AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Hei! Bor i en storby, og har lenge tenkt på å skaffe meg en golden retriever. Bor i leilighet, uten hage. Jeg kan gå på tur 4 ganger om dagen, inkludert to lange turer på 45 min. Derimot må hunden kunne være alene hjemme I omtrent 6 timer hver dag. Etter og før jobb kan meste av tid brukes på hunden. Tror dere dette er en god ide, eller kan ikke hunden bli lykkelig? Anonymkode: 38e00...1f5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Hunden trenger ikke stor bolig. Det har ikke noe å si om hunden er stor eller liten så lenge du har plass til at den kan ligge forskjellige steder og har egen seng. Jeg har bodd i toroms med retriever som flyttet fra enebolig med hage. Jeg bodde i storby men med nærhet til marka. Jeg gikk turer i marka hver dag. Hunden var rolig og tilfreds inne og energisk og lykkelig ute. Hunder liker ikke være alene så du må regne med tilvenningstid på det. Anonymkode: 052bb...bb5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Vi har vel bare en storby og det er Oslo, kanskje Bergen til nød Anonymkode: a6e71...b4b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har vel bare en storby og det er Oslo, kanskje Bergen til nød Anonymkode: a6e71...b4b Og Oslo har god tilgang til skog og parker. Man er ikke innesperret på noen måte. Selv om noen områder som Grünerløkka og Ensjø kan føles sånn. Men sammenlignet med byer i Europa er Oslo er villmark. Anonymkode: 621d2...8df
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Bor i en storby, og har lenge tenkt på å skaffe meg en golden retriever. Bor i leilighet, uten hage. Jeg kan gå på tur 4 ganger om dagen, inkludert to lange turer på 45 min. Derimot må hunden kunne være alene hjemme I omtrent 6 timer hver dag. Etter og før jobb kan meste av tid brukes på hunden. Tror dere dette er en god ide, eller kan ikke hunden bli lykkelig? Anonymkode: 38e00...1f5 Jeg tenker du undervurderer hvor mye en Golden retriver trenger i forhold til bevegelse, kanskje alt egentlig siden dette er hunder som blir ganske store og kan være krevende. Uten hage bør du regne med mer en 2x45 minutter langtur, det er jo ikke lenge... Anonymkode: 25e5f...592 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 det går fint og 4 g. inkl 2 45 høres greit ut. Jeg har gode erfaringer med å variere de lange turene. Noen ganger 1 time, andre ganger 2 timer. Og Obs: Legg også inn mental trening. søk etc. Og det aller beste: Finn lekekamerater som den kan leke med. Det er ofte den beste fysiske og mentale trening en hund kan få. Anonymkode: 1ea67...8a1 1
Arx Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Først så er ikke 45 min en lang tur! Hvis det er definisjonen på lang tur burde du ikke skaffe deg hund. That said kan en golden fint bo i byen så lenge den får nok fysisk og mental trim. Les deg opp på mental stimuli i tillegg til turer, evt legge inn mental trening på tur. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Du kan fint bo i storby med omtrent hvilken som helst rase. Jeg kunne flytta in i en liten leilighet med border collien min og det hadde gått helt fint så lenge hun fikk nok tur, aktivisering og trening. Når det er sagt så er ikke 45 minutter tur veldig mye for en stor hund, de blir mye mer slitne av trening på søk, lydighet, ny innlæring osv. Min erfaring er at hvis hunden får 1 time med f.eks lydighetstrening sammen med andre hunder så er det nok, hun blir sliten og god i hodet og klarer seg med bare små tisseturer resten av dagen. Anonymkode: cddd3...aeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå