AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Det er mange gamle mennesker med formue der ute. Mange har også ingen livsarvinger. De legger sin tillit til en advokat om å fordele arven til diverse formål eller finne ukjent slekt. Men jeg tror mange advokater lar seg friste når klienten dør. Det er ingen som har oversyn med det advokaten gjør. Ingen som sitter å venter på arv. Så det er fort gjort for advokaten å gjøre litt endringer her og der og plutselig sitter vedkommende igjen med hele sulamitten. Advokater sitter i en ekstremt priviligert posisjon. De har tillit. Og ingen titter de over skulderen. Fristelsen må være enorm når det er tilnærmet umulig å bli tatt. Anonymkode: 0adb3...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Har selv blitt lurt av en advokat, så det er fullt mulig. Skummelt egentlig hva de kan gjøre, når de kjenner loven godt. Anonymkode: 40a6e...8c1 1 3
Carrot Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Jeg velger tro advokater har mer moral enn det TS tilskriver dem på generelt grunnlag.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Nei, det tror jeg ikke. Og jo, det er mange som kikker advokater over skulderen - det er rapporteringer, registre, søknader, forsikringer, tilsyn etc over en lav sko. Men noen sorte får slipper selvsagt unna blant advokater som ellers i samfunnet. Anonymkode: b855a...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er mange gamle mennesker med formue der ute. Mange har også ingen livsarvinger. De legger sin tillit til en advokat om å fordele arven til diverse formål eller finne ukjent slekt. Men jeg tror mange advokater lar seg friste når klienten dør. Det er ingen som har oversyn med det advokaten gjør. Ingen som sitter å venter på arv. Så det er fort gjort for advokaten å gjøre litt endringer her og der og plutselig sitter vedkommende igjen med hele sulamitten. Advokater sitter i en ekstremt priviligert posisjon. De har tillit. Og ingen titter de over skulderen. Fristelsen må være enorm når det er tilnærmet umulig å bli tatt. Anonymkode: 0adb3...6a3 Jeg tror det er svært få advokater som lar seg friste Anonymkode: 1527f...517
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Kanskje noen kan finne på å lure til seg litt ekstra, men de har jo et regnskap som skal gjennomgås. Så driver de med svindel så blir det fanget opp før eller siden. Anonymkode: b6071...e51 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Ja, jeg tror det er mye mørketall. Husker jo saken med advokat Mona Høiness som stakk av med arven på 100 millioner. Det hadde forblitt i mørket om ikke det ikke hadde vært at noen fjerne slektninger ved en tilfelighet fikk nyss i hva som foregikk og tok saken til retten. Høiness vant riktignok, men det var bare tilfeldigheter at det kom fram i lyset. Jeg tror de aller fleste saker forblir bak lukkede dører. Anonymkode: d2e19...6b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Men hvordan kunne noe sånn egentlig ha fungert i praksis da? Skal advokaten si at hele arven skal overføres til en bank-konto som står i deres eget navn, så kanskje noen kommer og reagerer på dette? Hvorfor skal arven egentlig overføres til advokatens personlige bank-konto, liksom? I stedet for å overføres direkte til eventuelle arvinger? Anonymkode: 5939b...b79
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 Carrot skrev (26 minutter siden): Jeg velger tro advokater har mer moral enn det TS tilskriver dem på generelt grunnlag.. >Advokater >Moral Anonymkode: 83879...466 2 2
Carrot Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): >Advokater >Moral Anonymkode: 83879...466 merkelig at denne kom fra noen som velger være anonym.. 😎
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 Nei det tror jeg ikke. Er selv jurist og kjenner mange advokater og tror de aller fleste er veldig rettskafne. Anonymkode: 0ff6c...806
Kelsier Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, jeg tror det er mye mørketall. Husker jo saken med advokat Mona Høiness som stakk av med arven på 100 millioner. Det hadde forblitt i mørket om ikke det ikke hadde vært at noen fjerne slektninger ved en tilfelighet fikk nyss i hva som foregikk og tok saken til retten. Høiness vant riktignok, men det var bare tilfeldigheter at det kom fram i lyset. Jeg tror de aller fleste saker forblir bak lukkede dører. Anonymkode: d2e19...6b9 Mona Høiness stakk ikke av med noe som helst, hun ble tildelt arven gjennom testamentet, av mennesker hun hadde et tett og nært forhold til gjennom mange tiår, så kom det noen forsmådde nevøer og nieser luskende og ville ha «sitt» etter at de gamle døde. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå