AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Har ei venninne, vi er i familie, og vi har et veldig nært forhold til hverandre. Vi snakker om alt og vi har kontakt daglig, på meldinger. Slik har vi hatt det i alle år. Men for det meste snakker vi bare om henne, livet hennes, familien hennes. Enten vi snakker på tlf eller meldinger. Så fort jeg begynner å snakke om meg selv, eller mitt, så blir det nei, nå må jeg gå, må vaske opp eller må lagd middag.. Jeg er veldig flink til å lytte, men skulle ønske at noen kunne gjøre det samme. Jeg har lyst til å si ifra til henne, men jeg er helt sikker på at hun blir sur eller at forholdet vårt blir annerledes. Det skal så lite til i dag, at noen skal bli sur. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 3c110...490 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Fase ut, ha litt mindre kontakt hvis dette plager deg. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: 99287...baa 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Jeg ville sagt ifra Anonymkode: 21fa4...f14
Momma Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Jeg har en god venninne som var sånn som du beskriver. Jeg sa ifra, hun ble sur, fikk tenkt seg om, og tok det til seg. Nå er vi enda bedre venninner enn før. Gode vennskap tåler at man sier ifra om viktige ting. 1 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Hva lurer du på, hvilke valg du har? 1. begrense kontakten 2. gi beskjed om at hun skal lytte 3. avslutte kontakten helt Neste du lurer nå er vel hvordan du skal gi beskjed, begrense kontakten eller avslutte kontakten? Anonymkode: d2125...e06 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Om dette er en venninne du ønsker å ha, så må du enten si ifra eller akseptere det. Noen er bare sånn at de ikke tar innover seg at andre har også behov for å snakke om sine ting. Så si ifra eller fade ut. Thats how it is. Anonymkode: 09a2a...0de 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 "Venninne". Hun bruker deg. Anonymkode: 6df7e...d83 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Jeg har faset ut noen venninner som er sånn. Men er hun en god venninne som du ønsker å beholde, men uten at hun snakker om meg-meg-meg, så er vel eneste alternativet å si det. Det er nok noe de fleste hadde blitt fornærmet over å høre da, så hvordan man skal si det er jo et annet spørsmål.. Kanskje ikke den ryddigste måten å gjøre det på, men tror jeg hadde begynt å spøke litt med det bare, si at nå må du få lov til å la meg snakke om meg, eller skal vi skifte tema fra deg eller noe. Når jeg leser det nå ser jeg at det er "stygge" spøker, men om du klarer kunststykket å få henne til å le men også tenke "Åja, ja... jeg snakker visst bare om meg selv". Meeen når det er sagt, så føler jeg sånne folk er uhelbredelige 😅 En av de meg-meg-meg-venninnene jeg faset ut, faktisk et par av de, var nok bevisste på at de snakket mye om seg selv og at det ikke er helt greit, at det skal gå begge veier. Så det de gjorde da var å innlede med "hvordan går det med deg", og så ser du at de omtrent soner ut imens du snakker, og bare venter på at spørsmålet kommer i retur sånn at de kan starte. Jeg kødder ikke engang, hun ene kunne jeg sikkert svart at "nei, det går fint med meg, jeg har vervet meg til IS for å blir terrorist, og så skal jeg en tur til månen til uka" og så hadde hun svart "Kult, det er hyggelig da. Men gjett hva som skjedde meg her om dagen.." Anonymkode: 49214...578 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva lurer du på, hvilke valg du har? 1. begrense kontakten 2. gi beskjed om at hun skal lytte 3. avslutte kontakten helt Neste du lurer nå er vel hvordan du skal gi beskjed, begrense kontakten eller avslutte kontakten? Anonymkode: d2125...e06 Du trenger ikke å være frekk 🙄 Anonymkode: 3c110...490 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Du trenger ikke å være frekk 🙄 Anonymkode: 3c110...490 Frekt? Jeg synes ikke det der var frekt? Anonymkode: 09a2a...0de 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har faset ut noen venninner som er sånn. Men er hun en god venninne som du ønsker å beholde, men uten at hun snakker om meg-meg-meg, så er vel eneste alternativet å si det. Det er nok noe de fleste hadde blitt fornærmet over å høre da, så hvordan man skal si det er jo et annet spørsmål.. Kanskje ikke den ryddigste måten å gjøre det på, men tror jeg hadde begynt å spøke litt med det bare, si at nå må du få lov til å la meg snakke om meg, eller skal vi skifte tema fra deg eller noe. Når jeg leser det nå ser jeg at det er "stygge" spøker, men om du klarer kunststykket å få henne til å le men også tenke "Åja, ja... jeg snakker visst bare om meg selv". Meeen når det er sagt, så føler jeg sånne folk er uhelbredelige 😅 En av de meg-meg-meg-venninnene jeg faset ut, faktisk et par av de, var nok bevisste på at de snakket mye om seg selv og at det ikke er helt greit, at det skal gå begge veier. Så det de gjorde da var å innlede med "hvordan går det med deg", og så ser du at de omtrent soner ut imens du snakker, og bare venter på at spørsmålet kommer i retur sånn at de kan starte. Jeg kødder ikke engang, hun ene kunne jeg sikkert svart at "nei, det går fint med meg, jeg har vervet meg til IS for å blir terrorist, og så skal jeg en tur til månen til uka" og så hadde hun svart "Kult, det er hyggelig da. Men gjett hva som skjedde meg her om dagen.." Anonymkode: 49214...578 Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv, spesielt det siste. Anonymkode: 3c110...490 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 Hvis hun alltid har vært sånn så er det rart du har holdt kontakten med henne. Hvis det er midlertidig har det vel skjedd noe i det siste som gjør at hun er sånn. Hvis du vil ha henne i livet ditt burde du snakke ut med henne. Hvis du ikke ønsker det bare faser du henne ut sakte men sikkert. Eller sier hvorfor du kutter henne ut. Det er ikke så komplisert. Anonymkode: 21fa4...f14
Btw Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har ei venninne, vi er i familie, og vi har et veldig nært forhold til hverandre. Anonymkode: 3c110...490 Da må hun tåle å høre sannheten. Fase ut er en bra strategy med medium nære venninner. Se det som en vinn vinn situasjon hvis du sier i fra; enten tar hun seg sammen og dere blir bedre venninner, eller blir hun sur og kutte ut kontakten med deg slik at du får plass i livet til bedre venninner. Ta det som livetsskole da det er kjempe nyttig å kunne si i fra når noen gjør deg galt, rydde opp og sette grenser for deg selv da du kommer å til trenge det. Fordi vi så konliktsky at vi har fått en epidemi av selvopptatte mennesker som nå trender under betegnelsen narsissister. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 Hahaha samme gjør venninna mi. Faser ut samtalen om jeg trenger å dele. Aldri glad på mine vegne. Sur om jeg har noe hun vil ha. Aldri et godt ord fra henne.. Og hun tror hun er et godt menneske og en catch 🤷🤪 Anonymkode: 5c75d...241
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hahaha samme gjør venninna mi. Faser ut samtalen om jeg trenger å dele. Aldri glad på mine vegne. Sur om jeg har noe hun vil ha. Aldri et godt ord fra henne.. Og hun tror hun er et godt menneske og en catch 🤷🤪 Anonymkode: 5c75d...241 Men hvorfor tilbringer du tid med et menneske som ikke evner å gi og ta? Må da være bedre å henge med noen som gir deg noe ut av relasjonen. Anonymkode: 21fa4...f14
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Frekt? Jeg synes ikke det der var frekt? Anonymkode: 09a2a...0de Jo det var du. Anonymkode: 5a026...df5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 Du kan prøve å si det indirekte, feks: - "Det er så plagsomt når folk bare snakker om seg selv, og aldri bryr seg om hva som skjer i mitt liv". Det er kanskje litt på kanten...men det er jo et hint. Hvis det ble for voldsomt og manipulerende, så kan du jo si; "- Så dumt da, men kan vi snakke om MEG litt?" med en munter tone... Eller du kan kombinere de to. Små hint og så på en "morsom" måte si at nå holder det om hennes liv- du vil ha litt tid for å prate! Du trenger ikkje si det frekt eller surt, bare litt sånn muntert. Hvis hun da må gå, så kjører du samme stil tilbake neste gang hun ringer...- og kombinerer du alle disse tre, og hun fortsatt ikke tar poenget, vel da.. Da får du ta alternativ 4. Si det når dere drikker, på en sånn litt pen måte. "Duuu...det er en ting som jeg synes er litt leit..osv" Alt det har fungert for meg. Anonymkode: 5f35f...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva lurer du på, hvilke valg du har? 1. begrense kontakten 2. gi beskjed om at hun skal lytte 3. avslutte kontakten helt Neste du lurer nå er vel hvordan du skal gi beskjed, begrense kontakten eller avslutte kontakten? Anonymkode: d2125...e06 Herlighet så frekk du er mot ts! Hersketeknikk på sitt beste. Sjerp deg! Anonymkode: 157c0...da9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 Ville sakte men sikkert faset det ut. Dette trenger du ikke i livet ditt. Anonymkode: c0600...ff1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå