AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Del Skrevet 2. mars 2023 👆🏽👆🏽❤️ Anonymkode: 510d3...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Del Skrevet 2. mars 2023 Sannsynligvis genfeil hos meg eller mannen. Gjennom en rekke prøverørsforsøk så skjedde det samme med blastocystene hver gang, så et eller annet gjør at de ikke klarer å utvikle seg. Anonymkode: 1c8af...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Del Skrevet 2. mars 2023 1/3 av alle par som blir utredet har jo uforklarlige fertilitetsvansker, så det er nok mange som ikke vet hvorfor. Hos oss er det ikke mannens sæd i alle fall, men vi har ikke utredet meg enda. Anonymkode: d0257...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Del Skrevet 2. mars 2023 Mannen har dårlig sperm Anonymkode: 30d78...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg er snart 42, så er nok derfor. Anonymkode: 06312...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Del Skrevet 3. mars 2023 Vi prøvde 2 år uten å lykkes, da ble det utredning på begge to -Ingen klar årsak. Jeg hadde litt endometriose som ble operert bort, men uansett ble ikke gravid. Fikk barn med prøverørsbefruktning, , gikk det på andre forsøk. Anonymkode: a87e0...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 3. mars 2023 #7 Del Skrevet 3. mars 2023 Ingen spesiell årsak her. Mannen leverte én litt redusert prøve, men de andre prøvene var fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. mars 2023 #8 Del Skrevet 3. mars 2023 Tube faktor - jeg har tette eggledere grunnet arrvev fra tidligere operasjoner som sperrer egglederene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Del Skrevet 3. mars 2023 Ikke funnet årsak. Prøvde i 2 år før prøverør. Gikk på første forsøk hos oss. De sa de sjelden så så bra sædkvalitet og egg hos de som fikk prøverørsbehandling, så spørs om vi bare har hatt maks uflaks på prøvingen... Anonymkode: 251f2...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Del Skrevet 3. mars 2023 Mannen har for få spermier, og blant de han har er det mange som ikke svømmer optimalt. De tror grunnen til dette er at testiklene hans ikke falt ned i pungen av seg selv, og de ble operert ned for sent. I tillegg er pungen hans veldig trang. Det kan og se ut til at forholdene i livmora ikke er optimale. 8 graviditeter, hvorav 2 ble til barn. 3 av graviditetene var naturlige, men antatt å sitte i eggleder, så det er ikke helt bra inni der. Etter gjentatte SAer ble jeg satt på en sterk antibiotikakur, etter det kom barn nr 1. 3 nye SAer (de i eggleder), ny antibiotikakur, og så satt barn nr 2. Det er mye man ikke vet om hva som skjer inni der. Men når mannens tester var dårlige var det ingen som brydde seg om så mye mer, for da kunne de bruke ICSI. Antibiotikaen og undersøkelsene rundt det gikk jeg privat i utlandet for. Vi er og sjekket for habituell abort (privat i Norge) men de fant ingenting. Anonymkode: 2c986...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 3. mars 2023 #11 Del Skrevet 3. mars 2023 Dårlige svømmere hos mannen, høyt prolaktinnivå hos meg 🤷♀️ Har et barn, prøvde i nærmere 7 år med nummer 2. Ga opp grunnet sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 3. mars 2023 #12 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Mannen har for få spermier, og blant de han har er det mange som ikke svømmer optimalt. De tror grunnen til dette er at testiklene hans ikke falt ned i pungen av seg selv, og de ble operert ned for sent. I tillegg er pungen hans veldig trang. Det kan og se ut til at forholdene i livmora ikke er optimale. 8 graviditeter, hvorav 2 ble til barn. 3 av graviditetene var naturlige, men antatt å sitte i eggleder, så det er ikke helt bra inni der. Etter gjentatte SAer ble jeg satt på en sterk antibiotikakur, etter det kom barn nr 1. 3 nye SAer (de i eggleder), ny antibiotikakur, og så satt barn nr 2. Det er mye man ikke vet om hva som skjer inni der. Men når mannens tester var dårlige var det ingen som brydde seg om så mye mer, for da kunne de bruke ICSI. Antibiotikaen og undersøkelsene rundt det gikk jeg privat i utlandet for. Vi er og sjekket for habituell abort (privat i Norge) men de fant ingenting. Anonymkode: 2c986...979 Hvor i utlandet ble du sjekket og hva ble du sjekket for? Vurderer selv å dra til utlandet da jeg vet at det er variasjoner fra land til land om hvordan gjentatte spontanaborter utredes. For eksempel myo-inositol er veldig vanlig i noen land og anbefales særlig til kvinner med PCOS. Agnus castus er også veldig vanlig, for eksempel i Tyskland. Endret 3. mars 2023 av CatMom82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #13 Del Skrevet 3. mars 2023 lav sædkvalitet Anonymkode: fa266...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg er sterilisert, mannen vil ha barn. Han har topp sædkvalitet. Første ivf-forsøk gikk ikke, neste forsøk planlagt til april. Anonymkode: fcb2a...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 3. mars 2023 #15 Del Skrevet 3. mars 2023 Vil ikke ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Del Skrevet 3. mars 2023 Vi har ikke sex. Anonymkode: 59a8e...85f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Del Skrevet 3. mars 2023 svartkatt skrev (17 minutter siden): Vil ikke ha barn. Passer godt inn i dette underforumet, du Anonymkode: 156a7...e52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg ble gravid med nr en etter 6 mnd prøving. Da vi tre år senere prøvde på nummer to, skjedde det aldri noe. Og da jeg ble 38, så sa jeg stopp, jeg ville ikke prøve mer pga alder og alt det der. Det viste seg i ettertid at jeg var steril allerede pga man blir steril omtrent ti år før overgangsalderen setter inn. Og min startet da jeg var 47. Anonymkode: f9126...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Del Skrevet 3. mars 2023 Få egg. Anonymkode: 2644a...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ble gravid med nr en etter 6 mnd prøving. Da vi tre år senere prøvde på nummer to, skjedde det aldri noe. Og da jeg ble 38, så sa jeg stopp, jeg ville ikke prøve mer pga alder og alt det der. Det viste seg i ettertid at jeg var steril allerede pga man blir steril omtrent ti år før overgangsalderen setter inn. Og min startet da jeg var 47. Anonymkode: f9126...fac Kom moren din også i overgangsalder ca samtidig? Har lest det ofte er arvelig. Anonymkode: 06312...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå