tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo nettopp det. Alt blir registrert via EDI, hvor du får sporing og info umiddelbart. Men med mindre sporingen blir oppdatert med at pakken er hentet/registrert i postmottak, så er det avsender som ikke har bestilt henting eller avlevert pakken tidsnok.

Selv om det står ala dette ? 

-  22.02 bestilling mottatt 

- 22.02 pakkes nå 

- 22.02 ferdig pakket 

- 22.02 venter på opphenting 

- 25.02 hentet

- 25.02 registrert for videre transport 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På CDON har ordren min stått som "behandles" i snart 14 dager. ....😖

Anonymkode: be0cb...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...