Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 12 uker og ammes/får flaske med morsmelk. Jeg skal snart på jentekveld og drikke alkohol. Har sett litt på ulike løsninger for å kunne teste morsmelken etterpå, for å vite om melken er drikkenes eller ei. 

Noen som har erfering med måter å teste på? Alkometer eller strips som er gode? :) 

(Vennligst ikke kommenter at jeg ikke må drikke for å ha det gøy, at to glass vin ikke gjør noe eller at jeg er en dårlig mor som planlegger å drikke alkohol med 12 uker gammel baby. Takk :)

Anonymkode: 0ffbf...3f0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forsvinnende lite alkohol som går over i morsmelk.

Du må være så drita at du dør før det skjer.

Anonymkode: 95db7...5d4

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby er 12 uker og ammes/får flaske med morsmelk. Jeg skal snart på jentekveld og drikke alkohol. Har sett litt på ulike løsninger for å kunne teste morsmelken etterpå, for å vite om melken er drikkenes eller ei. 

Noen som har erfering med måter å teste på? Alkometer eller strips som er gode? :) 

(Vennligst ikke kommenter at jeg ikke må drikke for å ha det gøy, at to glass vin ikke gjør noe eller at jeg er en dårlig mor som planlegger å drikke alkohol med 12 uker gammel baby. Takk :)

Alkohol går ikke over i morsmelk! 

Null problem. Google det :)

Anonymkode: 1862f...2b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge ammehjelpen sine nettsider har melken samme alkoholprosent som blodet ditt, men det brytes ned i kroppen til babyen og dermed blir ikke det ikke mye alkohol i blodet til babyen. Dvs det er ikke lett å teste melka selv. Her kan du lese mer om amming og alkohol. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det første jeg får opp når jeg søker på Google er at alkohol går over i morsmelk🤦‍♀️ Du burde google selv før du anbefaler andre å google😅

Anonymkode: a03b6...ad3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke teste morsmelken.. så lenge du er i stand til å amme / ta deg av barnet så kan du bare amme.. hvis du er for påvirket burde du heller pumpe å få noen andre til å gi :) 

Går helt fint å amme. Jeg drakk vin og kosa meg på sommeren mens jeg ammet😊

Anonymkode: b6730...d06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Herrefred, dette er jo direkte feil. Morsmelk får samme promille som mors blod, altså forsvinnende lite i babyen drikke. Ta deg noen glass med god samvittighet og ikke tenk på å teste morsmelk. 

Anonymkode: fc9d3...e1f

• Liker 4
Skrevet

Eventuelt kan du pumpe før du går ut...oh etter du har drukket så pumper du dette og kastet det.. eventuelt gi mme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Folk som gir morsmelk bør da jaggu klare å holde seg unna alkohol den perioden??? Noen burde faktisk ikke hatt barn,så forbanna egiostisk....du bør lese deg opp på hva som er skadelig for barn,det er faktisk aldri påvist at det må store mengder til. Hade jeg sett noen som er gravide eller gitt morsmelk drikke alkohol så ville jeg meldt fra,mengden er totalt uvesentlig!

Anonymkode: 09e82...96d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som gir morsmelk bør da jaggu klare å holde seg unna alkohol den perioden??? Noen burde faktisk ikke hatt barn,så forbanna egiostisk....du bør lese deg opp på hva som er skadelig for barn,det er faktisk aldri påvist at det må store mengder til. Hade jeg sett noen som er gravide eller gitt morsmelk drikke alkohol så ville jeg meldt fra,mengden er totalt uvesentlig!

Noen burde ikke ha rett til å uttale seg på nett ..

• Liker 33
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva fuckings faen.....

Anonymkode: 4a3bc...1c5

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen pålitelig metode for å teste alkohol i morsmelk, har aldri hørt at folk driver med det. 

Ellers tenker jeg at hvis man har drukket såpass at det er problematisk mye alkohol i melka, burde man uansett ikke amme. Er man beruset blir man jo unektelig sløvere og trøttere selv, og du kan risikere å sovne oppå babyen. Man fraråder også samsoving når man er beruset - av samme grunn. 

Siden du allerede gir noe flaske (ergo bagyen tar åpenbart flaske greit), tror jeg det enkleste for deg er å pumpe på forhånd og få noen andre til å gi flaske frem til du er edru. 

Anbefaler ellers lenken til ammehjelpen over her - mye god informasjon om amming og alkohol.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint! Se Folkeopplysningens episode om dette, veldig informativ og faglig korrekt :) Kos deg!

Anonymkode: 29698...608

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Drikk alkoholfritt så slipper du å tenke på morsmelk og alkohol. Som ikke hører sammen overhodet. Sett ditt lille barn foran trangen til å drikke alkohol den lille perioden det varer.

Det er overhodet ikke vanskelig å la være å drikke alkohol mens en liten baby får morsmelk.

Anonymkode: 0235e...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol har en aldersgrense på 18 eller 20 år, så din baby er for liten til å drikke. Derfor skal du som gir morsmelk ikke drikke alkohol.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Alkohol har en aldersgrense på 18 eller 20 år, så din baby er for liten til å drikke. Derfor skal du som gir morsmelk ikke drikke alkohol.

Herregud, jeg er så lei av all trollingen på dette forumet. Du vet det er mange usikre mødre/gravide her inne? Det er en ekstremt sårbar gruppe, og det å velge dette underforumet å trolle på er ikke bare tegn på dumskap og lite sosial intelligens, det grenser til ondskap.

Skam deg.

Anonymkode: 29698...608

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drikk alkoholfritt så slipper du å tenke på morsmelk og alkohol. Som ikke hører sammen overhodet. Sett ditt lille barn foran trangen til å drikke alkohol den lille perioden det varer.

Det er overhodet ikke vanskelig å la være å drikke alkohol mens en liten baby får morsmelk.

Herregud da. Når barnet er født har man allerede gått nesten et år uten, og mange ammer i iallefall et år. Det er ikke snakk om en liten periode!

Anonymkode: c22fc...e68

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjør det, men når du har promille så skal den promillen igjen gjøres om til promille i barnets kropp og det er her påvirkningen er så og si ikke-eksisterende.

Anonymkode: da34f...917

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva jeg gjorde.

Dro på byn da baby var 10 uker.

Jeg pumpet før inntak av alkohol, underveis (stakk en tur hjemom), og da jeg kom hjem. Fortsatte å pumpe en gang på natt samt de første timene dagen derpå. 

All denne melken lagret jeg i en tom melkekartong separert fra babyens melk. Bare for å være sikker. 

Mannen var hjemme og tok seg av mating all denne tiden og matet baby med morsmelk fra fryseren fra tidligere. Ett par måneder senere tok jeg fram denne melkekartongen fra fryseren og lagde vafler til mannen. 

Alle var glade.

Kos deg!

Anonymkode: 6a1ef...e4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun drikker så hun får 1 i promille, altså godt over brisen får barnet i seg ca samme prosent som det er i kefir, som er anbefalt for babyer..

https://forskning.no/barn-og-ungdom-allergi-bakterier/anbefaler-alkohol-i-tateflaska/1020985

Anonymkode: fc9d3...e1f

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...