Liebe Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 I 2018 skadet kjørte jeg ned en akebakke og så ikke et forhøyet kumlokk i enden, traff kumlokket rett på halebeinet. Nå fem år etter har jeg fortsatt smerter når jeg sitter eller strammer, ingen smerte når jeg går. Noen som har vært i lignende situasjon og vet hva som skal til for å leges eller bli bedre? Kjipt å ha det sånn resten av livet😓
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Har du ikke vært hos legen med det? Min samboer har smerter i halebeinet, men uten å vite årsaken. Har vært på røntgen (og MR?) , men de finner ikke noe uvanlig. Har vært snakk om amputasjon, men smertene er ikke så hemmende at han ønsker å ta en operasjon. Anonymkode: bae8b...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Det jeg fikk tilbud om var å operere bort halebeinet eller få kortisonsprøyte. Jeg ønsker ingen av delene og prøver nå å trene grunnmusklaturen rundt, samt avlaste halebeinet når jeg sitter (sitte i stillinger som ikke gjør vondt). Jeg vet ikke om trening hjelper, men jeg ønsker å forsøke før jeg gjør noe annet. Jeg tok røngten og det så helt fint ut sa de. Du må til legen for å få røngten og nesten ta det derfra. Anonymkode: dec82...5ed 1
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke vært hos legen med det? Min samboer har smerter i halebeinet, men uten å vite årsaken. Har vært på røntgen (og MR?) , men de finner ikke noe uvanlig. Har vært snakk om amputasjon, men smertene er ikke så hemmende at han ønsker å ta en operasjon. Anonymkode: bae8b...dc8 Nei, har ikke snakket med legen om det, har hatt så mye annet feil med meg at det har gått meg hus forbi. Men nå begynner jeg å lure på om noen av mine andre plager henger litt sammen med denne halebein skaden og ble veldig obs på den i dag og kjenner at jeg egentlig har veldig vondt. Kjennes ikke ut som det er brukket, men er nok en kraftig forstuelse, og den går ikke over virker det som. Ser likevel ikke grunn til å gå til legen med det ettersom jeg har lest at det er ikke noe å gjøre med bortsett fra operasjon, og den har lav suksess rate. Noe samboeren din gjør for å leges?
Andro Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Denne klubben er jeg med i. På en og samme vinter i 2020 skadet jeg ryggen i to ski-uhell. Den ene gangen fikk jeg en massiv strekkskade nederst i ryggen, som gjør at musklene vil måtte jobbe ekstra med å stabilisere ryggraden i flere år. Jeg blir dermed lett øm og støl. Den andre gangen knakk jeg halebeinet, og det kjennes fortsatt. Både når jeg sitter i feil stilling og når jeg er på do. Føler meg alltid stiv og gammel når jeg reiser meg etter denne hendelsen. De ser skadene på bilder, men det må bare få være i fred, og jeg gjør tøyeøvelser. Syns at du skal be om skikkelige bilder, når du har så vondt etter fem år. Det har hjulpet meg å vite hva som er problemet, så jeg kan gjøre øvelser som letter på stivhet og påfølgende smerter. 1
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det jeg fikk tilbud om var å operere bort halebeinet eller få kortisonsprøyte. Jeg ønsker ingen av delene og prøver nå å trene grunnmusklaturen rundt, samt avlaste halebeinet når jeg sitter (sitte i stillinger som ikke gjør vondt). Jeg vet ikke om trening hjelper, men jeg ønsker å forsøke før jeg gjør noe annet. Jeg tok røngten og det så helt fint ut sa de. Du må til legen for å få røngten og nesten ta det derfra. Anonymkode: dec82...5ed Skjønner godt at du ikke ville det. Bra at du tar tak og trener. Jeg har en annen skade i underlivet så har to ting der feil med meg, og jeg tror at jeg har så mye smerter pga at det er to ting på en gang som er skadet, og at jeg derfor ikke får avlastning. Utrolig kjipt å leve med. Skal vurdere røntgen, kjenner bare at jeg tviler på at de ser noe feil på bildene og at det derfor er nytteløst uansett. Takk for svar
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Denne klubben er jeg med i. På en og samme vinter i 2020 skadet jeg ryggen i to ski-uhell. Den ene gangen fikk jeg en massiv strekkskade nederst i ryggen, som gjør at musklene vil måtte jobbe ekstra med å stabilisere ryggraden i flere år. Jeg blir dermed lett øm og støl. Den andre gangen knakk jeg halebeinet, og det kjennes fortsatt. Både når jeg sitter i feil stilling og når jeg er på do. Føler meg alltid stiv og gammel når jeg reiser meg etter denne hendelsen. De ser skadene på bilder, men det må bare få være i fred, og jeg gjør tøyeøvelser. Syns at du skal be om skikkelige bilder, når du har så vondt etter fem år. Det har hjulpet meg å vite hva som er problemet, så jeg kan gjøre øvelser som letter på stivhet og påfølgende smerter. Uff og uff, høres ikke godt ut! Ja, det går utover psyken min, det som kanskje er det værste, jeg tåler veldig dårlig å leve med og akseptere kroniske smerter. Kanskje jeg skal be om å få gjort det så har jeg hvertfall prøvd og kanskje jeg kan få noen øvelser å gjøre. Håper på bedring for deg 1
Andro Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Liebe skrev (4 minutter siden): Skal vurdere røntgen, kjenner bare at jeg tviler på at de ser noe feil på bildene og at det derfor er nytteløst uansett. Takk for svar Mine skader var synlige på røntgen, og ga meg nyttige svar. De antar at jeg har noen nevrologiske skader i tillegg, men det ser man ikke på røntgen. Trøsten er at jeg vil bli bedre med alderen, fordi ryggsøylen synker mer sammen med årene så innimellom kan år på baken (!) være smertelindrende. 1
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2023 Bra at du fikk utbytte av røntgen, da vet man hvertfall. Kan jeg spørre deg hva nevrologiske skader er og hva slags? Hvis det blir bedre med årene så blir jeg glad, det var fint å høre om
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Mine skader var synlige på røntgen, og ga meg nyttige svar. De antar at jeg har noen nevrologiske skader i tillegg, men det ser man ikke på røntgen. Trøsten er at jeg vil bli bedre med alderen, fordi ryggsøylen synker mer sammen med årene så innimellom kan år på baken (!) være smertelindrende. Bra at du fikk utbytte av røntgen, da vet man hvertfall. Kan jeg spørre deg hva nevrologiske skader er og hva slags? Hvis det blir bedre med årene så blir jeg glad, det var fint å høre om
Andro Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Liebe skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre deg hva nevrologiske skader er og hva slags? Hvis det blir bedre med årene så blir jeg glad, det var fint å høre om Når jeg blir sliten har jeg lett for å trå feil og har mindre førlighet i ene beinet. Det kommer sannsynligvis fra ryggen.
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Mine skader var synlige på røntgen, og ga meg nyttige svar. De antar at jeg har noen nevrologiske skader i tillegg, men det ser man ikke på røntgen. Trøsten er at jeg vil bli bedre med alderen, fordi ryggsøylen synker mer sammen med årene så innimellom kan år på baken (!) være smertelindrende. År på baken hah den var god altså! 1
Liebe Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Når jeg blir sliten har jeg lett for å trå feil og har mindre førlighet i ene beinet. Det kommer sannsynligvis fra ryggen. Okei, da skjønner jeg 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå