Gå til innhold

Hvis tenåringsgutten din var en fan av Andrew Tate og snakket om å flytte til Dubai når han ble stor, hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du tatt en prat med ham?

Satset på at det gikk over?

Anonymkode: f6a84...98f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva det ene har med det andre å gjøre?

Hadde tenåringsgutten vært fan av Andrew Tate hadde jeg nok prøvd å ta en prat om menneskesyn og kritisk tenkning.

Om han vil flytte til Dubai som voksen er det ikke mye jeg kan gjøre med det, men siden jeg selv har vært i Dubai både i jobbsammenheng og privat, hadde jeg nok fortalt at Dubai er et av de siste stedene i verden jeg kunne tenke meg å bo, og at en god jobb og høy lønn ikke er synonymt med høy livskvalitet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt ham en enveisbillett til dubai til jul og skiftet lås på døren

Anonymkode: 37ca1...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Spleis han med ei søt jente

AnonymBruker
Skrevet

Andrew tate: snakket om respekt ovenfor kvinner og andre mennesker. At dyre biler og penger ikke er alt.

Dubai: Vist noen artikler og bilder om menneskene der, kvinner som må dekke seg fullstendig til, untatt i noen rike nabolag for innvandrere. Om hvem som bygger alle byggene der. Så hadde snakket om menneskerettigheter og kvinnerettigherter

Anonymkode: 4be2f...086

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt superskuffa! Og sint. Lei meg. 

Anonymkode: ca93c...dac

AnonymBruker
Skrevet

Forsiktig, du risikerer å få anti-woke gjengen etter deg! De elsker han, fordi han er anti-woke, som for resten av oss betyr en moralsk korrupt idiot som for tiden sitter i en celle 😂

Anonymkode: 9a9a4...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hadde gitt ham en enveisbillett til dubai til jul og skiftet lås på døren

Anonymkode: 37ca1...925

Enig. Nesten.

Anonymkode: b656b...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Andrew tate: snakket om respekt ovenfor kvinner og andre mennesker. At dyre biler og penger ikke er alt.

Dubai: Vist noen artikler og bilder om menneskene der, kvinner som må dekke seg fullstendig til, untatt i noen rike nabolag for innvandrere. Om hvem som bygger alle byggene der. Så hadde snakket om menneskerettigheter og kvinnerettigherter

Forskjell på ord og handlinger vet du. 

Anonymkode: 23dde...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor akkurat dette ønsket noe annerledes enn andre urealistiske karriereønsker som å bli YouTuber, astronaut eller skuespiller? Det er helt normalt at barn har ulike drømmer om framtiden og ulike idoler, de fleste går over og jeg tror ikke de går fortere over fordi mamma kommer og forteller deg at du ikke får like den personen. Ditt barns mål med livet er, tro det eller ei, ikke å finne en karriere du godkjenner, det er å gjøre det han selv vil og liker. 

Anonymkode: 1cbd0...ad0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hadde hatt en vanlig samtale med ham og spurt hva som gjør at han liker Andrew Tate og hva som gjør at han vil flytte til Dubai.. er det verre enn det?

Mest sannsynlig liker han Andrew Tate og har lyst til å flytte til Dubai av langt mer uskyldige og/eller rasjonelle grunner enn det mange tror.

Poenget er at en person som Tate har gitt ut hundrevis av timer med innhold. De fleste har sett de mest kontroversielle «5 minuttene» gjengitt i en avis eller som en meme på TikTok eller lignende. Med stor sannsynlighet liker sønnen din noe i de 300 timene og ikke de «5 minuttene massemediene» korsfester ham for har hørt om.

Og hvis de han liker er delene hvor det snakkes om å trene, legge en plan for livet osv osv.. så er det ingen krise, er det vel? Hvis det er andre ting; diskuter saklig og ikke avfei hvis du skal få gjennomslag

Ingen har noengang overbevist noen med å gå til angrep på budbringeren. Ta budskapet der det er feil/dårlig/kritikkverdig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg over at jeg tydeligvis hadde feila stort i oppdragelsen.

Anonymkode: 1eb83...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forskjell på ord og handlinger vet du. 

Anonymkode: 23dde...9ce

?

AnonymBruker
Skrevet

Tatt en alvorsprat og kjøpt en annen mobiltelefon til han uten Internett, og beslaglagt den med Internett og tiktok. Vært skeptisk til hvem gutter han hang med og holdt han mer i skinnet 

Anonymkode: f85da...d0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hvorfor akkurat dette ønsket noe annerledes enn andre urealistiske karriereønsker som å bli YouTuber, astronaut eller skuespiller? Det er helt normalt at barn har ulike drømmer om framtiden og ulike idoler, de fleste går over og jeg tror ikke de går fortere over fordi mamma kommer og forteller deg at du ikke får like den personen. Ditt barns mål med livet er, tro det eller ei, ikke å finne en karriere du godkjenner, det er å gjøre det han selv vil og liker. 

Anonymkode: 1cbd0...ad0

Å være fan av en kvinnehater som smitter unge gutter med ekstremt kvinnefiendtlige holdninger er ikke noe problem for deg?

AnonymBruker
Skrevet
Grandidosa83 skrev (7 minutter siden):

Hadde hatt en vanlig samtale med ham og spurt hva som gjør at han liker Andrew Tate og hva som gjør at han vil flytte til Dubai.. er det verre enn det?

Mest sannsynlig liker han Andrew Tate og har lyst til å flytte til Dubai av langt mer uskyldige og/eller rasjonelle grunner enn det mange tror.

Poenget er at en person som Tate har gitt ut hundrevis av timer med innhold. De fleste har sett de mest kontroversielle «5 minuttene» gjengitt i en avis eller som en meme på TikTok eller lignende. Med stor sannsynlighet liker sønnen din noe i de 300 timene og ikke de «5 minuttene massemediene» korsfester ham for har hørt om.

Og hvis de han liker er delene hvor det snakkes om å trene, legge en plan for livet osv osv.. så er det ingen krise, er det vel? Hvis det er andre ting; diskuter saklig og ikke avfei hvis du skal få gjennomslag

Ingen har noengang overbevist noen med å gå til angrep på budbringeren. Ta budskapet der det er feil/dårlig/kritikkverdig.

Dette blir like idiotisk som å forsvare Hitler fordi "han gjorde bra ting også" 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Forsiktig, du risikerer å få anti-woke gjengen etter deg! De elsker han, fordi han er anti-woke, som for resten av oss betyr en moralsk korrupt idiot som for tiden sitter i en celle 😂

Anonymkode: 9a9a4...a7e

Nei? Altså jeg er ikke fan av woke, virkelig ikke. Men misliker Tate sterkt. Absolutt alt han sier er kanskje ikke usant, men noen som sier så mye diskriminerende, og mysogynistisk, fortjener ikke å få høre "jeg er litt enig med deg" engang. Han fortjener 0 støtte selv om alt han sier imot woke ikke nødvendigvis er 100% usant.

AnonymBruker
Skrevet

Tror mange som svarer her ikke har tenåringsgutter. Tenåringer er (ofte) korttenkt og selvsentrert den ene dagen, mens dagen etter er de voksne rasjonelle omsorgsfulle vesen. Jeg skriver dagen etter, men der kunne stått fra time til time. De er i opposisjon til voksne (liker Andrew Tate og vil passe inn i tøffe guttegjengen på skolen), og så vil er de tilbake til ansvarlige voksne som planlegger fremtiden med realistiske yrker og liv. 
De lever i en kontrastfylt sfære og de tror de vet mye mer om Andrew Tate enn oss som leser overskriftene.

Til spørsmålet hva jeg ville gjort? Fortsatt å ha fine samtaler med sønnen min om verdier og livsvalg, og sovet godt om nettene fordi jeg vet det ender godt fordi han er en fin fyr.

Anonymkode: 40f8e...a33

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Grandidosa83 said:

Nå vet jeg ingenting om Tate, men jeg er helt enig i din måte å løse dette på. I tillegg vil jeg legge til at det å overbevise noen til å endre mening om ting de virkelig tror på er svært vanskelig. Og tenåringer og unge voksne er i en fase hvor de å prøver å finne egne svar og ikke bare akseptere det foreldrene forteller dem. 

Anonymkode: 3c8b7...2c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her, men litt mer utdypende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...