Gå til innhold

Hva er det med folk på Finn.no som selger ting DYRERE enn nytt?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet over dette flere ganger i det siste, særlig elektronikk. De har høyere pris på brukt på Finn enn ny pris i butikk, jeg sender melding og gjør de oppmerksom på prisen i butikk (ikke kun for å pirke på de men fordi jeg kunne tenke meg å kjøpe produktet) og noen ignorerer bare, noen setter ned prisen LITT men fortsatt ikke lavere enn ny pris, og jeg spurte en hvorfor han fortsatt ikke ville selge til meg når annonsen hadde ligget ute to måneder uten å bli solgt!! Han svarte at produktet var dyrere i butikk når han kjøpte det enn nå, greit nok sure penger for han å tape men han må jo forhoøde seg tll reell verdi i dag! hvorfor tror de at de skal få lurt noen til å betale mer for den brukte varen enn den koster ny??? Vil de ikke selge??

Anonymkode: 0d2fe...98e

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo tenkes de satser på at folk ikke sjekker? Man kan kjøpe og videreselge til høyere pris for å tjene penger på det. En forretningsmodell kan være å legge ut diverse varer til høyere pris enn butikkpris og kun kjøpe varene og videreselge dersom man får en kjøper.

Anonymkode: 7bbb3...4d5

• Liker 4
Skrevet

Mange som forsøker seg

• Liker 4
Skrevet

Et kroneksempel var den vedkommende som solgte Sophie Elise godteri til 500kr. 😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kapitalisme. Get over it.

Anonymkode: 2588b...ed9

• Liker 1
Skrevet

Mye rart på Finn 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Men det selger jo.

Anonymkode: 78b61...631

AnonymBruker
Skrevet

Kan vell også tenkes at noen kjøper det heller brukt enn nytt grunnet at de er selverklært "miljøbevisst". Altså at de har lyst på tingen, men kjøper det kun brukt uansett om det er dyrere. Finnes garantert noen slike folk der ute.

Anonymkode: 73d70...f28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Et kroneksempel var den vedkommende som solgte Sophie Elise godteri til 500kr. 😂

I samme kategori som brukthaiene som setter opp prisen straks det blir etterspørsel etter noe; denne boken kunne man få kjøpt ny for 350 kroner for seks dager siden ...

onkel-skrue.png

Anonymkode: a7a03...060

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I samme kategori som brukthaiene som setter opp prisen straks det blir etterspørsel etter noe; denne boken kunne man få kjøpt ny for 350 kroner for seks dager siden ...

onkel-skrue.png

Enig at det er skikkelig teit oppførsel. Men likevel er ikke noen av disse to tingene å få fatt i butikk, så kan man ikke sammenligne hva de kostet da de var til salgs.

Anonymkode: 81c64...627

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

onkel-skrue.png

Har faktisk den med signatur av Don Rosa. Blir aldri å selge etter de bestemte seg for å sensurere bort Bombie the zombie.

Anonymkode: 24dae...f98

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Enig at det er skikkelig teit oppførsel. Men likevel er ikke noen av disse to tingene å få fatt i butikk, så kan man ikke sammenligne hva de kostet da de var til salgs.

Anonymkode: 81c64...627

For det første er det godt mulig at Egmont vil ombestemme seg når de finner ut at folk ikke vil ha en sensurert versjon, akkurat som forlaget som gir ut Roald Dahls bøker, slik at butikkene vil begynne å selge boken til 350-500 kroner igjen.

Og for det andre kan man spørre seg om ikke det er toppen av grådighet å ville ha 8000 for en bok som kostet 350 uken før - uansett om etterspørselen er der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For det første er det godt mulig at Egmont vil ombestemme seg når de finner ut at folk ikke vil ha en sensurert versjon, akkurat som forlaget som gir ut Roald Dahls bøker, slik at butikkene vil begynne å selge boken til 350-500 kroner igjen.

Og for det andre kan man spørre seg om ikke det er toppen av grådighet å ville ha 8000 for en bok som kostet 350 uken før - uansett om etterspørselen er der.

Toppen av grådighet? Mange selger ting fordi de trenger penger - til strømregning og ting til barna osv. Hvis de kan få 8000 er det vel null grunn til å nærmest gi den bort for 350kr, hadde du gjort det liksom??? Det er verken teit eller grådig. Det er helt normal oppførsel når tilbud og etterspørsel råder. 

Anonymkode: 5c0b5...5a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grådighet? Man selger da helt frivillig og kan ta hvilken pris en vil. Det er ikke veldedighet dette her. Å selge noe en kan få mer for er jo bare tullete. Tilbud og etterspørsel styrer prisen. 

Anonymkode: 28db6...de6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Steike, det er noen luringer det ute. De tømmer butikkhyller for varer og legger det ut på finn.no til en mye dyrere pris, samtidig klager de over prisøkninger 😀

Anonymkode: 116a2...92c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grådighet? Man selger da helt frivillig og kan ta hvilken pris en vil. Det er ikke veldedighet dette her. Å selge noe en kan få mer for er jo bare tullete. Tilbud og etterspørsel styrer prisen. 

Det er takket være denne tankegangen at store deler av landets befolkning sitter med et skyhøyt boliglån, fordi prisene skal opp, opp, opp. Noe som er oppskriften på en økonomisk katastrofe den dagen markedet krasjer,

Her er det en som tenker mer etisk, og har kjøpt disse bøkene for å gi dem bort; applaus for mennesker som ikke måler alt i kroner og øre:

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er takket være denne tankegangen at store deler av landets befolkning sitter med et skyhøyt boliglån, fordi prisene skal opp, opp, opp. Noe som er oppskriften på en økonomisk katastrofe den dagen markedet krasjer,

Her er det en som tenker mer etisk, og har kjøpt disse bøkene for å gi dem bort; applaus for mennesker som ikke måler alt i kroner og øre:

Kjære deg. Det er ikke livsnødvendig med en don rosa bok. Du klarer deg uten. Så de som selger må få ta hva de vil. Det er opp til den enkelte å vurdere om en har råd  Du kan ikke skylde inflasjonen på folk på Finn.no. Det er det rareste jeg har hørt.  Pluss at dette er ikke inflasjon. Det er tilbud og etterspørsel. Slik har det alltid vært. Det er derfor gull koster mye penger, eller et Munch maleri 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har kommet over dette flere ganger i det siste, særlig elektronikk. De har høyere pris på brukt på Finn enn ny pris i butikk, jeg sender melding og gjør de oppmerksom på prisen i butikk (ikke kun for å pirke på de men fordi jeg kunne tenke meg å kjøpe produktet) og noen ignorerer bare, noen setter ned prisen LITT men fortsatt ikke lavere enn ny pris, og jeg spurte en hvorfor han fortsatt ikke ville selge til meg når annonsen hadde ligget ute to måneder uten å bli solgt!! Han svarte at produktet var dyrere i butikk når han kjøpte det enn nå, greit nok sure penger for han å tape men han må jo forhoøde seg tll reell verdi i dag! hvorfor tror de at de skal få lurt noen til å betale mer for den brukte varen enn den koster ny??? Vil de ikke selge??

Anonymkode: 0d2fe...98e

Du trenger ikke kjøpe et produkt på finn dyrere enn det koster nytt på butikken.

Han trenger ikke forholde seg til noe som helst. Han setter prisen ut fra hva han vil ta for produktet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg solgte bilen på finn. Tenkte jeg skulle prøve meg å legge på 20000 ekstra for å se om det var noen idioter der ute. Og sannelig dukket det opp ei dame som gladelig betalte overpris fordi hun likte fargen på bilen. 😀

Anonymkode: 00918...3fa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det går an å hisse seg opp over dette. Det kan da umulig gå ut over deg. 

Anonymkode: c60c4...414

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...