AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Kona og jeg glir mer og mer fra hverandre, følelsesmessig og seksuelt. Vi har det veldig fint sammen, hverdagen går som på skinner og vi er en happy familie. Barna vokser til, og er glade for at de har begge foreldrene under samme tak. Men ekteskapet blir mer og mer som praktisk/økonomisk forordning. Magien er borte. Jeg har tatt opp dette med sex tidligere, og hun uttrykker ikke noe ønske om mer sex, og det virker ikke som det er noe hun ønsker å snakke mer om. I går kom jeg hjem fra en lengre jobbreise. Hun sier hei fra sofaen når jeg kommer inn, og vi snakker litt om hvordan det har gått hjemme mens jeg var borte. Vi møttes på kjøkkenet før vi skulle gå og legge oss, og jeg prøvde meg på en klem og et lite kyss. Fullstendig uten gjengjeldelse eller respons. Vi gikk og la oss, jeg kommenterte at hun hadde fint undertøy på, og så legger hun seg for å lese. Jeg lener meg over og stryker litt på henne, men det er null respons. Så tenker jeg: om jeg tar det opp med henne, så tvinger jeg henne også til å si noe om det. Ta et standpunkt. Høyst trolig innebærer det noe jeg egentlig ikke vil høre. Og det vil kanskje tvinge henne til å handle. Noe som kanskje ødelegger en ellers fin fin hverdag. Kanskje bedre ikke snakke om det? Anonymkode: 6f39e...6ae
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Er det sånn du ønsker å leve resten av livet ditt? Du skriver kona, så antar at dere er gift. Skal du ha det sånn som dette til du dør? Prat om det med det menneske som du har sagt du skal dele resten av ditt liv med. Anonymkode: e3ff2...7f6 3
Hjelpsom Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kona og jeg glir mer og mer fra hverandre, følelsesmessig og seksuelt. Vi har det veldig fint sammen, hverdagen går som på skinner og vi er en happy familie. Barna vokser til, og er glade for at de har begge foreldrene under samme tak. Men ekteskapet blir mer og mer som praktisk/økonomisk forordning. Magien er borte. Jeg har tatt opp dette med sex tidligere, og hun uttrykker ikke noe ønske om mer sex, og det virker ikke som det er noe hun ønsker å snakke mer om. I går kom jeg hjem fra en lengre jobbreise. Hun sier hei fra sofaen når jeg kommer inn, og vi snakker litt om hvordan det har gått hjemme mens jeg var borte. Vi møttes på kjøkkenet før vi skulle gå og legge oss, og jeg prøvde meg på en klem og et lite kyss. Fullstendig uten gjengjeldelse eller respons. Vi gikk og la oss, jeg kommenterte at hun hadde fint undertøy på, og så legger hun seg for å lese. Jeg lener meg over og stryker litt på henne, men det er null respons. Så tenker jeg: om jeg tar det opp med henne, så tvinger jeg henne også til å si noe om det. Ta et standpunkt. Høyst trolig innebærer det noe jeg egentlig ikke vil høre. Og det vil kanskje tvinge henne til å handle. Noe som kanskje ødelegger en ellers fin fin hverdag. Kanskje bedre ikke snakke om det? Anonymkode: 6f39e...6ae Dere må prate om det, for det er åpenbart noe som har gått skjevt i ekteskapet deres. Etter hva du skriver kan det se ut som dere glir raskt fra hverandre. Du ønsker intimitet og sex og det kan se ut som hun distanserer seg emosjonelt og seksuelt. Hvorfor hun gjør det må du jo finne ut. Kan hende du ikke liker svaret du får, men å gå i limbo og frykte hva som kanskje er på vei til å skje er heller ikke bra. Og er du redd svaret du kanskje får om du "presser" henne, så kan jeg nesten garantere at det vil komme frem før eller siden. Det at du skriver her nå betyr at du nå er bedre rustet til det som kan komme. Hvis du bare utsetter og håper alt ordner seg så kan det du kanskje frykter komme om 6 mnd 1 år, 2 år og uten at du er forberedt. Det er tydelig at du egentlig ikke kan leve som dere har det nå. Og hvis du allerede har den frykten du har, så tror jeg du må handle nå for å berge det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 22 minutter siden, Useless said: Det er tydelig at du egentlig ikke kan leve som dere har det nå. Og hvis du allerede har den frykten du har, så tror jeg du må handle nå for å berge det. Jo, det tror jeg at jeg kan. Tror. Jeg må bare være ærlig med meg selv om hvor viktig anerkjennelse, intimitet og sex er for meg. Alt annet er supert. Anonymkode: 6f39e...6ae 1
Hjelpsom Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det tror jeg at jeg kan. Tror. Jeg må bare være ærlig med meg selv om hvor viktig anerkjennelse, intimitet og sex er for meg. Alt annet er supert. Anonymkode: 6f39e...6ae Hvis annerkjennelse, intimitet og sex er viktig så vil det spise deg opp innvendig selv om alt annet er supert. Det kan bli en evigvarende kilde til krangling etterhvert. Kan hende dere må komme dere til samtaler hos f,eks fvk eller samlivsterapaut for å finne ut hva som mangler for partners del for å kunne "gi" deg det du mangler og eventuelt du "gi" henne det hun mangler. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Jeg savnet intimitet og nærhet av eksen min. Jeg tok det ikke opp. Livredd for at han da skulle "ta praten" og slå opp med meg. Plutselig en dag, så hadde han funnet en ny. Han sa at han trengte nærhet og kos, og følte at jeg var kald og ikke hadde elsket han siste året. Hvordan kunne dette skje? Jo, vi hadde nok forskjellige kjærlighetsspråk, og ingen av oss hadde guts til å snakke om hva vi savnet i forholdet. Han hadde i forholdet "skrudd meg av" på dagtid. Da var det full fokus på andre ting. Snakket jeg med han, fikk han det knapt med seg, og han var mye irritert pga jobb (sa han). Jeg gikk egentlig konstant på nåler fordi jeg tenkte det var jeg som hadde gjort noe galt, og kompenserte med å gjøre mye i hus og hjem og håpte det ville gjøre han mer fornøyd med meg. Når vi la oss så var han klar for intimitet, men jeg lå jo der og følte fortsatt isfronten jeg hadde fått hele dagen. Det er ikke noe jeg tenner på, og ofte hadde vi sex uten at jeg var "klar". Han merket min manglende entusiasme og tolket det nok som at JEG ikke elsket han. Så da trodde vi da begge to at den andre ikke ville ha oss. Og vi snakket ikke om det så vi fikk løst det, eller slått opp og funnet andre vi passet bedre sammen med. Anonymkode: a8ce7...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Jeg vil foreslå en tredje vei, siden du allerede har tatt opp sex og hun er likegyldig. Ta noen grep i ditt liv. Få en ny, viktig hobby (kun for deg, ikke ungene). Innfør noe som gjør at du føler du lever! Kanskje det vil inspirere henne til noe, og det vil mininum gjøre ditt liv bedre. Anonymkode: 08c97...ea5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Hvorfor du ikke skal "snakke om det", men heller "gjøre": Problemet ditt er ikke at kona di ikke er interessert i sex, for det er hun. Problemet ditt er at hun ikke er interessert i sex med deg, fordi du ikke lenger er pulbar i hennes øyne. Løsning: Bli mer pulbar, ikke bare for kona di, men for andre også. Og hold mulighetene dine åpne for enten å bytte henne ut, eller skaffe deg noe å si. Ikke snakk om det, bare gjør. Livet ellers går videre som normalt, i hvertfall enn så lenge. Anonymkode: 248b4...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Anbefaler forøvrig at du leser bøkene "Practical Female Psychology For The Practical Man" og "When I Say No I Feel Guilty". Den første boka er for å forstå hvorfor det du opplever skjer. Den andre er for å lære deg grensesetting. Det er spesielt to ting som er viktige i et fast forhold dersom du ikke ønsker at tiltrekningen hennes til deg, og sexlivet deres, skal ta et svalestup: 1) Vær utfallsuavhengig. Det er helt greit å ønske at ting ordner seg, og å legge inn litt innsats for at det skal skje. Men hvis du (feilaktig) tror at din livskvalitet er avhengig av at hun forblir i livet ditt er du sjanseløs ovenfor kvinnelig manipulasjon. For å kunne sette grenser, for å kunne si nei, for å kunne forvente noe av henne, må du være villig til å akseptere at utfallet kan bli at dere går hver til sitt. 2) Sett grenser og si nei. Hvis du føler for noe, si ja. Hvis du ikke føler for noe, si nei. Ikke la hennes reaksjoner styre hva du sier ja og nei til (se punkt 1). Vet du at du kan si nei til å bruke av din tid og oppmerksomhet på noen som ikke vil ta på deg? Vet du at du kan si nei til å være trofast overfor et sexløst ekteskap? Vet du at du kan si nei til å informere henne om at du ikke lenger kommer til å være trofast? Du kan si nei til akkurat hva du vil så lenge du aksepterer alle potensielle utfall av det. Først da vil du være fri. Kanskje vil du også bli attraktiv for henne igjen, kanskje ikke. Men også det utfallet må du akseptere. Anonymkode: 248b4...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor du ikke skal "snakke om det", men heller "gjøre": Anonymkode: 248b4...cbd Dette er ikke direkte feil, men det er like gyldig for begge kjønn. Kvinner og menn tester ofte hverandre, typisk bare på helt ulike områder, og ber om ting som de ønsker seg men som potensielt sett kan senke forholdet til slutt. Kvinner bør heller ikke være i en posisjon der de tigger, ber og går over egne grenser for å please mannen sin. Anonymkode: 08c97...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå