Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er følelsesmessig utroskap og i tillegg fysisk. Han sier han vil prøve for barnas skyld. Det har vært noen vanskelige måneder med sinne. Går det over, eller vil han alltid bære nag til meg. Bør jeg avslutte dette eller er det mulig å komme over det og gå videre sammen.

Anonymkode: e3e95...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er følelsesmessig utroskap og i tillegg fysisk. Han sier han vil prøve for barnas skyld. Det har vært noen vanskelige måneder med sinne. Går det over, eller vil han alltid bære nag til meg. Bør jeg avslutte dette eller er det mulig å komme over det og gå videre sammen.

Bør han gjøre det?

Det er vel spørsmålet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vet om han kan klare å tilgi deg. Ta tida til hjelp. 

Anonymkode: 8ead3...505

Gjest Paramount
Skrevet

Dersom du angrer oppriktig, og det er tydelig at dette er du ferdig med, så kan det meste tilgis. Men så dypt inne som du har vært så er det tvilsomt. Din siste setning sier meg også at du bør la han gå, og dermed slippe flere skuffelser fra deg.

AnonymBruker
Skrevet

Huff. Trolig vet han det ikke selv engang.

Han sier at han vil prøve for BARNAS skyld. Ikke for din og hans skyld. Det høres ut som du er et nødvendig onde i hjemmet deres.

Du føler det kanskje som at han velger deg bort. Men det var jo DU som valgte han bort ved å prioritere han andre foran forholdet ditt.

Klart du angrer nå, men nå er skaden skjedd, og mannen din fikk ikke være med på å ta det valget. Og nå får det selvsagt konsekvenser for hele familien. Takler man ikke negative konsekvenser, så MÅ man tenke før man handler.

Anonymkode: 36cd1...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og sinnet hans viser at han nok ikke klarer å tilgi. Tror ikke jeg hadde klart det heller. Man føler seg ganske verdiløs etter noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spør du eller forteller du? Ikke lett å vite siden du ikke bruker spørsmålstegn?

Anonymkode: db66d...1df

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du svek han. Hadde det ikke vert for barna så hadde han dratt. Han blir for barnas skyld, ikke for deg. Hans tillit til deg er brutt. Spørsmålet er om dere skal bruke livet på å være hverandres onde. 

Anonymkode: c6849...4bc

• Liker 1
Skrevet

Dersom han gjør det for barna forteller han at ambisjonen ikke er å finne tilbake til en varm og intim kjærlighet.

Er det tilstrekkelig for deg?

Du har vel ikke selv fortalt at du har vært utro? Hva ønsket du å vinne på det ut over å skape sorg og sinne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Og sinnet hans viser at han nok ikke klarer å tilgi. Tror ikke jeg hadde klart det heller. Man føler seg ganske verdiløs etter noe sånt.

Sorgen kommer i faser , sinne, nummenhet, sorg, apati.

Det kan ta mellom 2-5 år å komme over. TS sier ikke hvor lenge, med hvem, hvor dypt dette stakk osv.

Anonymkode: 11731...8df

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det at han sier at det er for barnas skyld er ikke det beste utgangspunktet. Det beste utgangspunktet burde at det var for deg og hans skyld.

Ja, det går ann. Jeg har gjort det, men det er et mega stort men her. Dere først og fremst få pratet dere helt ferdig om dette. Dere helst på Fvk eller lignende. Siden jeg har vært igjennom noe lignende så vet jeg at for egen del så er ikke det å sette strek over det og tilgi nok. Dere må prate mye om det veldig mye. Dere må få klargjort hvorfor du gjorde det, om du manglet noe i forholdet som han ikke ga deg osv. Og dere må ha mange samtaler om emnet før det legges bort. Har det vært mangler så må dere også jobbe med å få til endringene. Og mange samtaler på Fvk for å få rettledning og hjelp til veien videre.

Jeg og eksen gjorde ikke alt det jeg har skrevet om dette. Jeg tilga, men vi pratet ikke nok da det var et sårt tema, vi pratet litt på Fvk, man da var det også andre forstyrrende element inne og vi avsluttet for tidlig. Dette medførte til at selv om jeg tilga, så ble det liggende i bakhodet og gnage når vi tidvis slet i forholdet. I krangler kom det opp og jeg hadde store problemer med tillit. Jeg utviklet også gradvis mere sinne og sjalusi og ble "kontrollerende". Det ble en vond sirkel. Jeg har innsett i ettertid at vi aldri gjorde fullstendig opp status og pratet oss ferdig om det og det såret henne at det ofte kom opp i krangler.

Så dere kan klare det, men det krever innsats fra dere begge og fokuset bør ikke være kun barna, det må være forholdet mellom deg og han primært

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er årsaken til utroskapen? 

Sånn generelt så er du ikke i en posisjon hvor det er du som skal avslutte forholdet når det er du som har ødelagt relasjonen. 

På en annen side, det er mange årsaker til utroskap, og etter min mening så er det flere aksepterte årsaker til at man er utro.

F.eks. De som lever med en person som ikke har viet de noe fysisk eller emosjonell oppmerksomhet over lang tid. Det er uunngåelig at den andre ikke begynner å se etter bekreftelse andre plasser. 

Anonymkode: ac69c...a3a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om dette går over er helt opp til deg TS.

Hva har du gjort for fikse dette, annet enn å la tiden gå. Det fungere ikke!! Garantert.

Les deg opp på "How to heal your spuse after affair" og timeline after affair.

Husk at din mann føler seg ydmyket, som en hanrei, han kan føle seg nærmest forpliktet til å gå fir  kunne seg selv i speilet. Hans mandighet er ødelagt. Selvtilliten er ødelagt, hvordan vil du fikse det?

Han trenger bekreftelse, bli betrygget, han trenger ærlige svar, ingen løgner, ingen halvsannheter, han trenger å føle din empati og at du anerkjenner at han ikke er har det bra. Ved at du sitter i førersetet fremover for å fikse dette.

Aldri jug eller hold ting skjult for å beskytte deg selv, beskytte han, beskytte utropartner. Juger du nå og det kommer frem seinere at du holdt ting skjult så har du i hans hodet bevist at han ikke kan stole på deg. Selv om din tanke kan være god. Spør han om pikken til den andre var større. Så svarer du ærlig. Selv om det gjør vondt. Det han trenger å vite bestemmer han. Hvis ikke vil han gå i årevis å gruble.

Vær forberedt på at dette kan ta 2-5 år å fikse. Den første tiden vil være verst, deretter vil det være mindre , men triggere kan forekomme, nye ting han lurer på men ikke tenkte på de første ukene osv. Vær TÅLMODIG, det viser at du er villig til å stå i stormen.

Kutt all kontakt med utropartner, vis meldinger, kutt kontakt med de som visste og la til rette.

Action, action action.

Hvis planen din er å sitte stille i 3-4 uker. Og deretter beskylde han for å ikke komme videre. Det har gått flere uker. Da gjør du han en tjeneste ved å gå.

Da har du ikke forstått det og viser med all tydelighet at du ikke angrer er er villig til å fikse HAN eller forholdet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (31 minutter siden):

Dersom han gjør det for barna forteller han at ambisjonen ikke er å finne tilbake til en varm og intim kjærlighet.

Er det tilstrekkelig for deg?

Du har vel ikke selv fortalt at du har vært utro? Hva ønsket du å vinne på det ut over å skape sorg og sinne?

TS: Han oppdaget det ja. Hadde da avsluttet relasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS: Han oppdaget det ja. Hadde da avsluttet relasjonen. 

Hva har du gjort for å fikse forholdet så langt, og hvor tid har det gått??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det kan ta mellom 2-5 år å komme over.

Kan hende det, men ingen hensikt å leve i et forhold som i 5 år til tider vil være et helvete. Ingen av partene bør bruke så mye som 5 år på det.

Anonymkode: d1a77...a87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er årsaken til utroskapen? 

Sånn generelt så er du ikke i en posisjon hvor det er du som skal avslutte forholdet når det er du som har ødelagt relasjonen. 

På en annen side, det er mange årsaker til utroskap, og etter min mening så er det flere aksepterte årsaker til at man er utro.

F.eks. De som lever med en person som ikke har viet de noe fysisk eller emosjonell oppmerksomhet over lang tid. Det er uunngåelig at den andre ikke begynner å se etter bekreftelse andre plasser. 

Anonymkode: ac69c...a3a

Mannen til TS kan sikkert ha (noe) skyld i at forholdet ikke fungerte?? Og de kan sammen ta ansvar for at kommunikasjonen brøt sammen ol.

Men å være utro er 100% på henne. Hennes valg. Dette var ikke en tabbe, ulykke eller noe annet. Dette var et valg hun tok. 

Derfor må hun og ta ansvaret for sine egne valg. Det var mye hun kunne gjort for å bedre forholdet. Hun søkte seg til en annen mann, var emosjonelt utro, hadde sex med en annen. Det er på henne.

Ved å skylde på sin man for egen utroskap , da er hun langt inne i narsissist landskapet. Ikke gjør dette:

Det er slik oppførsle som gjør at de fleste forhold etter utroskap ryjker, den utro tar ikke ansvar men ta en DARVO i stedet. Kjenner du deg igjen TS

FLJPdNkXwAIElQ_?format=jpg&name=small

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan hende det, men ingen hensikt å leve i et forhold som i 5 år til tider vil være et helvete. Ingen av partene bør bruke så mye som 5 år på det.

Anonymkode: d1a77...a87

KAN ta 5 år. Det er opptil TS og jobben hun legger i det. Feie under teppet og det tar 15-20år.

Newsletter-Rick-Recovery-Timeline-2022-V3.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Egentlig syntes jeg det er rart du stiller spørsmålet. 

Tenk hvor mye energi og tankevirksomhet som gikk med på å snike bak ryggen til partneren din, alle løgnene, all tiden som gikk med på å finne tid for å møtes, finne tid i hverdagen for å kommunisere, all logistikken som ligger bak å gjennomføre en psykisk og fysisk utroskaps affære over tid. Det var ikke bare enkelt i en hektisk hverdag. Du ble jo tatt for at du ikke dekket over godt nok.

Så hvorfor bruker du ikke samme energien og tiden nå på å søke informasjon på nettet , det finnes gode norske podkaster med bl.a  2 samlivsterapauter som snakker om utroskap og hvordan gå frem i ettertid.

Hvor mye innsats har du lagt i det egentlig. Sitte på sofan og ikke si noe og la tiden gå er ikke å fikse noe som helst.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han må velge mellom selvrespekten sin, og å bli i forholdet. Men han kan ikke beholde både selvrespekten sin og forholdet deres. Så om han blir vil han alltid bære nag. 

En mulig måte dere kan gjøre det på er at du starter helt fra scratch, og må vinne ham tilbake igjen. Men det innebærer i så fall at han ikke har noen forpliktelser til deg, og står fritt til å date og ha sex med andre, mens du må holde deg kun til ham for å bevise at du gjør hva som helst for ikke å miste ham. 

Sjansen er da sannsynligvis størst for at han ender opp med å satse på noen av de andre han dater, og som han ikke har den samme bagasjen med.  

Anonymkode: 44746...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...