Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona har i 15 år behandlet meg som en bror og romkamerat, som om ekteskapet var et bokollektiv og ikke noe mer. Hun nekter meg intimitet, alt skal foregå på hennes premisser. Hun gir meg dårlig samvittighet fordi jeg er glad i og vil ha henne. Jeg har i flere år hatt tunge depresjoner på grunn av dette, mye uro og angst. Er ekstremt ulykkelig, deg føles som om jeg dør på innsiden hver eneste dag.

Jeg slitt ut fem psykologer. Jeg kan gjennomanalysere meg selv og forholdet, men for hver gang vi har vært nære ved å bryte, gir kona meg valget. Jeg må bestemme om det er slutt. Hver gang brister alle mine drømmer om et nytt og sant liv, jeg blir livredd for å være alene. Og blir. Og angrer. Jeg klarer ikke å slutte å være glad i henne. Jeg håper noen kan gi meg gode ideer: Hvordan kan man slutte å være glad i noen og finne motet til å initiere og fullføre et samlivsbrudd?

Anonymkode: 6d900...3ee

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke slutte å være glad i henne? 

Upopulært råd, men: hva tenker du om overlapping? 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns du skal være glad i deg selv. Så tenk over om du vil fortsette å leve på denne måten. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke slutte å være glad i henne? 

Upopulært råd, men: hva tenker du om overlapping? 

Upopulært, men fint råd. Takk. Jeg har dessverre ikke truffet noen som har interessert meg på noen år. 😔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondine skrev (1 minutt siden):

Syns du skal være glad i deg selv. Så tenk over om du vil fortsette å leve på denne måten. 

Jeg vil ikke ha det sånn. Det er derfor jeg går til psykologer. Jeg kan alt i teorien, inn og ut. Men klarer ikke å bryte ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har slitt ut fem psykologer og fortsatt grubler på det samme, så vil jeg foreslå at du slutter å gruble og så flytter du bare fra henne. Ikke tenk på konsekvensene. Bruk heller tid på å forberede deg på et nytt og bedre liv. Tenk alt du kan bruke tiden og tankene dine på da!

Anonymkode: 348f1...1ac

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du har slitt ut fem psykologer og fortsatt grubler på det samme, så vil jeg foreslå at du slutter å gruble og så flytter du bare fra henne. Ikke tenk på konsekvensene. Bruk heller tid på å forberede deg på et nytt og bedre liv. Tenk alt du kan bruke tiden og tankene dine på da!

Takk. Problemet er at jeg tenker hva hvis jeg angrer, og det jeg trodde var skikkelig dårlig egentlig var veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tanken på å flytte fra henne føles, ikke som å hoppe fra 10eren, men fra 50 meter. Jeg får panikk av tanken.

Skrevet

Men da bør du kanskje bli. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt om en tre måneders pause eller noe. Så kan du leie en eller annen billig hytte og tenke på saken og kjenne på dette.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Men da bør du kanskje bli. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt om en tre måneders pause eller noe. Så kan du leie en eller annen billig hytte og tenke på saken og kjenne på dette.

Men jeg orker ikke å bli. Jeg har det utrolig vondt, også fordi jeg er ti år på overtid i dette forholdet. Det er skikkelig usunt for meg. Jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg kan slutte å være glad i henne, som ikke gir meg noe av det jeg trenger. Jeg er sulteforet på kjærlighet, og oppmerksomhet. Jeg klarer ikke mer. Men klarer ikke å gå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg orker ikke å bli. Jeg har det utrolig vondt, også fordi jeg er ti år på overtid i dette forholdet. Det er skikkelig usunt for meg. Jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg kan slutte å være glad i henne, som ikke gir meg noe av det jeg trenger. Jeg er sulteforet på kjærlighet, og oppmerksomhet. Jeg klarer ikke mer. Men klarer ikke å gå.

Har dere barn?

Anonymkode: f947b...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du trenger medisiner mot depresjon? Har du noen venner eller familie som du kan flytte inn til i overgangsfasen slik at du føler deg trygg hvis du flytter? Jeg synes du høres deprimert ut, og kanskje kan medisiner hjelpe deg til å føle deg tryggere på å gjennomføre en endring. 

Du kverulerer for og mot, det er ikke verdens undergang om du går fra henne, og det er ikke verdens undergang om du blir. Men det er verdens undergang at du driver og grubler deg ihjel på dette. Det ødelegger for både deg og hun du bor sammen med. Slik grubling er et sykdomstegn. Gå til en lege og si at du trenger hjelp.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det er litt typisk mann det der.  Å ikke gå selvom alt er ræva. Det er nå bedre å være ensom alene enn sammen med noen. Mitt motto med stort sett alt jeg gjør er det som Nike-reklamen sier: Just do it! Og det fungerer stort sett ganske bra.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lyst å fokusere på å trene, stase deg opp og få deg en elskerinne? 

Anonymkode: 10d17...660

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere barn?

Anonymkode: f947b...8d7

Voksne nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk. Problemet er at jeg tenker hva hvis jeg angrer, og det jeg trodde var skikkelig dårlig egentlig var veldig bra. 

Men det vet du vel innerst inne at ikke stemmer.

Anonymkode: c143f...025

• Liker 2
Skrevet

Ikke tenk. Steng tankekvernen om dersomatte hviomatte og gå. Steng av følelseskaos og gå. Ikke vurder, ikke stopp opp. Dra. Dra når hun ikke er hjemme. Du kan evt sende en melding når du er langt unna, men blokker henne deretter til du er sterk nok til å se at du er verdifull og ikke fortjener dette. Og jeg mener du skal gjøre det selv om dere har barn. Men snakk med barna om de er gamle nok til at du kan ha kontakt uten å involvere henne. Hvis ikke, snakk senere når du har bygget deg opp. Jeg vet at det å bare stenge av alt ikke er lett, men det går. Og ikke optimalt å gjøre dette med barn i bildet. Men barna fortjener en forelder som tar vare på seg selv. Som ser sin egenverdi.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kona har i 15 år behandlet meg som en bror og romkamerat, som om ekteskapet var et bokollektiv og ikke noe mer. Hun nekter meg intimitet, alt skal foregå på hennes premisser. Hun gir meg dårlig samvittighet fordi jeg er glad i og vil ha henne. Jeg har i flere år hatt tunge depresjoner på grunn av dette, mye uro og angst. Er ekstremt ulykkelig, deg føles som om jeg dør på innsiden hver eneste dag.

Jeg slitt ut fem psykologer. Jeg kan gjennomanalysere meg selv og forholdet, men for hver gang vi har vært nære ved å bryte, gir kona meg valget. Jeg må bestemme om det er slutt. Hver gang brister alle mine drømmer om et nytt og sant liv, jeg blir livredd for å være alene. Og blir. Og angrer. Jeg klarer ikke å slutte å være glad i henne. Jeg håper noen kan gi meg gode ideer: Hvordan kan man slutte å være glad i noen og finne motet til å initiere og fullføre et samlivsbrudd?

Du oppfører deg som en hen og han. Oppfør deg seg om en mann. Drit i dine psykologiske følelser. Tørr å bli litt fri. Gi faen.   Kjør på. Fly. Juble. Hopp i taket. Skrik ut at du er fri.

Anonymkode: 98624...0bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du ønsker å først slutte å være glad i kona, så skal du flytte. Høres ikke ut som det er realistisk. Det er bedre å bare dra. «Rive av plasteret fort.»

Anonymkode: 75939...da1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du oppfører deg som en hen og han. Oppfør deg seg om en mann. Drit i dine psykologiske følelser. Tørr å bli litt fri. Gi faen.   Kjør på. Fly. Juble. Hopp i taket. Skrik ut at du er fri.

Rettelse

Du oppfører deg som en hen og ikke han. Oppfør deg som en mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...