Gå til innhold

Uforpliktende sex?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 2
Skrevet

Er ei jente på 30 år, ganske pen, ganske attraktiv og har masse venner. Ønsker meg en elsker, men har problem med å få det. Har hatt et par for kortere tid (1 mnd eller 2) hvor vi har hatt det morsomt og vanvittig deilig sex, men så begynner de å snakke om faste forhold og forsvinner når jeg ikke er interessert i det. One-night-stand er ikke noe problem, men det vil jeg ikke. Vil ha en jeg treffer innimellom når begge har tid og lyst.

Er det en myte at det er jenter som oftest ønsker faste forhold, hjem og barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv...

Nelle :briller:

Skrevet

Har nok det samme inntrykket som Maiken, at dette er en myte. Tror at slik samfunnet er på vei har jentene klart å posisjonere seg og satse på eget liv og egen kariere på lik linje som gutta. Og det setter litt til side familie og barn (ihvertall utsetter det en stund).

Jeg tror problemet ditt 'Gjest2' er at ikke alle gutta er så klar over dette. De lever vel i den gamle verden hvor de tror alle jenter ønsker famile og barn. Og du skriver jo du er pen og attraktiv. Du er da sikkert et kupp for enhver gutt, og de benytter muligheten til å etablere noe mere med deg.

Om du skal lykkes med å skaffe deg en elsker tror jeg du må vise bedre utad hva du ønsker og er ute etter fra starten. Ikke gi alt for mye av deg når du er involvert med en gutt og fortell ham klart fra starten du ikke er interessert i noe seriøst. Kanskje det da er bedre å treffe og bli kjent med en gutt basert på dette, slik at hensikten er det samme for dere begge. Det er jo alltid en fare for at en av partene i et slikt forhold ønsker seg noe mere etterhvert.Da er det viktig å finne en person du trives sammen med, kan ha det morro med, ha deilig sex med, men ellers ikke forelsker deg med. Ikke alltid så lett kanskje.....

Skrevet

Hei !

Jeg tror at myten etterhvert vil bli borte i takt med at fler og fler kvinner satser på en karrière, og derfor ikke har kapasitet til å stifte familie med mann, barn og alt det innebærer.

Vi henger vel fremdeles litt igjen i de gamle holdningene om at det er menn som har det største seksuelle behovet, og nettopp derfor er det kanskje at de du møter tror at du ønsker deg noe mer enn bare en elsker.

Men samtidig finnes det jo mange menn i samme situasjon som deg. Menn som ikke ønsker å prioritere familie riktig enda, men som har behov for litt nærhet, kos og sex. Så at det finnes noen der som gjerne vil innlede et elsker/elskerinne forhold med deg, er jeg sikker på. Problemet vil jo uansett være at dersom et slikt forhold fungerer godt, og du - som du sier - er en pen vellykket dame, ja så er det fort gjort at det oppstår følelser. Man kan tross alt ikke bestemme seg for hva man ønsker å føle....

Jeg vil i alle fall ønske deg lykke til på leting etter en elsker :wink:

Skrevet

Gjest2:

Mener ikke å være pessimistisk på dine vegne, men er allikevel fristet til å be deg gi opp først som sist. Jeg har forsøkt å skaffe meg en elsker forholdsvis lenge -og det ser ut til å være klin umulig. Rett og slett.

*sukk*

Nelle :o

Gjest Duchess
Skrevet

Er det så vanskelig ?

Har klart det flere ganger jeg

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv her, men jeg har så godt som utelukkende møtt menn som var mer keen på å gå inn i et parforhold enn meg selv. Så min personlige statistikk sier at menn er mer sugen på å slå seg til ro med meg enn jeg med dem. Første gangen en gutt fridde på sine knær :o var jeg 18. Ble helt rød og vettskremt og ville aldri se ham igjen. Var allerede da overbevist om at alt han ville var å plastre fem unger på meg slik at jeg aldri stakk nesa utenfor dør igjen

Nelle...har du spurt gutta rett ut? Om de vil være elskeren din mener jeg? Ifølge det jeg har sett og hørt så liker gutter direkte tale. Når gutter blir menn så slutter de i tillegg å bli skremt av rett-frem-dialog fra kvinnemennesker.

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

Skulle tro jeg skrev innlegget selv. Min erfaring er at gifte menn gjerne kan ha et slik forhold, noe jeg er helt imot. De single vil ofte ha noe mer seriøst i hvertfall i vår alder ( rundt 30). Kommer aldri til å ha en elsker som er gift så da må jeg klare meg uten ser det ut som!

Skrevet

Hmm, har en tendens til å ende opp med disse gifte jeg ser det ut til.......

Fy og FY *dask på lanken*

Men tror nok det er rett som det sies her, at det blir flere og flere kvinner som prioriterer sitt eget liv fremfor familieliv til laaaangt opp i 30 åra :ler:

Mener å ha lest en plass at gutta ofte er modne for å etablere seg når de kommer i slutten av 20-, begynnelsen av 30 årene. Og at det derfor er smart for dem som er "klar" å finne seg en i den alderen.

Kanskje vi rett og slett må satse på yngre gutter for å finne en som takler og trives med et slikt elsker forhold.......

Men selvfølgelig finnes det alle varienter i alle aldre.

Skrevet

Hvis man snakker om å flytte sammen etter 1-2 mnd så er vel det litt tidlig?

Men sånn ellers er det jo naturlig å ville etablere forholdet litt.

Skjønner det som om du ønsker er å ha en mann som du holder deg til - og er trofast mot - men dere skal ikke bo sammen eller treffes så veldig ofte . Det er jo egentlig ikke lett å finne en mann i det hele tatt ...... *S* Men når du gjør det så er det vel bare å si fra hva slags type forhold du ønsker. Du bør jo også se an hvem du innleder forhold med - hva de er 'troende' til.

Litt kynisk så er kanskje en gift mann tingen?

Ellers så får du jo bare bytte dem ut ofte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er en jente på 32 (!! herregud så fort det går.), og har nettopp fått en elsker! Jippi!! Har vart i 2 uker, og det er herlig! Han er 26 år og utrettelig. Jeg har sagt at jeg kun er ute etter en elsker, og da sier han " å nei, ikke si det da.." og han har begynt å ymte frempå at han kan komme på besøk uten at det nødvendigvis trenger å føre til sex (hrmppf)Enten så er jeg for lysten for ham, eller så er han på utkikk etter noe mer. Uansett , litt tidlig å si ennå, men jeg håper inderlig at vi klarer å holde det på elsker nivået uten at en avb oss blir mer (eller mindre) engasjert...Men jeg ser at det kan bli vanskelig, for jeg har allerede begynt å tenke at jeg vil at han bare skal ha sex med MEG....og da er vi i grunnen på vei mot noe, når vi begynner sånn. Det går jo an å bli enige om at vi skal være elskere og ingen av oss skal treffe noen annen, men da føler jeg at det straks blir litt mer bindene enn strengt tatt nødvendig, skjønner dere? Men samtidig vil jeg jo helst at han bare skal ha meg, da...(Sykdommer osv er jo en del av grunnen, men slett ikke bare det) Egoistisk?? Hvor skal grensen gå+ Egentlig burde elskerne ikke diskutere slike ting, men det var det første han spurte meg om, om jeg syntes det var greit eller ikke om han hadde flere. Jeg tenkte på det daværende tidspunkt ikke på ham som noen fremtidig elsker, og sa bare ligg med hvem du vil. Det vil ikke jeg at du skal, sa han. Altså, det hadde ikke han likt, hverken som meg eller ham...(det går litt fort her nå, blir litt usammenhengende, kanskje)og nå kjenner jeg at jeg begynner å lure på om han har andre, og i så fall så vil jeg ikke ha ham til elsker mer, men så er det jo det at vi er jo ikke sammen, så det en ikke vet osv...??+Ikke lett å ha elsker heller, blir fort følelser inn i bildet. Iallefall en form for eiefølelse eller noe sånt... ja, ja... vi lever bare en gang..

Gjest Gjest 2
Skrevet

Hei igjen og takk for mange svar og synspunkter!

En del av dem har jeg allerede testet ut. Jeg har hatt to elskere (ikke samtidig selv om det kanskje kunne vært interessant ;)

Nummer to var 27 år og jeg sa til han med det samme at jeg ønsket en elsker og ikke noe mer. Det hadde han ikke noe imot for det passet han utmerket, sa han da. Vi møttes over en to-tre måneders tid og hadde det herlig - bortsett fra at han oftere og oftere snakket om å ha dame og at det var noe som ikke stemte i "forholdet" vårt...

Så det ble avsluttet. Gifte menn vil jeg egentlig ikke ha for det synes jeg ikke er riktig. Nummer 1 var gift, men det krasjet sånn med mine verdibegreper at det ble avslutte. Selv om ikke jeg bryter løfte til noen ved å ha sex med en gift mann så gjør han det og jeg vil ikke være delaktig i det.

Avsluttet et langvarig forhold for et halvt års tid siden og har satt meg selv i karantene til utpå sommeren neste år: Ingen faste forhold og ingen forpliktelser. Ser ut til at jeg får klare meg med Samuraien min, men den byr ikke på de helt store overraskelser mer...

Gjest Anonymous
Skrevet
Ser ut til at jeg får klare meg med Samuraien min, men den byr ikke på de helt store overraskelser mer...

HEHE.. :kul: Min samboer byr heller ikke på de store overaskelser mer. :oops:

JA, jeg vil ha meg en Elsker og HAN er allerede plukket ut!!!! :roll:

Foreløpig har det gått bra, men jeg vet ikke hvor mye lenger...

JEG VIL HA HAM! :rodme:

Men jeg vil ikke gi slipp på forholdet mitt heller!!! z :sjokk:

Vil bare få tilfredsstilt et behov som samboer ikke lenger klarer!!

Skrevet

Dersom samboeren ikke klarer å tilfredsstille deg, er det kanskje fordi du ikke er åpen om dine behov?....

Skrevet

Er ikke alle menn som er like interessert i damas behov heller. Har inntrykk av at mange menn ser på det som kritikk og at de ikke er "gode" nok hvis en prøver å uttrykke sine behov og ønsker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...