AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Her på KG finnes mange fine tråder, mennesker som ber om råd og hjelp, og får gode svar. Men det finnes også et hav av slemme, fordomsfulle og sarkastiske svar, og det er like vondt å lese hver gang. Hva om vi alle skriver ett hyggelig svar pr dag, til en eller annen person her inne? Om mange nok av oss går inn for det, så tror jeg energien her inne snur seg ganske fort til det mer positive❤️ Noen som blir med på forsøket? ❤️ Anonymkode: 174fe...4fd 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Trøst deg med at de som skriver hatefulle og fordomsfulle svar umulig kan være lykkelige eller ha det godt med seg selv. Slike folk vil alltid finnes, dessverre. Jeg priser meg heldig hver eneste dag for at jeg ikke er i deres sko. Har du noensinne møtt et lykkelig og godt menneske som skriver eller tenker sånn om andre? Ikke jeg heller. Det er jo slike folk som egentlig trenger hjelp, men jeg mistenker at det ikke er de som spør om råd her inne... de ser det bare ikke selv. Anonymkode: b275e...8be 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Jeg er med, godt tiltak! Anonymkode: 87ae7...18f 2 2
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Fin idé ❤️ Er flere tråder i det sosiale forumet der det ikke er trolling. Blant annet et sted hvor man kan fortelle hvorfor man er trist. Uansett så tror jeg ikke det er mulig å bli kvitt de negative vibbene her på KG. Under AB tør folk si mye verre ting enn de ville sagt ansikt til ansikt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trøst deg med at de som skriver hatefulle og fordomsfulle svar umulig kan være lykkelige eller ha det godt med seg selv. Slike folk vil alltid finnes, dessverre. Jeg priser meg heldig hver eneste dag for at jeg ikke er i deres sko. Har du noensinne møtt et lykkelig og godt menneske som skriver eller tenker sånn om andre? Ikke jeg heller. Det er jo slike folk som egentlig trenger hjelp, men jeg mistenker at det ikke er de som spør om råd her inne... de ser det bare ikke selv. Anonymkode: b275e...8be Du har nok mye rett i det du skriver. Selv overser jeg negative, spydige svar, og gir ingen respons på det, men har sett mange bli negativt påvirket, dessverre. Kanskje det var det denne tråden skulle handlet om; å ikke gi respons til negative svar. Anonymkode: 174fe...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er med, godt tiltak! Anonymkode: 87ae7...18f Så bra😃❤️ Anonymkode: 174fe...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Fin idé ❤️ Er flere tråder i det sosiale forumet der det ikke er trolling. Blant annet et sted hvor man kan fortelle hvorfor man er trist. Uansett så tror jeg ikke det er mulig å bli kvitt de negative vibbene her på KG. Under AB tør folk si mye verre ting enn de ville sagt ansikt til ansikt. Det hørtes ut som en fin tråd, den har jeg ikke sett enda😊 Det har du nok rett i. Jeg syns likevel det er fint å ha muligheten til å skrive som AB. Noen kjenner hverandres profilnavn/nick, og også hvem personen er som skjuler seg bak nicket. Men så vil man noen ganger gjerne kunne spørre og skrive som helt anonym. Trollerne burde ikke få ødelegge den muligheten. Men du har nok rett i at mange skriver mye verre ting anonymt her inne, enn de ville sagt ansikt til ansikt. Anonymkode: 174fe...4fd 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Jeg bestreber å svare hyggelig og hjelpsomt, men jeg skal ikke si at jeg aldri har latt meg provosere når folk forsvarer, eller forteller at de utfører, ondskapsfulle handlinger. Når en sårbar TS skriver et innlegg forsøker jeg, derimot, å hjelpe og støtte.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Jeg prøvde nå og føler meg mye bedre med en gang. Jeg vet jeg har en tendens til å være nedlatende mot TS og andre i tråden, og liksom være bedreviter og heve meg over dem og forsøke å trykke dem ned. Jeg vet jeg gjør dette fordi jeg har dårlig selvfølelse og føler meg verdiløs Men nå skal jeg gjøre en innsats hver dag, og i alle fall skrive ETT støttende innlegg til dagen. Jeg tenker dette vil hjelpe meg til å slutte å være negativ i det virkelige livet mitt også. Så takk for dette TS! Anonymkode: 87ae7...18f 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Her på KG finnes mange fine tråder, mennesker som ber om råd og hjelp, og får gode svar. Men det finnes også et hav av slemme, fordomsfulle og sarkastiske svar, og det er like vondt å lese hver gang. Hva om vi alle skriver ett hyggelig svar pr dag, til en eller annen person her inne? Om mange nok av oss går inn for det, så tror jeg energien her inne snur seg ganske fort til det mer positive❤️ Noen som blir med på forsøket? ❤️ Anonymkode: 174fe...4fd Nei takk Anonymkode: b4fa5...51e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her på KG finnes mange fine tråder, mennesker som ber om råd og hjelp, og får gode svar. Men det finnes også et hav av slemme, fordomsfulle og sarkastiske svar, og det er like vondt å lese hver gang. Hva om vi alle skriver ett hyggelig svar pr dag, til en eller annen person her inne? Om mange nok av oss går inn for det, så tror jeg energien her inne snur seg ganske fort til det mer positive❤️ Noen som blir med på forsøket? ❤️ Anonymkode: 174fe...4fd Bra forslag! AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Anonymkode: ed3dc...c75 Jo. MyMichelle skrev (1 time siden): Fin idé ❤️ Er flere tråder i det sosiale forumet der det ikke er trolling. Blant annet et sted hvor man kan fortelle hvorfor man er trist. Uansett så tror jeg ikke det er mulig å bli kvitt de negative vibbene her på KG. Under AB tør folk si mye verre ting enn de ville sagt ansikt til ansikt. Ikke legg all skylden på ab! Er mye møkk fra brukere under nick rundt om på forumet. Ikke bare anonyme Anonymkode: f00f8...f92 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 Det vil alltid være noen idioter der ute. Men det jeg skulle ønske var at folk sluttet å svare og kommentere på innlegg som bare er skrevet for å provosere og ødelegge. Det bare avsporer gode diskusjoner. Anonymkode: cf5f1...6f2 3
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 Nå har noen kalt 90% av oss på KG for «drittfolk» 😞 At bare 10% er greie. Jeg håper da det bare er trolling.
kikkana Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her på KG finnes mange fine tråder, mennesker som ber om råd og hjelp, og får gode svar. Men det finnes også et hav av slemme, fordomsfulle og sarkastiske svar, og det er like vondt å lese hver gang. Hva om vi alle skriver ett hyggelig svar pr dag, til en eller annen person her inne? Om mange nok av oss går inn for det, så tror jeg energien her inne snur seg ganske fort til det mer positive❤️ Noen som blir med på forsøket? ❤️ Anonymkode: 174fe...4fd Jeg er ikke helt enig og tror vi må ha kommentarer som kan oppleves som vondt også. Da hvis en diskuterer sosiale og samfunnsmessige ting. Det er ganske essensielt og hva som oppleves vondt å lese er subjektivt. Det må være lov å si dumme ting, være sint og hate ting. Det gjelder å ikke ta seg nær av ord og heller konfrontere dette. Hvis det er snakk om et mer praktisk tema, for eksempel hobbyrelatert, oppussing, fisking og slikt. Der hører ikke drittslenging til.
Gjest Warrior Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Jeg er med! Liker å skrive hyggelige svar til folk, gi råd og være så hjelpsom som jeg kan. Har ingen grunn til å være frekk mot noen på nett. Da hadde jeg følt meg både dårlig og kjent det på samvittigheten så nei sånn vil jeg ikke være. Å være hyggelig mot andre hjelper på eget humør også Føler meg lettet eller hva jeg skal kalle det inni meg. Jeg bryr meg ikke om å være frekk i det hele tatt selv om noen er frekk mot meg heller. Kan skrive noe hyggelig her også. Synes det er mange flotte brukere her, hjelpsomme og gode mennesker. Både folk som skriver med brukernavn og folk som skriver som anonymbruker. Mange som har fått meg til å trekke på smilebåndet og gjort meg glad, og håper jeg også har fått folk glad og til å trekke på smilebåndet. Endret 2. mars 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 Så fint tenkt! Har forsøkt dette i alle årene jeg har vært her. Men man blir litt matt noen ganger, føler man ror motstrøms. Men veldig fint at vi er flere. ❤️ Anonymkode: 3709d...615
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #20 Skrevet 2. mars 2023 kikkana skrev (7 timer siden): Jeg er ikke helt enig og tror vi må ha kommentarer som kan oppleves som vondt også. Da hvis en diskuterer sosiale og samfunnsmessige ting. Det er ganske essensielt og hva som oppleves vondt å lese er subjektivt. Det må være lov å si dumme ting, være sint og hate ting. Det gjelder å ikke ta seg nær av ord og heller konfrontere dette. Hvis det er snakk om et mer praktisk tema, for eksempel hobbyrelatert, oppussing, fisking og slikt. Der hører ikke drittslenging til. Man kan godt være sint og hate ting, men å uttale seg hatefullt synes jeg ikke man skal. Det er menneskelig å ta seg nær av ord. Derfor er det viktig å tenke gjennom hva man sier, for ord sårer. Det er ikke andre som skal bære belastningen av at jeg et sint og hatefull. Anonymkode: 3709d...615
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå