AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Jeg har datet en fantastisk snill mann siden januar og i helgen sa han at han er forelsket i meg og at han elsker meg. Er ikke det litt tidlig å si at man elsker noen etter så kort tid? Jeg er så forelsket i han og var så klar for å bli sammen med han, men ordet "elsker deg" er ikke noe jeg slenger rundt eller sier til hvem som helst. Så jeg fikk ikke frem et ord, men kysset han bare i stedet for. I går begynte han å skrive "jeg elsker deg" på sms også, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. For meg tar det tid å elske noen, og jeg liker å bli godt kjent med vedkommende først. Hva svarer jeg fremover? Anonymkode: 3c9cb...b65
Andro Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Jeg tenker at det rett og slett må bety noe annet for ham enn det gjør for meg. Det kan jo være et tema å snakke om neste gang dere treffes? Hva betyr kjærlighet for deg, hva er forelskelse og hva tenker du at det vil si å elske noen? Jeg elsker ikke så veldig spontant, må jeg si. Det er et stort ord. Noen slenger om seg med at "Jeg elsker denne buksa" eller "Jeg ville ha eeeelsket å sove lenge i dag." Det er en uthuling av et vakkert begrep, synes jeg. Jeg elsker ungen min, og andre er jeg bare glad i. Jeg ville følt det skikkelig klamt om noen påstod at de elsket meg etter en helg. Føl deg i alle fall ikke presset til røde hjerter og "elsker deg også" i retur. Vær tro mot deg selv, og ta det i ditt tempo.
Romilo Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Kommuniser. Sett en grense og si at det er for tidlig å si noe sånn enda. Hører han ikke på det så... 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Tror enkelte ikke evner forskjellen på elske og å være forelsket. Jeg elsker mye rart, men å si det til en mann sitter laaaangt inne! Anonymkode: a2219...660
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 Enig, det er tidlig. Men folk er forskjellige da, og det skal man ha respekt for. Noen sier det enda tidligere, noen sier det aldri. Du føler du vil være sammen med denne mannen etter to måneder, det er jo også en sterk følelse. Det er veldig få menn jeg har hatt den følelsen med, og da har det tatt mye lengre tid. Jeg synes det også er tidlig. Så det kan jo være dere føler det samme, men setter andre ord på det, noen er rausere/lausere med e-ordet enn andre. Imens du er kjapp med å tenke forhold. Så er egentlig bare begge veldig forelsket? Kommuniser med han, du kan bare si det du sier her, at du ikke pleier å si det så fort, ikke har sagt det til så mange osv. Det er sikkert litt kjipt for han å ikke få det tilbake, men på den andre siden burde han ikke sagt det så fort og satt deg i den posisjonen. Men det er ikke uvanlig å bruke lengre tid på å si det, så du får prøve å legge det frem på en fin måte og si at det kommer når du er klar (hvis du blir det da..) Anonymkode: 095dc...ecc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er ikke en person som kaster rundt meg med hverken «glad i» eller «elsker», så da det glapp ut av meg etter noen uker (!!!) med dating fikk jeg komplett sjokk. 15 år og 2 barn sammen senere er jeg fremdeles overbevist om at jeg mente det, følelsene var bare så utrolig sterke. Han sa det dog tilbake, men jeg fikk panikk. Skjemmes fremdeles litt over det, men det ble jo oss Anonymkode: 2dc7b...af8 1 5
Isambard Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Jeg tror det er litt overtenning/forelskelse. Han følte det nok der og da. Det kan kanskje handle om kultur i vid forstand. Kanskje han er fra en familie hvor man bruker større ord. Jeg er enig i at det er litt mye og at du ikke trenger å si det samme tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Folk legger forskjellig i ting og noen føler sterkere enn andre. For han så er følelsene for deg så sterke at han elsker deg. Hadde jeg vært forelsket i en mann, men følte det var for tidlig å si at jeg elsker han og han hadde sagt det til meg så hadde jeg blitt glad for at han sa det selv om jeg ikke kunne si det tilbake. Folk er forskjellig. Det kan hende han kaster om seg med elsker-deg-ordene eller det kan hende at han virkelig føler det så sterkt. Tror nok det beste er å si ifra til han om hva du syns. At du er forelsket, men ikke klar for å bruke elskerdeg ennå, men at han må bare fortsette å si hva han føler for deg. Anonymkode: 5481e...b41 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Synes du bør dumpe han. Anonymkode: 2c66d...6f6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Hvis dere begynte å date i januar, allerede er blitt sammen og han sender meldinger med elsker deg etter en mnd tid er det nok fort slutt innen neste jul. Høres ut som lovebombing. Anonymkode: 8017e...8bc 5
Hjelpsom Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har datet en fantastisk snill mann siden januar og i helgen sa han at han er forelsket i meg og at han elsker meg. Er ikke det litt tidlig å si at man elsker noen etter så kort tid? Jeg er så forelsket i han og var så klar for å bli sammen med han, men ordet "elsker deg" er ikke noe jeg slenger rundt eller sier til hvem som helst. Så jeg fikk ikke frem et ord, men kysset han bare i stedet for. I går begynte han å skrive "jeg elsker deg" på sms også, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. For meg tar det tid å elske noen, og jeg liker å bli godt kjent med vedkommende først. Hva svarer jeg fremover? Anonymkode: 3c9cb...b65 Er ikke rart. Jeg sa det en eller gang i løpet av første gang jeg traff ekskona. Vi hadde pratet sikkert 30-40 timer på telefon før jeg traff henne. Etter bare noen dager så "viste" jeg det bare. Hvis du ikke kan svare at du elsker han, så fortell han hva du føler og at det er for tidlig for deg å kunne vite om du har den følelsen eller ikke. Regner med at du kanskje har utviklet noen følelser for han som du kan dele i stedet. Skjønner at du føler deg presset. Selv om han kanskje blir såret hvis du forteller han at du ikke er helt "der" ennå, så er det vel best å spille med åpne kort slik at han vet hvor du står og ikke presser på så mye.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har datet en fantastisk snill mann siden januar og i helgen sa han at han er forelsket i meg og at han elsker meg. Er ikke det litt tidlig å si at man elsker noen etter så kort tid? Jeg er så forelsket i han og var så klar for å bli sammen med han, men ordet "elsker deg" er ikke noe jeg slenger rundt eller sier til hvem som helst. Så jeg fikk ikke frem et ord, men kysset han bare i stedet for. I går begynte han å skrive "jeg elsker deg" på sms også, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. For meg tar det tid å elske noen, og jeg liker å bli godt kjent med vedkommende først. Hva svarer jeg fremover? Anonymkode: 3c9cb...b65 Meg og min mann, vi var voksne når vi kom sammen. Det er 22 år siden. Anonymkode: 6e73d...747
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Synes du bør dumpe han. Anonymkode: 2c66d...6f6 Det kommer jeg aldri til å gjøre. ❤️ Anonymkode: 3c9cb...b65 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvis dere begynte å date i januar, allerede er blitt sammen og han sender meldinger med elsker deg etter en mnd tid er det nok fort slutt innen neste jul. Høres ut som lovebombing. Anonymkode: 8017e...8bc Opplevd lovebombing før og har vært redd for det, men aldri vært usikker på han eller fått røde flagg. Jeg tror bare han har lengtet etter en kjæreste etter flere år som singel. 😊 Ts Anonymkode: 3c9cb...b65
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Jeg sa det til mannen min etter en uke, det er 15 år siden og jeg føler det samme fremdeles. Anonymkode: 73b48...b59 1 2
Ellah Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 Folk er forskjellige. Jeg synes ikke du skal si til han at det er for tidlig for han å si det som foreslått over. Snakk med han neste gang dere er sammen og forklar han at det tar deg litt lengre tid å føle akkurat det, men fortell han hva du føler for han.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 Han høres desperat og eiesyk ut. Hadde dumpet han. Ingen vet om man elsker noen etter så kort tid. Anonymkode: 873fa...840 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 For han betyr forelsket og å elske det samme. Det betyr bare rett og slett noe annet for han enn det gjør for deg. Anonymkode: c4206...052 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har datet en fantastisk snill mann siden januar og i helgen sa han at han er forelsket i meg og at han elsker meg. Er ikke det litt tidlig å si at man elsker noen etter så kort tid? Jeg er så forelsket i han og var så klar for å bli sammen med han, men ordet "elsker deg" er ikke noe jeg slenger rundt eller sier til hvem som helst. Så jeg fikk ikke frem et ord, men kysset han bare i stedet for. I går begynte han å skrive "jeg elsker deg" på sms også, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. For meg tar det tid å elske noen, og jeg liker å bli godt kjent med vedkommende først. Hva svarer jeg fremover? Anonymkode: 3c9cb...b65 Jeg har opplevd det samme. Vi bodde en time fra hverandre og møttes i helgene. Han elsket meg fra første stund. 1 gangen han besøkte meg sa han at han skulle søke jobb her jeg bor. Han hadde en utdannelse som de manglet folk i hele landet rundt. Jeg fikk helt hetta. Helgen gikk og han hadde lagt planer for sydentur bare ett par mnd senere og hvordan han skumme bidra økonomisk til å pusse opp kåken min, siden han skulle flytte inn. I ukedagene kunne han ringe meg opptil 8 ganger i løpet av tiden jeg var på jobb. Jeg måtte til slutt si at jeg ikke har tid til dette mens jeg er på jobb. Det var helt greit for han og da sendte han enda flere meldinger i stede. Kan trygt so det ble slutt etter 2 mnd. Jeg følte meg kvalt til slutt. Anonymkode: 2fc9f...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #20 Skrevet 2. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har opplevd det samme. Vi bodde en time fra hverandre og møttes i helgene. Han elsket meg fra første stund. 1 gangen han besøkte meg sa han at han skulle søke jobb her jeg bor. Han hadde en utdannelse som de manglet folk i hele landet rundt. Jeg fikk helt hetta. Helgen gikk og han hadde lagt planer for sydentur bare ett par mnd senere og hvordan han skumme bidra økonomisk til å pusse opp kåken min, siden han skulle flytte inn. I ukedagene kunne han ringe meg opptil 8 ganger i løpet av tiden jeg var på jobb. Jeg måtte til slutt si at jeg ikke har tid til dette mens jeg er på jobb. Det var helt greit for han og da sendte han enda flere meldinger i stede. Kan trygt so det ble slutt etter 2 mnd. Jeg følte meg kvalt til slutt. Anonymkode: 2fc9f...5ce en som var klar der, ja😄 Anonymkode: 26735...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå