AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Jeg er gravid nå og redd. På Tv2play så jeg dokumentar av Piers Morgan. Det var en psykopat 12 åring som knivstakk og drepte sin tre år gammel søster, for å straffe moren sin. Ingen visste han var psykopat. En psykopat har ikke evne til å ha medfølelse. Så nå skal han som midt i 20 årene slippe ut snart, siden han ble dømt som barn. Nå er moren redd for at han skal drepe henne. Er dette ett kjent problem i Norge. Hva gjør man for å avdekke slike avvik hos barnet? Anonymkode: 3103e...63b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gravid nå og redd. På Tv2play så jeg dokumentar av Piers Morgan. Det var en psykopat 12 åring som knivstakk og drepte sin tre år gammel søster, for å straffe moren sin. Ingen visste han var psykopat. En psykopat har ikke evne til å ha medfølelse. Så nå skal han som midt i 20 årene slippe ut snart, siden han ble dømt som barn. Nå er moren redd for at han skal drepe henne. Er dette ett kjent problem i Norge. Hva gjør man for å avdekke slike avvik hos barnet? Anonymkode: 3103e...63b Har du hørt om så mange tilfeller i Norge at det skulle vært et kjent problem? Anonymkode: bd24a...3d0 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Vanlig er det selvsagt ikke. Noen veldig få barn har så store forstyrrelser av ulike slag at de blir farlige, og som regel blir jo det oppdaget i den grad at det ikke kommer helt ut av det blå. Samtidig så har vi ikke noe vanntett system - det er helt umulig. Vi kan ikke låse inn alle som vi tenker er i stand til å gjøre noe galt. Vi vet også at det ikke er nok ressurser i hjelpeapparatet. Så garantier har man aldri, men det er jo heldigvis veldig sjelden at barn dreper i Norge. Anonymkode: 0a7ab...c23 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Om han begynner å drepe kjæledyr i nabolaget, så bør du oppsøke hjelp. Psykopater og lignende har i mange tilfeller gjerne vokst opp med omsorgssvikt. Så gi barna dine en god og sunn oppvekst, så har de god sjanse til å bli normale og omsorgsfulle Anonymkode: 9fc2d...4b1 2 1
Silva Pluvialis Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Jeg har også sett dokumentaren. Psykopati, av så iskald karakter, er ekstremt sjeldent, spesielt hos såpass unge barn. Samme med den andre personen Piers Morgan intervjuet. Det var en jente som hadde lurt eksen til døden. Eksen ble banket opp, torturert, drept, brent opp og likrestene ble kastet utfor et stup. Jenta var 15 år. Sjansen for at du rammes av det samme er så mikroskopisk at dette ville jeg ikke bekymret meg for. Det er ikke mange barn som er så tvers gjennom djevelske. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Du trenger ikke se på dette her mens du er gravid kjære deg. Finn heller noe som er hyggeligere å se på for deg og barnet, for barnet føler også dine følelser og din bekymring mens det er i magen. Jeg husker at en venninne av meg ikke ville oppholde seg på utesteder da hun var gravid, for hun følte det var feil energi for barnet. På den tiden var jeg veldig ung, og tenkte at det var bare teit, men nå er jeg ikke så sikker. Så kanskje finn noe hyggelig, lunt og varmt istedenfor. Og nei, dette er ikke vanlig i Norge Anonymkode: b8254...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Her er et intervju med en forsker som fant ut at han var psykopat. Han sa det gikk bra med han fordi han hadde en trygg oppvekst med gode foreldre. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fant-ut-at-han-har-psykopat-hjerne-1.11731972 Anonymkode: e0d5f...234 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om han begynner å drepe kjæledyr i nabolaget, så bør du oppsøke hjelp. Psykopater og lignende har i mange tilfeller gjerne vokst opp med omsorgssvikt. Så gi barna dine en god og sunn oppvekst, så har de god sjanse til å bli normale og omsorgsfulle Anonymkode: 9fc2d...4b1 Dessverre er psykopati en medfødt tilstand. Der er forskjeller i hjernen som ikke kan endres. MEN, det er ikke alle psykopater som som dreper, voldtar eller er en plage for sine omgivelser. Selv om de mangler empati evnen til kjærlighet og en del andre korrigerende egenskaper har de evnen til å ape etter normal oppførsel og oppføre seg slik de veit er aksepatebelt og de glir inn blant vanlige folk. En "bra" oppvekst med mye omsorg er bedre en mishandling, og for psykopater. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fant-ut-at-han-har-psykopat-hjerne-1.11731972 Anonymkode: 253c0...830 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå