Gå til innhold

Ønsker å dele erfaringer med bergvarmeanlegg/vannbåren varme🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Skal starte mitt bergvarmeanlegg om noen få dager. I den forbindelse hadde jeg satt stor pris om dere har noen erfaringer og tips dere ønsker å dele med meg generelt, av positiv og negativ karakter.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i hvert fall veldig fornøyde!

Ikke spør meg om detaljer, det eneste jeg vet er at varmen i huset er deilig og at vi sparer mye mtp strømutgifter.

Med de strømprisene vi har nå og med den varmen jeg liker å ha i huset, har vi spart det inn i løpet av noen år. 

Anonymkode: 938cf...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi er i hvert fall veldig fornøyde!

Ikke spør meg om detaljer, det eneste jeg vet er at varmen i huset er deilig og at vi sparer mye mtp strømutgifter.

Med de strømprisene vi har nå og med den varmen jeg liker å ha i huset, har vi spart det inn i løpet av noen år. 

Anonymkode: 938cf...86c

OK. Men det er jo bra og gode nyheter for dere! Godt at varmen er deilig i huset. Tusen takk for svaret ditt!😀

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har luft-til-vann-varmepumpe, og er veldig fornøyd med vannbåren varme.

Det tok litt tid å bli vant, siden det er et mye tregere system enn panelovner. 

De har egen sløyfe til hvert rom, noe som sterkt anbefales. En ting er at man kan la være å varme opp ubrukte rom, men man slipper også å krangle om temperaturen på soverommet.

Dersom man kombinerer tank for gulvvarme-vann og varmtvann kan man få mange varme dusjer på rad, men det kan påvirke temperaturen i huset. Det blir en prioriteringssak, men som tenåringsforeldre satte de pris på den muligheten (les: mamma fikk endelig varmt bad lørdagskveld også etter at vi tre hadde kommet hjem fra cup).

Anonymkode: a8712...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 22.41):

Mine foreldre har luft-til-vann-varmepumpe, og er veldig fornøyd med vannbåren varme.

Det tok litt tid å bli vant, siden det er et mye tregere system enn panelovner. 

De har egen sløyfe til hvert rom, noe som sterkt anbefales. En ting er at man kan la være å varme opp ubrukte rom, men man slipper også å krangle om temperaturen på soverommet.

Dersom man kombinerer tank for gulvvarme-vann og varmtvann kan man få mange varme dusjer på rad, men det kan påvirke temperaturen i huset. Det blir en prioriteringssak, men som tenåringsforeldre satte de pris på den muligheten (les: mamma fikk endelig varmt bad lørdagskveld også etter at vi tre hadde kommet hjem fra cup).

Anonymkode: a8712...da5

Tusen hjertelig takk for svaret ditt! Det er godt de er såpass fornøyd! Godt å høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...